APK voor motoren???
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Even inventariseren, waar verwachten wij als gemiddelde ratbiker problemen mee te krijgen?
Wat is er met jouw motor mis als je er eens objectief naar kijkt?
In mijn geval:
XJ900
Gescheurde kuipruit (mag dat, of niet? Bij auto's niet).
Lekkende achterschokbreker.
GL1000 zijspan
Onnodige uitstekende (scherpe) delen. Misschien even wat kogelkettingen er af halen.
Lekkende, defecte achterrem maar dat wordt komend weekend opgelost.
Misschien gaat een CO meting problemen geven. De afstelling is vrij beroerd.
Gescheurde zijspanruit (mag dat, of niet? Bij auto's niet).
CB750
Tsja, nou gaan we het krijgen.
Lekt olie
Remt bar slecht
Wielbasis is aangepast (wordt dat gecontroleerd?)
Voorvork is lek.
Achterveren zijn echt véren, er dempt niks.
Open uitlaat (volgens de regering het voornaamste punt om te gaan keuren).
Frame is gedeeltelijk verbouwd bij de ophanging van het achterspatbord (wordt dat gecontroleerd?)
Wat is er met jouw motor mis als je er eens objectief naar kijkt?
In mijn geval:
XJ900
Gescheurde kuipruit (mag dat, of niet? Bij auto's niet).
Lekkende achterschokbreker.
GL1000 zijspan
Onnodige uitstekende (scherpe) delen. Misschien even wat kogelkettingen er af halen.
Lekkende, defecte achterrem maar dat wordt komend weekend opgelost.
Misschien gaat een CO meting problemen geven. De afstelling is vrij beroerd.
Gescheurde zijspanruit (mag dat, of niet? Bij auto's niet).
CB750
Tsja, nou gaan we het krijgen.
Lekt olie
Remt bar slecht
Wielbasis is aangepast (wordt dat gecontroleerd?)
Voorvork is lek.
Achterveren zijn echt véren, er dempt niks.
Open uitlaat (volgens de regering het voornaamste punt om te gaan keuren).
Frame is gedeeltelijk verbouwd bij de ophanging van het achterspatbord (wordt dat gecontroleerd?)
Laatst gewijzigd door Teevee op wo sep 19, 2007 10:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
ach, ze hebben het er als eens eerder over gehad . net als over 3e remlicht op helm, airbagjas verplicht stellen en zo . eerst maar eens afwachten en anders stoken we gewoon de anwb,mag,en alle anderen op die er slechter van worden . dan valt het hele plan zo in het water (of het duurt iig tot de volgende generatie ratriders )
camperproleet
Als je gewoon naar de APK voor auto's kijkt mogen er geen scherpe uitstekende delen zijn. Schokbrekers moeten werken en niet lekken.Teevee schreef:Even inventariseren, waar verwachten wij als gemiddelde ratbiker problemen mee te krijgen?
Wat is er met jouw motor mis als je er eens objectief naar kijkt?
In mijn geval:
XJ900
Gescheurde kuipruit (mag dat, of niet? Bij auto's niet).
Lekkende achterschokbreker.
GL1000 zijspan
Onnodige uitstekende (scherpe) delen. Misschien even wat kogelkettingen er af halen.
Lekkende, defecte achterrem maar dat wordt komend weekend opgelost.
Misschien gaat een CO meting problemen geven. De afstelling is vrij beroerd.
Gescheurde zijspanruit (mag dat, of niet? Bij auto's niet).
CB750
Tsja, nou gaan we het krijgen.
Lekt olie
Remt bar slecht
Wielbasis is aangepast (wordt dat gecontroleerd?)
Voorvork is lek.
Achterveren zijn echt véren, er dempt niks.
Open uitlaat (volgens de regering het voornaamste punt om te gaan keuren).
Frame is gedeeltelijk verbouwd bij de ophanging van het achterspatbord (wordt dat gecontroleerd?)
Ruiten mogen scheuren vertonen, maar niet in het directe blikveld van de bestuurder (dus niet van de passagier) (een barst onderaan/bovenaan/zijkant van de ruit is niet erg, eentje diagonaal = afkeuring).
Alles moet 'deugdelijk verbonden zijn met' het voertuig.
Het maakt niet uit wat je eraan hangt, zolang het tijdens de rit maar niet eraf valt, doormidden breekt oid.
De remmen moeten aan de minimale eisen voldoen, kan je terugvinden in de folder van de RDW. Hoe nieuwer de motor, hoe beter deze moet remmen.
Open uitlaten = zie folder RDW. Hoe meer cc's, hoe meer geluid.
CO meting is weer gerelateerd aan bouwjaar en cc's (bij de auto's dan).
Frame + achterbrug moeten standaard zijn, iedere verandering hieraan = herkeuring.
Joe bent dus 'even' bezig met de CB750, maar het meeste is voor je eigen veiligheid. Zo bont als jij zullen weinigen het hebben (hoewel m'n Ouwe Blauwe behoorlijk dicht in de buurt kwam, maar die had ook nog een gescheurde kroonplaat...voordat ik de hele handel voor verving) omdat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen veiligheid.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!