schijfrem
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Grote kans dat je zuigers vast zitten in de klauwen.
Lossen ze wel als je de ontluchtingsnippel op de klauw losdraait? Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk hoger, rempomp o.i.d.
Lossen ze niet dan wordt het tijd om de klauwen te reviseren.
Lossen ze wel als je de ontluchtingsnippel op de klauw losdraait? Zo ja, dan zit het probleem waarschijnlijk hoger, rempomp o.i.d.
Lossen ze niet dan wordt het tijd om de klauwen te reviseren.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
olie is net voor een 2 maaand geleden bijgevuld maar niet ververst,zo lang heeft hij ook ongeveer stil gestaan,het rare is mn vrouw heeft er eerst overdag mee gereden,en zei nix gemerkt te hebben.
,s avonds wou ik hem de schuur in zetten maar kreeg hem amper vooruit.
maar missgien ff kijken met het ontluchten.
iig thanx
,s avonds wou ik hem de schuur in zetten maar kreeg hem amper vooruit.
maar missgien ff kijken met het ontluchten.
iig thanx
hey ho lets go
-
- Bezoek Rat
Toch ff reviseren want ook al komt de klauw los,dan zit er nog waarschijnlijk een roestrand op de remzuiger.En als die onder het rijden vastloopt dan heb je een serieus probleem.Sta je onderweg te kijken.Alhoewel dat voor Ratbikers een niet geheel onbekend fenomeen is
Gr Redman

Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
-
- Bezoek Rat
-
- Bezoek Rat
Het kan dus zijn dat er een vuiltje in je reservoir gekomen is,
zodat het compensatiegaatje--wat er voor zorgt dat er vloeistof na het remmen kan terugstromen in het reservoir-- verstopt zit waardoor de rem erop blijft staan
Even een vraagje was de vloeistof nieuw, en was de verpakking goed afgesloten.
Remvloeistof heeft als eigenschap dat het hygroscopisch is oftewel dat het vocht aantrekt !!
zodat het compensatiegaatje--wat er voor zorgt dat er vloeistof na het remmen kan terugstromen in het reservoir-- verstopt zit waardoor de rem erop blijft staan
Even een vraagje was de vloeistof nieuw, en was de verpakking goed afgesloten.
Remvloeistof heeft als eigenschap dat het hygroscopisch is oftewel dat het vocht aantrekt !!
gespannfahrer
-
- Rataplan Rat
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Het los slaan met een stuk hout en hamer is een noodoplossing.
Heb het zelf een keer gedaan met een motor die ik kocht in Soest, bleek al een tijdje te hebben stilgestaan, en ging op de terugweg op mijn plaat omdat de voorrem vastliep natuurlijk net weer in een bocht.
Natuurlijk geen hamer mee dus dat werd bellen en wachten.
Tijdens het wachten op hulp kwam de KLPD ook nog langs en die stuurde me van de vluchtstrook af daarom belde die meteen een takeldienst, de sukkels.
Koste me al met al een hoop duiten en een boete, toen al 150,00 guldens, voor belediging van een ambtenaar in functie.
Heb het zelf een keer gedaan met een motor die ik kocht in Soest, bleek al een tijdje te hebben stilgestaan, en ging op de terugweg op mijn plaat omdat de voorrem vastliep natuurlijk net weer in een bocht.
Natuurlijk geen hamer mee dus dat werd bellen en wachten.
Tijdens het wachten op hulp kwam de KLPD ook nog langs en die stuurde me van de vluchtstrook af daarom belde die meteen een takeldienst, de sukkels.
Koste me al met al een hoop duiten en een boete, toen al 150,00 guldens, voor belediging van een ambtenaar in functie.
Ik rij liever dan dat ik poets trouwens chrome polish is erg slecht voor het milieu.
Er is maar één echte oplossing voor dit probleem: remklauwen uit elkaar halen!
Helemaal demonteren, keerringen schoonmaken (daar zit altijd afzetting op van de remvloeistof) metalen cupjes schoonmaken (eventueel heel licht opschuren), binnenkant cuphouders schoonmaken, en dan de boel weer inelkaar bouten, let op dat de keerringen er goed in zitten, nieuwe remvloeistof en ontluchten die zooi.
Dan zou dit probleem opgelost moeten zijn. Meestal remt-ie ook weer als een beest.
Is dit niet het geval: nieuwe remblokjes.
Remt-ie nog steeds niet goed: nieuwe remschijven.......ach tis roch winter, en anders verveel je je maar....toch?
Helemaal demonteren, keerringen schoonmaken (daar zit altijd afzetting op van de remvloeistof) metalen cupjes schoonmaken (eventueel heel licht opschuren), binnenkant cuphouders schoonmaken, en dan de boel weer inelkaar bouten, let op dat de keerringen er goed in zitten, nieuwe remvloeistof en ontluchten die zooi.
Dan zou dit probleem opgelost moeten zijn. Meestal remt-ie ook weer als een beest.
Is dit niet het geval: nieuwe remblokjes.
Remt-ie nog steeds niet goed: nieuwe remschijven.......ach tis roch winter, en anders verveel je je maar....toch?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!