Remleiding
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
- Locatie: Die Heimat
Remleiding
Heb geen achterrem meer Ja ja remmen is voor mietjes, ik weet het....
Pedaal gaat helemaal naar beneden, zonder tegendruk, ofwel : geen remvloeistof meer...
En volgens mij is de leiding gescheurd bij de wartel aan de kant van de remklauw...
Verders nog niet veel gekeken, heb geen verwarming in de garage en het was me vandeweek net iets te koud...
Iemand toevallig nog zo'n slangetje liggen ?
CB750F van '82
Alvast bedankt.
(en anders rij ik wel naar 'Van Lunteren')
Pedaal gaat helemaal naar beneden, zonder tegendruk, ofwel : geen remvloeistof meer...
En volgens mij is de leiding gescheurd bij de wartel aan de kant van de remklauw...
Verders nog niet veel gekeken, heb geen verwarming in de garage en het was me vandeweek net iets te koud...
Iemand toevallig nog zo'n slangetje liggen ?
CB750F van '82
Alvast bedankt.
(en anders rij ik wel naar 'Van Lunteren')
Hoe lang moet die slang zijn?
Als je ook nog iets kunt zeggen over de banjo's zou ook handig zijn (foto is nog beter).
Zitten de banjo's bijvoorbeeld onder een hoek van 45 graden of staat de ene een kwart slag gedraaid t.o.v. de ander?
Ik heb namelijk nog wel wat losse slangen liggen, als je er eentje van kunt gebruiken kan ik die wel meenemen naar het wintertreffen voor je.
Als je ook nog iets kunt zeggen over de banjo's zou ook handig zijn (foto is nog beter).
Zitten de banjo's bijvoorbeeld onder een hoek van 45 graden of staat de ene een kwart slag gedraaid t.o.v. de ander?
Ik heb namelijk nog wel wat losse slangen liggen, als je er eentje van kunt gebruiken kan ik die wel meenemen naar het wintertreffen voor je.
Olive is the New Black
De remleiding scheurt nauwelijks, het is meestal de zuiger van de rempomp met rubbertje die het begeven heeft.
Revisiesetje is gewoon bij de motorzaak te koop.
Wel cilinder schoonmaken met fijn schuurpapiertje voor montage.
Kan ook zijn dat de zuiger vastzit in de cilinder.
Had ik met mijn F1. Wordt je niet blij van....kreng wil namelijk niet vanzelf los, en dan is uitboren de enige optie....wel oppassen dat je niet in de cilinderwand boort, want dan kan je de hele handel gaan vervangen.
Succes met de kijkoperatie!
Oja voor montage: als je een electrisch kacheltje hebt met ventilator, zet die dan even gericht op de remcilinder enzo.
Werkt prettiger dan dat hele koude metaal.
Revisiesetje is gewoon bij de motorzaak te koop.
Wel cilinder schoonmaken met fijn schuurpapiertje voor montage.
Kan ook zijn dat de zuiger vastzit in de cilinder.
Had ik met mijn F1. Wordt je niet blij van....kreng wil namelijk niet vanzelf los, en dan is uitboren de enige optie....wel oppassen dat je niet in de cilinderwand boort, want dan kan je de hele handel gaan vervangen.
Succes met de kijkoperatie!
Oja voor montage: als je een electrisch kacheltje hebt met ventilator, zet die dan even gericht op de remcilinder enzo.
Werkt prettiger dan dat hele koude metaal.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
- Locatie: Die Heimat
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 573
- Lid geworden op: vr nov 16, 2007 2:39 pm
- Locatie: Die Heimat
Dan werkt het met Image Shack iets makkelijker DyrckDyrck schreef:Tip:
Als je dan een foto maakt van de remslang en die uitprint, kun je op de print de afmetingen er bij schrijven.
Foto met bijschrijfsels inscannen en hier publiceren.
Dan weten we precies wat je zoekt.
Rode pijl:
Volgens mij lekt 'ie daar net voor de wartel.
Reservoir vullen, pompen en dan bij de gele pijl losdraaien om te ontluchten toch ?
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 582
- Lid geworden op: do sep 06, 2007 12:28 pm
- Locatie: land van waas
- Contacteer:
Kun je toch beter dat koperen afdichtbusje vervangen of gewoon eens uitelkaar vijzen en nakijken. ben toch wel voorstander van stalen remleidingen i.p.v. die rubberen leidingen die door de jaren gewoon veel uitzetten. Als je volgens het boekje zou sleutelen zou je +- om de 2 jaar uw rubberen remleidingen moeten vervangen . nog niet veel mensen zien doenWoody schreef:Kan ook zijn dat de koperen afdichtingsring bij de wartel niet meer goed is.
Ik heb nog wel zo'n remleiding voor je, alleen de ouderwetse, verstevigde rubberen uitvoering.
moe nie lekker zijn, maar wel veel.