Kuthonda
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Tsja, tis natuurlijk wel van belang dat je een geldig kenteken bij elkaar krijgt !
Hoe staat die verkoper daar tegenover dan ? Is hij wel bereid om e.e.a. geregeld te krijgen ????
Als hij nou ff een nieuw kenteken aanvraagt, en dat aan jou overdraagt, dan is iedereen toch weer blij ?
(RoadWarrior vraag zich af of er eigenlijk al een Rataplan-knokploeg bestaat....)
Hoe staat die verkoper daar tegenover dan ? Is hij wel bereid om e.e.a. geregeld te krijgen ????
Als hij nou ff een nieuw kenteken aanvraagt, en dat aan jou overdraagt, dan is iedereen toch weer blij ?
(RoadWarrior vraag zich af of er eigenlijk al een Rataplan-knokploeg bestaat....)
CHROME won't get you home.
Ik ga morgen nogmaals contact zoeken
met de eigenaar van die garage om hem te bewegen hiervoor een oplossing te bedenken. Een nieuw kenteken aanvragen is waarschijnlijk toch de enigste oplossing.
Maar dan wat anders, wat zou de Honda opbrengen aan onderdelen? Als er uberhaupt vraag naar is.
Of wellicht loopt er iemand rond die speciaal op zoek is naar een CB550F,technische kennis heeft en zijn/haar motor wil omruilen voor de mijne.
Ik heb vandaag toch weer eens even gekeken,maar veel verder kom ik niet. Ik heb te weinig kennis van electro om efficient en goed te zoeken naar de diverse storingsmogelijkheden.
Daarbij moet ik buiten werken aan de bike en kan ik je vertellen dat je grijpers er na twee uur afdonderen van de kou.
Goed, we gaan weer verder met de gein.

Maar dan wat anders, wat zou de Honda opbrengen aan onderdelen? Als er uberhaupt vraag naar is.

Ik heb vandaag toch weer eens even gekeken,maar veel verder kom ik niet. Ik heb te weinig kennis van electro om efficient en goed te zoeken naar de diverse storingsmogelijkheden.

Daarbij moet ik buiten werken aan de bike en kan ik je vertellen dat je grijpers er na twee uur afdonderen van de kou.
Goed, we gaan weer verder met de gein.

De motor moet je niet zo maar wegdoen.Kijk eerst of je het kentekenverhaal in orde krijgt,anders heb ik of misschien iemand anders uit de ratbike scene belangstelling.Er rijden enige CB 550ers rond waaronder de mijne.Ik heb evt een FT 500 eencylinder staan met 44000 op de teller en een lekker lopend blok.dus dan heb je een motor met kenteken waar alleen andere banden op moeten en daar kun je ook wat leuks van maken.Dus ruilen is evt mogelijk.Het tankje mag je zelfs houden want dat lijkt me vrij klein en ik houd niet van tanken
Maar het is een strakke bike dus als je het kenteken in orde kan krijgen is dat natuurlijk het beste lijkt me.En technische kennis is hier wel aanwezig dus dat komt ook goed.
Ik hoor het wel.
Veel succes.
Gr Redman

Maar het is een strakke bike dus als je het kenteken in orde kan krijgen is dat natuurlijk het beste lijkt me.En technische kennis is hier wel aanwezig dus dat komt ook goed.
Ik hoor het wel.
Veel succes.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
Misschien nog wat ideetjes voor je:
Welk kenteken heeft de motor? Op de foto lees ik iets van 23-19 of zo? Dat klinkt als een jaren 70 kenteken. Wat krijg je voor info te zien als je op de site van de RDW het kenteken intikt? Heb je ook de cijfer-letter combinatie van het 1995 kenteken? Als je bij beide kentekens geen info te zien krijgt staat de fiets waarschijnlijk geregistreerd als gesloopt. Dat is volgens mij weer ongedaan te maken.
Als er ooit een nieuw kenteken is afgegeven dan kan het oude jaren 70 kenteken weer "teruggegeven" worden door de RDW.
Dit is via de RDW zelf te regelen maar vroeger kon je dat ook laten doen door de FEHAC (http://www.fehac.nl). Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.
Verder kan zowel de RDW als de politie zien op wiens naam het huidige kenteken staat. Maar dat willen/kunnen/mogen (doorhalen wat niet van toepassing is) ze je nooit vertellen. Maar misschien kunnen zij contact voor je opnemen met de "huidige" eigenaar.
En desnoods kun je een los frame met kenteken zoeken en de boel overbouwen.
Welk kenteken heeft de motor? Op de foto lees ik iets van 23-19 of zo? Dat klinkt als een jaren 70 kenteken. Wat krijg je voor info te zien als je op de site van de RDW het kenteken intikt? Heb je ook de cijfer-letter combinatie van het 1995 kenteken? Als je bij beide kentekens geen info te zien krijgt staat de fiets waarschijnlijk geregistreerd als gesloopt. Dat is volgens mij weer ongedaan te maken.
Als er ooit een nieuw kenteken is afgegeven dan kan het oude jaren 70 kenteken weer "teruggegeven" worden door de RDW.
Dit is via de RDW zelf te regelen maar vroeger kon je dat ook laten doen door de FEHAC (http://www.fehac.nl). Misschien kunnen zij iets voor je betekenen.
Verder kan zowel de RDW als de politie zien op wiens naam het huidige kenteken staat. Maar dat willen/kunnen/mogen (doorhalen wat niet van toepassing is) ze je nooit vertellen. Maar misschien kunnen zij contact voor je opnemen met de "huidige" eigenaar.
En desnoods kun je een los frame met kenteken zoeken en de boel overbouwen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Pff nou dan dat met dat kenteken komt me vaag bekend voor.... maar daar ga ik nu verder niet op in.
Mocht je dus wel de motor maar niet de bijbehorende papieren hebben, dan is het wellicht handig om bij de RDW de gegevens van de huidige kentekenhouder op te vragen.
Dat mag iedereen doen, wel vooruitbetaling aub uiteraard.
Wat je dan wel weer nodig hebt is het actuele kenteken van de motor.
En zolang je niet betaald hebt voor dat ding, kan je ook niets verweten worden mocht het ding door de huidige eigenaar ineens als 'gestolen' opgegeven worden.
Is de huidige kentekenhouder kompleet onvindbaar of overleden, zorg dan dat je een verklaring krijgt van de laatst bekende gemeente waar die gewoond heeft dat er geen overschrijving is naar een andere gemeente in Nederland. Is-tie dood, probeer dan een verklaring hiervan bij de laatst bekende gemeente los te peuteren.
Gewoon vriendelijk blijven, rustig uitleggen wat er aan de hand is, je zult je vrijwel zeker als een bal in een flipperkast voelen voordat je de juiste persoon hebt gevonden maar mijn ervaring is dat ze je proberen te helpen.
Met die verklaring kan je bij de RDW weer nieuwe papieren op de huidige kentekenplaat aanvragen.
Succes!
En dat electrische gedoe is ook simpel doch effectief op te lossen door gewoon de hele draadboom eraf te knippen (wel zorgen dat je voor bij de diverse dingetjes zoals relais ed voldoende overhoud) en nieuwe draadjes trekken, wat steviger enzo.
Weet je meteen hoe dat werkt.
Ziet er op dat maffe zadel na wel goed uit, kan je zeker wat leuks mee doen!
Mocht je dus wel de motor maar niet de bijbehorende papieren hebben, dan is het wellicht handig om bij de RDW de gegevens van de huidige kentekenhouder op te vragen.
