MZ motortjes
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Ik heb er juist voor gekozen om alles van de voorvork af te halen, zodat ie wat lichter stuurt (bij bv lage snelheden) Testrit wordt waarschijnlijk vrijdag op zn vroegst. Kijken of ik de voorvork nog moet aanpassen dan. (wat heb jij aangepast?)JPi schreef:hahaha klopt!
De neus van Swamp zorgt er voor dat die magna's rustiger worden als je het gas erop zet en bij lage snelheden. Die zit overigens op de vork zelf en niet op het frame en die vork is aangepast ivm het gewicht.
Vanmiddag/vanavond de proefrit gehad
Dat rijdt prima. Heb sommige bochten (rotondes) nog nooit zo hard genomen
Wat extra gewicht voorop scheelt blijkbaar toch
Wel heb ik de vorkpoten opgevuld met ongeveer 1 cm aan ring en grote bout. Nu de koplamp nog even afstellen, die staat nog te laag
Zijwindgevoeligheid is wel iets toegenomen met dit weer
, maar doordat het aan het frame vastzit merk ik daar in het stuur gelukkig niet veel van. Zou nu een peuk kunnen roken bij 100 km/u 




Wel heb ik de vorkpoten opgevuld met ongeveer 1 cm aan ring en grote bout. Nu de koplamp nog even afstellen, die staat nog te laag

Zijwindgevoeligheid is wel iets toegenomen met dit weer


Ik vertrouw die slangenklemmen-bevestigingen helemaal niet!
Doodeng om dat zo te doen! Haal je een vrachtwagen in en krijg je de volle laag wind tegen, dan wordt je kuip naar achteren gedrukt.
Dus ook je REMHANDEL !!!
Liever lassen of beugels waar boutjes opzitten, stukkie binnenband ertussen (tegen evt glijden), die kan je tenminste goed strak aandraaien.
Zet je een beetje kracht met aandraaien van een slangenklem, is dat ding meteen dol.
Doodeng om dat zo te doen! Haal je een vrachtwagen in en krijg je de volle laag wind tegen, dan wordt je kuip naar achteren gedrukt.
Dus ook je REMHANDEL !!!
Liever lassen of beugels waar boutjes opzitten, stukkie binnenband ertussen (tegen evt glijden), die kan je tenminste goed strak aandraaien.
Zet je een beetje kracht met aandraaien van een slangenklem, is dat ding meteen dol.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ja, je hebt gelijkWoody schreef:Ik vertrouw die slangenklemmen-bevestigingen helemaal niet!
Doodeng om dat zo te doen! Haal je een vrachtwagen in en krijg je de volle laag wind tegen, dan wordt je kuip naar achteren gedrukt.
Dus ook je REMHANDEL !!!
Liever lassen of beugels waar boutjes opzitten, stukkie binnenband ertussen (tegen evt glijden), die kan je tenminste goed strak aandraaien.
Zet je een beetje kracht met aandraaien van een slangenklem, is dat ding meteen dol.

Verder zit ie aan de onderkant ook nog vast op een dwarsstaaf (welke ook met 2 slangenklemmen vastzit)
Dus naar achteren zal ie niet gauw schuiven.
Zit nog over een andere bevestiging te denken (nu 3 slangenklemmen per kant), maar weet nog niet hoe. Ik wil niet lassen en boren aan het motorframe.
Zal asap fotootjes maken en anders komt het komend weekend wel.
Probleem is dat die symetrisch rond zijn, en ik 2 buizen naast mekaar vast moet zetten, dus niet symetrischmagnamaniac schreef:met een u-beugel lijkt mij een stevigere verbinding als met de huidige slangklemmen. Gewoon verkrijgbaar bij de (meeste) bouwmarkten.


Maar bedankt voor de tip, heb ik ook al aan zitten denken. Meer tips zijn welkom!
En uitlaatklemmen, zou dat al beter wezen?