Pagina 1 van 2

Remklauwen GPz400

Geplaatst: vr mar 14, 2008 12:26 pm
door Sardaukar
Ik word er helemaal gek van. Dit is nu al de derde keer dat m'n klauwen het niet goed doen. Klauwen zijn vroeger nagekeken bij een motorzaak en volgens hun zouden ze nu goed moeten zijn. Een paar duizend kilometers verder bleek dat niet waar te zijn. Dus een maat van mij legt er nieuwe blokjes op en nieuwe schijven...en nu zijn we bijna 2000 km verder en ik hoor weer het o zo bekende geluid van metaal op metaal.

Is er hier een remklauw-expert of heeft iemand toevallig een setje klauwen liggen (of van mij part een complete voorvork die past)?

Geplaatst: vr mar 14, 2008 1:39 pm
door Woody
Welk merk remblokjes gebruik je? Er zijn nl super-stoppers in de handel, heel goed geschikt voor op het circuit, maar die dingen slijten met een jezusgang.
Dan is 2.000 km met remblokjes doen geen wonder.
Ik gebruik zelf blokkies van SBS, en die remmen goed + slijten niet hard.

Geplaatst: vr mar 14, 2008 8:42 pm
door redman
Ik heb Lucas remblokken en die voldoen ook goed.
Stoppen goed en slijten niet te snel.
Andere klauwen heb ik helaas niet meer.Weggedaan met de rest van de ouwe Honda zooi.
Gr Redman

Geplaatst: za mar 15, 2008 11:17 am
door Sardaukar
Ik weet zo ff niet welke blokjs er op liggen.

Maar voor mijn gevoel bleef de voorrem vaak (of misschien wel continu) aanlopen en is dat de reden waarom ze zo hard slijten. En waardoor de schijven worden kromgetrokken en dat de aan de binnekant zittende blokjes aanmerkelijk harder slijten dan de buitenste.

Geplaatst: za mar 15, 2008 1:26 pm
door dikke
als ik het zo een beetje volg zijn het niet de blokken die het probleem geven maar de klauwen.

misschien opzoek naar andere remklauwen die wel vrij kunnen lopen, of de oude reviseren dat kan natuurlijk ook.

Geplaatst: zo mar 16, 2008 12:13 pm
door Woody
Oh, de klauwen, nou die dus helemaal uitelkaar peuteren, cuppies eruit, de keerringen eruit, alles schoonmaken, ook de keerringen, dat witte harde spul wat erop zit eraf schrapen met je nagels, geen mes oid gebruiken, want dan beschadig je de keerringen en kan je nieuwe kopen.
De handel weer inelkaar prutsen, nieuwe remvloeistof, uitluchten en dan zouden ze het beter moeten doen.
Heb ik met de remklauwen van Kutkawa gedaan en die remt abnormaal hard tegenwoordig.

Geplaatst: zo mar 16, 2008 12:17 pm
door magna

Geplaatst: zo mar 16, 2008 3:20 pm
door stitch
Mooi stukje chris

de tip van het elastiekje was ook nieuw voor me.

greets stitch

Geplaatst: zo mar 16, 2008 5:08 pm
door Redpigeon
Inderdaad een mooi stukkie Chris, gisteren ook "even bezig" geweest met de remmen van het span, leidingen mooi/makelijk gevuld met een injectiespuit vol met remvloeistof maar geen druk :evil: :evil: :evil:
Bleek dat die mooi glimmende rempomp defect is :evil:
even een andere rempomp "geleend" van de motor van Anita
(zat ook een savage rempomp op)
en ja hoor binnen 2 minuten gepiept :wink:

Geplaatst: zo mar 16, 2008 8:43 pm
door magna
hier heb ik al zat mensen mee blij gemaakt, fijn dat dat nog steeds lukt :P

Geplaatst: zo mar 16, 2008 10:31 pm
door Rocky Horror
euhm ik heb ook een probleem met mijn achterrem :oops: daar zitten twee ijzeren staafjes in, en de een is helemaal vastgecorrodeerd met de remklauw. wat is de beste manier om die daaruit te halen? ik probeerde met hamer en doorslag, maar aangezien de kissak veel te vastgeroest zit plooide het metaal wat over. ik wil hem niet zodanig forceren dat ik die staaf der helemaal nie meer uit krijg.
ideƫen iemand?
mrci!

Geplaatst: ma mar 17, 2008 1:32 pm
door Woody
Remklauw demonteren en uitkoken. Klinkt raar maar wil best nog wel eens werken.
Je kunt 'm ook eerst in de Coca-Cola dompelen.
Als niets meer werkt, uitboren....heb je wel boorstandaard voor nodig.

Geplaatst: do mar 20, 2008 1:02 pm
door Sardaukar
Klauw openmaken is het devies dus. Dank voor de raad.

Re: Remklauwen GPz400

Geplaatst: do mar 20, 2008 1:15 pm
door ash
Sardaukar schreef:Ik word er helemaal gek van. Dit is nu al de derde keer dat m'n klauwen het niet goed doen. Klauwen zijn vroeger nagekeken bij een motorzaak en volgens hun zouden ze nu goed moeten zijn. Een paar duizend kilometers verder bleek dat niet waar te zijn. Dus een maat van mij legt er nieuwe blokjes op en nieuwe schijven...en nu zijn we bijna 2000 km verder en ik hoor weer het o zo bekende geluid van metaal op metaal.

Is er hier een remklauw-expert of heeft iemand toevallig een setje klauwen liggen (of van mij part een complete voorvork die past)?
beetje olie op doen :mrgreen:

Geplaatst: za mar 22, 2008 4:00 am
door criticz
:evil:
en wie gaat die klauw dan openpeuteren? ja? ja?

je mag best wel mijn gereedschapskist lenen, hoor, lief, als je het maar weer netjes teruglegt
Afbeelding

:mrgreen: