ze wil wel, maar echt niet lekker meer
Moderators: Goos, Teevee, Woody
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
Bij een Guzzi heb ik altijd een reservekabel bij me. En ja, gewoon een nieuwe.kaiman schreef:is een vraag wat kost de kabel bij de sloop,want een nieuwe heb voor een tientje.
Die koppelingskabels gaan bij te vaak kapot, en vooral op vreemde plaatsen. Dan ben je blij dat je zo'n kabeltje toevallig bij je hebt.
Radt, Ratter, Ratst.
boehoe... je houdt 't niet voor mogelijk.... gisteren proefritje gemaakt met de ducttape ragbak in wording, in eerste instantie niks aan de hand, liep als een zonnetje en lekker rustig, begint ie na een half uurtje toch weer met PRECIES hetzelfde probleem
Chokekabel kan 't probleem volgens mij niet meer zijn, want ook toen dat inzakken rond de 4000 toeren weer begon bleef ie bij stationair heel mooi rustig en regelmatig.
Carbs kunnen 't niet zijn, want die is helemaal schoon.
Volgende optie: misschien toch dat benzineslangetje dat ik heb vervangen, mogelijkheid 1: slangetje heeft een net iets kleinere binnendiameter, is misschien te klein, mogelijkheid 2: slangetje net iets te kort, dus misschien valse lucht, mogelijkheid 3: klemmetjes gaar, dus misschien ook valse lucht.
Ik zal vanmiddag het benzineslangetje weer vervangen, maar als dat het ook niet is, weet ik het zo langzamerhand echt niet meer....
Chokekabel kan 't probleem volgens mij niet meer zijn, want ook toen dat inzakken rond de 4000 toeren weer begon bleef ie bij stationair heel mooi rustig en regelmatig.
Carbs kunnen 't niet zijn, want die is helemaal schoon.
Volgende optie: misschien toch dat benzineslangetje dat ik heb vervangen, mogelijkheid 1: slangetje heeft een net iets kleinere binnendiameter, is misschien te klein, mogelijkheid 2: slangetje net iets te kort, dus misschien valse lucht, mogelijkheid 3: klemmetjes gaar, dus misschien ook valse lucht.
Ik zal vanmiddag het benzineslangetje weer vervangen, maar als dat het ook niet is, weet ik het zo langzamerhand echt niet meer....
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
als je oude benzine in de tank hebt zitten of de motor heeft een tijd gestaan, komt er condens in de tank en dus water in de carb's op een bepaald moment... vlotterkamers wellicht ook ff aftappen en nakijken op water (of troep uit de tank)??? Een benzinefilter tussen tank en carbs lost bovenstaande problemen op.
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Tjonge dat is ook wat ...maar het is waarschijnlijk dus alleen alstie warm is..misschien dan toch ergens haarscheuren in de spruitstukken?
Misschien toch bougies...eigenlijk zou je echt nieuwe moeten proberen als ze dat al niet zijn.dan maar weer eens een tochtje richting Ede?
Mzzzzls,Rob.
Misschien toch bougies...eigenlijk zou je echt nieuwe moeten proberen als ze dat al niet zijn.dan maar weer eens een tochtje richting Ede?
Mzzzzls,Rob.
Fuel is what I burn!
in het volle besef dat ieder van jullie veeeel meer van sleutelen afweet dan ik, volgens mij is het geen van bovenstaande opties:
- chokekabel probleem is geregeld, carbs zijn uit elkaar geweest, kan me niet voorstellen dat de chokekleppen los zitten, anders neem ik aan dat redpigeon en rob dat wel hadden gezien... toch?
- er zit geen oude benzine in de tank (tank is tijdens stilstand leeg geweest) en bovendien heeft ie na stilstand weer actief gereden
- vlotterkamers zijn afgetapt, sterker nog, hele carb is eraf geweest en schoongemaakt
- bougies zijn kortgeleden allemaal vervangen....
gisteren benzineslangetje vervangen (correctie: binnendiameter bleek GROTER dan oude slangetje), oude slangetje weer teruggezet met nieuwe klemmetjes in de hoop dat het een valse lucht probleem is.
Straks maar weer eens een proefritje maken....
wordt vervolgd!
- chokekabel probleem is geregeld, carbs zijn uit elkaar geweest, kan me niet voorstellen dat de chokekleppen los zitten, anders neem ik aan dat redpigeon en rob dat wel hadden gezien... toch?
- er zit geen oude benzine in de tank (tank is tijdens stilstand leeg geweest) en bovendien heeft ie na stilstand weer actief gereden
- vlotterkamers zijn afgetapt, sterker nog, hele carb is eraf geweest en schoongemaakt
- bougies zijn kortgeleden allemaal vervangen....
gisteren benzineslangetje vervangen (correctie: binnendiameter bleek GROTER dan oude slangetje), oude slangetje weer teruggezet met nieuwe klemmetjes in de hoop dat het een valse lucht probleem is.
Straks maar weer eens een proefritje maken....
wordt vervolgd!
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Dat heet 'tune up', in de tank gieten als je gaat tanken, en dan gewoon rijden.redman schreef:En is er niet een of ander goedje te krijgen wat je in de tank flikkert en wat het water "onschadelijk"maakt?
Ik heb er wel eens van gehoord maar ben de naam kwijt.
Gr Redman.
Verdeeld het water (soort emulgator) zodat het geen schade oplevert.
Ik ga vanmiddag even een flesje scoren voor de Kutkawa, want die wil niet helemaal lekker lopen met stationair...
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Is bij honda niet echt gebruikelijk zo oud is de motor toch nog niet of in dusdanig slechte staat?? En dan loopt ie ook niet meer lekker stationair.. Is overigens op ratmanier op te lossen indien wel: siliconenkit er omheen smeren en klaar. Wel eerst ontvetten natuurlijk.criticz schreef:haarscheuren in de spruitstukken, tjezus, dat hoop ik niet