Dat mag iedereen doen, wel vooruitbetaling aub uiteraard.
Wat je dan wel weer nodig hebt is het actuele kenteken van de motor.
En zolang je niet betaald hebt voor dat ding, kan je ook niets verweten worden mocht het ding door de huidige eigenaar ineens als 'gestolen' opgegeven worden.
Is de huidige kentekenhouder kompleet onvindbaar of overleden, zorg dan dat je een verklaring krijgt van de laatst bekende gemeente waar die gewoond heeft dat er geen overschrijving is naar een andere gemeente in Nederland. Is-tie dood, probeer dan een verklaring hiervan bij de laatst bekende gemeente los te peuteren.
Gewoon vriendelijk blijven, rustig uitleggen wat er aan de hand is, je zult je vrijwel zeker als een bal in een flipperkast voelen voordat je de juiste persoon hebt gevonden maar mijn ervaring is dat ze je proberen te helpen.
Met die verklaring kan je bij de RDW weer nieuwe papieren op de huidige kentekenplaat aanvragen.
Succes!
En dat electrische gedoe is ook simpel doch effectief op te lossen door gewoon de hele draadboom eraf te knippen (wel zorgen dat je voor bij de diverse dingetjes zoals relais ed voldoende overhoud) en nieuwe draadjes trekken, wat steviger enzo.
Weet je meteen hoe dat werkt.
Ziet er op dat maffe zadel na wel goed uit, kan je zeker wat leuks mee doen!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Goedemorgen allemaal,
geweldig bedankt voor jullie reacties, ik voel me goed gesteund in mijn rit naar de ultieme bike.
Nu wat antwoorden op jullie suggesties. De motor staat op de site van de RDW wel degelijk geregistreert. Onder kenteken XU-23-76 uit 1976.
Hij is dus niet gesloopt verklaard. Vandaag ga ik wederom contact opnemen met het RDW omtrent het kenteken en of inderdaad de voor de motor een nieuw kenteken is aangevraagd n 1995. Als dat zo is dan is het (originele) kenteken uit 1976 vervallen en ben ik in het bezit van een ongeldig kenteken. In een contact met de garagehouder heb ik dat ook verteld,maar hij weet van niets, zegt ie.
Ik heb de motor overgenomen van de zoon van deze garagehouder en die heeft i.p.v. een tenaamstelling een vrijwaringsbewijs meegegeven dat afgegeven is in mei 2006 toen de motor in bezit kwam (handelsvoorraad) van de garage. Toen ik daarover belde en mededeelde dat ik hem niet kon overschrijven werd er ietswat geheimzinnig
gedaan en stuurde de garagehouder me een papiertje toe met gegevens van de handelsvoorraad. De gegevens die daarop stonden heeft hij telefonisch via mij verkregen vanaf het vrijwaringsbewijs dat ik in bezit heb. Hij gaf aan dat wat ie nu deed niet helemaal toegestaan was,maar dat dit een mogelijkheid was om alsnog een overschrijving te laten plaatsvinden. Natuurlijk ga ik nu eerst met het RDW bellen of dit een geldig kentekenbewijs is omdat er volgens de gegevens van het RDW een nieuwer kenteken is uit 1995 met een zgn. duplicaatcode. Kortom, een schimmig verhaal wat ik nog ff moet rechtzetten. Woody, harstikke goed dat van die kabelboom,alleen een detail. Als ik ga knippen in die kabelboom ben ik ervan overtuigd dat ik er daarna beter trappers kan opzetten want kabels trekken en aansluiten etc. is niet mijn grootste vaardigheid. Om iets te doen wat zo ingrijpend is moet je volgens mij wel behoorlijke technische kennis en gereedschap hebben en dat heb ik niet.
Ik ben overigens wel blij
met de opmerkingen van Redman v.w.b. de evt. ruil met de 500 en ben ik ook blij met de belangstelling voor de 550.
Maar dadelijk eerst bellen met het RDW en ook met een kennis van me die toegang heeft tot eigenaargegevens/kentekens.
Ik zal hoe dan ook een bike bouwen,daar loop ik al zoveel jaar mee rond en dat gaat nu eens lukken.
Ik had in 1972 een Engelse fiets, een matchless 350, en dat was in onze woonplaats de eerste ratbike die rondreed. Ik heb nog ergens een oude foto en die ga ik opzoeken en plaatsen.
Vanaf 1972 diverse motoren gehad,diverse ongelukken en veel lol.
Ik kan er maar niet van afblijven
Tot volgende keer, boys
geweldig bedankt voor jullie reacties, ik voel me goed gesteund in mijn rit naar de ultieme bike.

