Info nodig voor 10.000 km brommertour
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Info nodig voor 10.000 km brommertour
Omstandigheden zorgen dat ik nu eindelijk kan doen waar ik al zo lang van droom; een mega-reis maken om te leren van en aan andere mensen en 'iedereen te helpen waar ik kan'. En jawel, op de brommert!
De route wordt;
Delft - Eindhoven - Brussel - Luxemburg -Metz - Straatsburg - Zurich - Milaan - Trieste - Zagreb - Sarajevo - Tirane - (dan via Macedodie naar) Tessaloniki - Sophia - Boekarest - Budapest - Bratislava - Wenen - Brno - Krakow - Warschauw - Berlijn - Hamburg - Kopenhagen - Malmo - Oslo - (dan met de boot) - Aberdeen - Glasgow - Dublin - Cork - Cardiff - London - Hoek van Holland.
Als ik erg ver voor op schema kom te liggen ga ik vanaf Boekarest via Moldova, Ukraine, Rusland, Belarus, Litauen, Polen en Duitsland naar Nederland terug.
Ik vertrek 2 april en hoop tegen eind juni terug te zijn. De tour is pakweg 10.000 km. Omgerekend is dat 50 rijdagen dus ik trek er 90 voor uit. Maarrrr; het zuidelijke en oostelijke deel van de route zijn ietwat tricky; wie kan me helpen met info over die gebieden? Vanzelfsprekend ga ik ook nog langs reisbureaus, maar alle info is meegenomen, dus hoor je wat van collega's die ergens zijn geweest oid, of zelf, please let me know!
De route wordt;
Delft - Eindhoven - Brussel - Luxemburg -Metz - Straatsburg - Zurich - Milaan - Trieste - Zagreb - Sarajevo - Tirane - (dan via Macedodie naar) Tessaloniki - Sophia - Boekarest - Budapest - Bratislava - Wenen - Brno - Krakow - Warschauw - Berlijn - Hamburg - Kopenhagen - Malmo - Oslo - (dan met de boot) - Aberdeen - Glasgow - Dublin - Cork - Cardiff - London - Hoek van Holland.
Als ik erg ver voor op schema kom te liggen ga ik vanaf Boekarest via Moldova, Ukraine, Rusland, Belarus, Litauen, Polen en Duitsland naar Nederland terug.
Ik vertrek 2 april en hoop tegen eind juni terug te zijn. De tour is pakweg 10.000 km. Omgerekend is dat 50 rijdagen dus ik trek er 90 voor uit. Maarrrr; het zuidelijke en oostelijke deel van de route zijn ietwat tricky; wie kan me helpen met info over die gebieden? Vanzelfsprekend ga ik ook nog langs reisbureaus, maar alle info is meegenomen, dus hoor je wat van collega's die ergens zijn geweest oid, of zelf, please let me know!
Dinges
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Re: Info nodig voor 10.000 km brommertour
Ambitieus plan!Batman schreef:om te leren van en aan andere mensen en 'iedereen te helpen waar ik kan'. En jawel, op de brommert!
Maar hoe wil je mensen helpen met zo'n lange reis?
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Re: Info nodig voor 10.000 km brommertour
Tot aan Italie ongeveer heb ik een route die langs scoutinggroepen gaat. Vanaf daar ga je de armoe in en kan ik goed mijn survivalkennis delen, zoals een natuurproducten waterfilter of vuur zonder lucifers, ... Maar zij overleven er als noodzaak, dus van hen zal ik ook zeker veel kunnen leren. Per week wil ik minimaal 800 km afleggen, dat is op 7 dagen een erg gestaag tempo; op die vorige tour haalde ik makkelijk 270 km in 10 uur inc pauzes en tanken. Ergo; tijd zat!Goos schreef:
Ambitieus plan!
Maar hoe wil je mensen helpen met zo'n lange reis?
