huuulluuuuuuuuuuup , blitz doet raar
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
huuulluuuuuuuuuuup , blitz doet raar
heb probleempje , ding bleef stationair niet lopen , wel met gas erop , no problem . na stuk rijden zijn allepijpen even warm, heb vonk op alle bougies ,maar stationair , ho maar . heb stationairschroef aan gedraaid en als ik nu van gassen naar stationair terug ga blijft ie op 3000 toeren staan . start ik hem daarna opnieuw en blijf met tengels van gas af dan blijft ie stationair op 1500 toeren steken en slaat na verloop van korte tijd af . ben niet zo'n mechaniker , dus weet hier iemand wat er loos kan zijn?
camperproleet
-
- Bezoek Rat
-
- Bezoek Rat
De carterontluchting zit vaak op de kleppendeksel of achter op het blok maar in elk geval op het luchtfilter...
Maakt niet uit waar je 'm loskoppelt en verlengt naar een opvang- reservoir. Wel opletten dat je dat reservoir ook open laat ivm drukopbouw. Ik gebruik een 0.5 l plastic flesje met 1 grote, om de olieslang van de carterontluchting in te douwen en 1 kleinere opening om de overdruk te laten ontsnappen..uiteraard zonder olie..

Maakt niet uit waar je 'm loskoppelt en verlengt naar een opvang- reservoir. Wel opletten dat je dat reservoir ook open laat ivm drukopbouw. Ik gebruik een 0.5 l plastic flesje met 1 grote, om de olieslang van de carterontluchting in te douwen en 1 kleinere opening om de overdruk te laten ontsnappen..uiteraard zonder olie..

Ik heb van de carterontluchting een variant op de Scottioler, de Dyrckoiler gemaakt.
Een slang vanaf de carterontluchting eerst recht omhoo leiden en dan weer naar beneden, net boven de ketting.
De oli in de carterdamp condenseerd aan de binnenkant van de slang en druppelt gedeeltelijk terug het carter in en met een ander deel smeer je de ketting.
Gevolg: bijna nooit meer ketting smeren !
Er zit geen copyright op dit ideem, dus iedereen mag het jatten
Een slang vanaf de carterontluchting eerst recht omhoo leiden en dan weer naar beneden, net boven de ketting.
De oli in de carterdamp condenseerd aan de binnenkant van de slang en druppelt gedeeltelijk terug het carter in en met een ander deel smeer je de ketting.

Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Mooi dat het zo eenvoudig opgelost kon worden.der obergefreiter schreef:ok, na telefonisch consult bij Dr.jpi euvel gevonden : de luchtfilter zat vol olie. ding d'r uit gesloopt en vervangen door stuk schuimrubber ( werkt en was in voorraad) dus morgen maar ff ergens een nieuwe kopen .
weer kennis vergaard over japse fietsen
Radt, Ratter, Ratst.
-
- Bezoek Rat
hmmmmm, klinkt als gezonde hollandse oplossing, zuinig en prakties . lijkt me wel wat .Dyrck schreef:Ik heb van de carterontluchting een variant op de Scottioler, de Dyrckoiler gemaakt.
camperproleet
-
- Bezoek Rat
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
-
- Bezoek Rat
-
- Rataplan Rat
-
- Bezoek Rat
ok, als i in z´n vrij staat hoor je niks . maar zo gauw je versnellingsbak in werking zet begint ie te ratelen , ratel lijkt langzamer te lopen dan omwentelingen , dus ik dacht in eerste instantie dat het ketting was die aanliep. niet dus . olie loopt achter de afdekplaat er uit kan nu niet zien waar precies , maar komt uit de buurt van rammel. shit dus.
camperproleet
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Dat klinkt als het handelsmerk van Ducati, een droge koppeling!der obergefreiter schreef:ok, als i in z´n vrij staat hoor je niks . maar zo gauw je versnellingsbak in werking zet begint ie te ratelen , ratel lijkt langzamer te lopen dan omwentelingen , dus ik dacht in eerste instantie dat het ketting was die aanliep. niet dus . olie loopt achter de afdekplaat er uit kan nu niet zien waar precies , maar komt uit de buurt van rammel. shit dus.