Hij is dus niet gesloopt verklaard. Vandaag ga ik wederom contact opnemen met het RDW omtrent het kenteken en of inderdaad de voor de motor een nieuw kenteken is aangevraagd n 1995. Als dat zo is dan is het (originele) kenteken uit 1976 vervallen en ben ik in het bezit van een ongeldig kenteken. In een contact met de garagehouder heb ik dat ook verteld,maar hij weet van niets, zegt ie.




Maar dadelijk eerst bellen met het RDW en ook met een kennis van me die toegang heeft tot eigenaargegevens/kentekens.

Ik zal hoe dan ook een bike bouwen,daar loop ik al zoveel jaar mee rond en dat gaat nu eens lukken.

Ik had in 1972 een Engelse fiets, een matchless 350, en dat was in onze woonplaats de eerste ratbike die rondreed. Ik heb nog ergens een oude foto en die ga ik opzoeken en plaatsen.
Vanaf 1972 diverse motoren gehad,diverse ongelukken en veel lol.
Ik kan er maar niet van afblijven

Tot volgende keer, boys


Waarom is dat een maf zadel,het staat best aardig,zit goed etc.

ontrokken wordt.

Wat ik wel aan het overwegen ben is om het achterspatbord eraf te halen en de kentekenplaat te verhuizen naar de zijkant.

Maar daar moet ik nog eens goed over denken omdat ik niet zo'n brede achterband heb en het dan ietswat te iel staat.

Ik ben inmiddels bezig om bij vrienden en kennissen allerlei attributen van de zolder te slepen die ik kan gebruiken op mijn bike.

Zo kwam ik een flink stuk getorste stang tegen van een of ander sierrek en dat heb ik meteen geript omdat daar best een mooie sissybar van is te maken.

Verder ben ik op zoek naar een skull om een koplamp van te maken en twee graflantaarntjes voor op de achteras.

De tank,een geweldig mooi en apart exemplaar, wil ik gaan omtoveren tot een kist met een afbeelding van

Maar ik ga op zoek naar een groter exemplaar van kunststof waar ik verlichting in wil maken.

Al met al, geef jullie mening eens hierover.

zo leuk verhaaltje
denk dat ik de garage houder allang bij zijn kloten had gepakt en dat die het probleem maar eens heel snel op moest gaan lossen
maar wel stom van je dat je die vent op zijn woord gelooft dat die het doet enzo had eerst langs gegaan om te kijken of die het wel deed
dus je ben zwaar genaaid om het maar zo te zeggen
ik had die fiets allang dwars door zijn raam gepleurd
en zijn huis in de fik gestoken met zijn zoon der bij
zo dat was dat
in ieder geval veel sus6 gewenst en dat het maar zeer rap mag opgelost worden
denk dat ik de garage houder allang bij zijn kloten had gepakt en dat die het probleem maar eens heel snel op moest gaan lossen
maar wel stom van je dat je die vent op zijn woord gelooft dat die het doet enzo had eerst langs gegaan om te kijken of die het wel deed
dus je ben zwaar genaaid om het maar zo te zeggen
ik had die fiets allang dwars door zijn raam gepleurd
en zijn huis in de fik gestoken met zijn zoon der bij

zo dat was dat
in ieder geval veel sus6 gewenst en dat het maar zeer rap mag opgelost worden
Do not walk behind me, for I may not lead.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.
Do not walk ahead of me, for I may not follow.
Do not walk beside me for the path is narrow.
In fact just fuck off and leave me alone.


Ik heb een kenteken!!!!!!!!!!!!
Een compleet kenteken op mijn naam en helemaal compleet

Ik kreeg een tenaamstelling in de bus gegooid door de post,gelijk gekeken wat erop stond, en met gezwinde spoed naar het postkantoor en zonder problemen op naam gezet

He he, dat was dus weer eens lekker spannend niet?



Weet je waar ze echt goed in zijn? In ladingen bier door hun giechel te gooien en dan met geweldige suggesties op de proppen komen. Bijvoorbeeld een naam voor mijn bike zoals ondermeer "drake" of "Gothicslut". Een van hen zei dat de fiets, dadelijk als mijn plannen ten uitvoer worden gebracht, een rijdende "ghosttown"genoemd kan worden.
Dat zijn pas complimenten.

Maar hoe dan ook,verder als namen bedenken komen we mooi niet.
Redman, ruilen? Geen zin in een bike zonder geluid?

En last but not least, een nieuwe accu die zijn uiterste best staat te doen om Gothicslut lawaai te doen maken. Alleen zoals je weet heeft die teef nu nog even geen zin.