Dinges
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
In het voormalig oosblok zal het verkrijgen van brommix geen punt zijn. en anders kun je altijd nog slaolie bij de benzine gooien, gaat ie ech nie stuk van.Teevee schreef:Zoek goed uit of overal brandstof verkrijgbaar is. Ga er niet vanuit dat je aan brommix kunt komen (als je dat nodig hebt) of zoek uit of je brommer loopt op een mengsel van willekeurige benzine en olie.
de rokende MZ groeten van voodoo
Stop making sense
Succes met je bromtoer.Ik ben benieuwd naar je verhalen bij terugkomst.
Check wel welke onderdelen er wat sneller stuk gaan en neem daarvan een voorraadje mee.Je weet nooit hoe de onderdelenvoorziening is in al die landen en het is lullig als je strand vanwege een of ander klein dingetje wat wel essentieel is maar moeilijk aan te komen.
Gr Redman
Check wel welke onderdelen er wat sneller stuk gaan en neem daarvan een voorraadje mee.Je weet nooit hoe de onderdelenvoorziening is in al die landen en het is lullig als je strand vanwege een of ander klein dingetje wat wel essentieel is maar moeilijk aan te komen.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Re: Info nodig voor 10.000 km brommertour
Respect.Goos schreef:Ambitieus plan!Batman schreef:om te leren van en aan andere mensen en 'iedereen te helpen waar ik kan'. En jawel, op de brommert!
Maar hoe wil je mensen helpen met zo'n lange reis?
Radt, Ratter, Ratst.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
- Locatie: Delft
- Contacteer:
hij rijdt gelukkig op euro 95 en tweetakt olie; olie ca 1 liter op 1500 km. Grootste problemen nu zijn het visum voor Moldavie (ik kon volgens de ambassade "niet genoeg commercieel-econiomische meerwaarde aantonen"
) en dat je in de meeste landen geen reserve benzine meemag. Ik haal ca 150 km op een tank inc reserve maar als je elke 200 km een tankstation tegenkomt heb je mazzel. Wordt dus n beetje valsspelen, zal wel moeten. En dat je daar nergens geld kan wisselen of pinnen en ik dus best wel een bedrag in div valuta mee moet nemen. Daar wil ik nog iets op verziennen. Maar we komen er wel...

Dinges
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
In de meeste van die landen zijn harde Euros ERG gewilde valuta voor de bewoners om tegen plaatselijke cash te wisselen. Waar je dan het meeste voor op moet letten is dat jeBatman schreef:hij rijdt gelukkig op euro 95 en tweetakt olie; olie ca 1 liter op 1500 km. Grootste problemen nu zijn het visum voor Moldavie (ik kon volgens de ambassade "niet genoeg commercieel-econiomische meerwaarde aantonen") en dat je in de meeste landen geen reserve benzine meemag. Ik haal ca 150 km op een tank inc reserve maar als je elke 200 km een tankstation tegenkomt heb je mazzel. Wordt dus n beetje valsspelen, zal wel moeten. En dat je daar nergens geld kan wisselen of pinnen en ik dus best wel een bedrag in div valuta mee moet nemen. Daar wil ik nog iets op verziennen. Maar we komen er wel...
a) niet gesnapt wordt door de pliesie, vaak is het verboden.
b) niet opgelicht wordt door te weinig "wisselgeld" of vals/oud/ongeldig geld terug te krijgen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di sep 26, 2006 10:30 pm
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Verzekeringen, paspoort, int rijbewijs en medisch paspoort zijn geregeld. 5 mrt wordt mn tuffer rijklaar gemaakt inc reserve-onderdelen. Survivalkit is inmiddels compleet. Helaas heeft sbs6 af laten weten en werkt mn brommer verzekering niet mee dus kleine wijziging; 2 april tot ca 2/3 mei rondje noord-europa, dan even terug voor de ratbikeday BoZ, een trouwerij en nieuwe verzekeringspapieren en dan 20 mei tot eind juni zuid-europa. In mei komt een medelabratter van de boot af dus die rijdt misschien het tweede gedeelte mee.
Dinges