Kutkawa
Moderators: Goos, Woody, Teevee
En als het goed is koopt m'n lief vandaag een heuse flex bij de Aldi voor slechts 20 euri.....joepie!
Ik hou toch drie frame's over, van een CB400, CB750 en een andere Kawa GT550.
Samen met het lasapparaat kan ik me dan lekker gaan uitleven!
Oja eerst nog even een nieuwe uitlaat maken voor Xjeetje...strakjes in het nieuwe jaar!
Ik hou toch drie frame's over, van een CB400, CB750 en een andere Kawa GT550.
Samen met het lasapparaat kan ik me dan lekker gaan uitleven!
Oja eerst nog even een nieuwe uitlaat maken voor Xjeetje...strakjes in het nieuwe jaar!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Mmmmm kinderzitjes voor de auto zijn in de aanbieding.....floris schreef:Raad 's wat ik vandaag heb gekocht bij de praxis.....
Blanke lak en schuurcommandant
En 50% korting op alle kerstartikelen! Zou daar ook nog iets voor 12 volt tussen zitten?
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Ik denk dat TurleWax hier wel op z'n plaats is.Redpigeon schreef:FOEI ga oe mond spoelen met JACK D.floris schreef:Raad 's wat ik vandaag heb gekocht bij de praxis.....
Blanke lak en schuurcommandant
Ik heb nog wel een overjarig flesje achterin de schuur liggen voor je!
En dan goed schrobben hé Floris

Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Afgelopen dinsdagavond Kutkawa op de auto-accu aangesloten en op deze manier een slinger gegeven: ze doet het!
Probleem is dat ze alleen maar stationair wil lopen, dat wil zeggen dat ik welgeteld twee keer aan het gas heb kunnen draaien en dat ook nog werkte, afsloeg en na opnieuw starten niet verder kwam dan stationair pruttelen.
Zodra ik met één vinger het gas aanraak was het stotteren en afslaan.....
Volgende week zaterdag maar wegbrengen naar de motorzaak, want ik snap het nu even niet meer....
Probleem is dat ze alleen maar stationair wil lopen, dat wil zeggen dat ik welgeteld twee keer aan het gas heb kunnen draaien en dat ook nog werkte, afsloeg en na opnieuw starten niet verder kwam dan stationair pruttelen.
Zodra ik met één vinger het gas aanraak was het stotteren en afslaan.....
Volgende week zaterdag maar wegbrengen naar de motorzaak, want ik snap het nu even niet meer....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Nope Jpi, alles werkt, er is prik, er is peut, carbs zijn ultrasoon gereinigd, alles opnieuw in elkaar gepeuterd zonder onderdeeltjes over te houden....
En twee keer doet ze het gewoon, gas open en hup in de toeren, hoop herrie (Laser-pijpje) en daarna weer niks....maar ik ga volgende week nog wat verder prutsen, wie weet?
Ze moet toch naar de motorzaak ivm synchroom stellen van de carb's.
En twee keer doet ze het gewoon, gas open en hup in de toeren, hoop herrie (Laser-pijpje) en daarna weer niks....maar ik ga volgende week nog wat verder prutsen, wie weet?
Ze moet toch naar de motorzaak ivm synchroom stellen van de carb's.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ja ik heb wel dat de choke inderdaad vast zit, er is maar heel erg weinig beweging in te krijgen, en helemaal dicht wil de choke niet meer.
Maar als je de choke induwd, worden de veertjes helemaal ingeduwd, en die duwen de choke dus weer naar buiten....
Maar als je de choke induwd, worden de veertjes helemaal ingeduwd, en die duwen de choke dus weer naar buiten....
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Zoeken, zoeken, zoeken in de microsheets maar geen mengselschroef te vinden.....raar maar waar.....krijg ik een adres in Amsterdam rivierenbuurt, ene Rob Bron, die zou wellicht me kunnen helpen.
Affijn, ik op naar de Vechtstraat, één straat verder ben ik geboren, ouwe buurt dus. Aanbellen en mijnheer is net wakker (tis één uur 's middags).
Kom ik binnen, zie ik een virtrinekast die één kant van de woonkamer in beslag neemt die volstaat met bekers en andere trofeeën. Van motorraces. Eind jaren '60, begin '70 was hij goed met 50cc tweetakten op o.a. de TT van Assen.
Ja,da's een oude bekende.Reed vroeger ook op de Varsselring(hengelo gld).In de glorie tijd van de 50 cc wegraces.
Was een mooie klasse.
Gr Redman
Affijn, ik op naar de Vechtstraat, één straat verder ben ik geboren, ouwe buurt dus. Aanbellen en mijnheer is net wakker (tis één uur 's middags).
Kom ik binnen, zie ik een virtrinekast die één kant van de woonkamer in beslag neemt die volstaat met bekers en andere trofeeën. Van motorraces. Eind jaren '60, begin '70 was hij goed met 50cc tweetakten op o.a. de TT van Assen.
Ja,da's een oude bekende.Reed vroeger ook op de Varsselring(hengelo gld).In de glorie tijd van de 50 cc wegraces.
Was een mooie klasse.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
Zaterdagochtend ga ik met de Kawa naar de doktor. Het kreng moet gaan rijden!
Ondertussen bezig om de zwaar verrotte pijpen van Xjeetje te amputeren, maar de boutjes van de uitlaatroosjes zitten een beetje vast, één is er afgebroken (ken m'n eigen kracht niet), twee zitten (nog) vast maar weken in de WD 40 en die kutroosjes kunnen kennelijk ook nog eens vastroesten!
Kortom, weer een hoop gepruts om van het voorjaar weer te kunnen rijden met een behoorlijke tegendruk.
Donderdagochtend een crossband van de CB750 sloper afrossen en er een afgesleten voorband omheen zetten, rolt-ie wat makkelijker en een spuitbusje WD40 in de cilinders van de Rat leegspuiten, wellicht dat er dan toch nog beweging in komt.....Wat een hobby......
Ondertussen bezig om de zwaar verrotte pijpen van Xjeetje te amputeren, maar de boutjes van de uitlaatroosjes zitten een beetje vast, één is er afgebroken (ken m'n eigen kracht niet), twee zitten (nog) vast maar weken in de WD 40 en die kutroosjes kunnen kennelijk ook nog eens vastroesten!
Kortom, weer een hoop gepruts om van het voorjaar weer te kunnen rijden met een behoorlijke tegendruk.
Donderdagochtend een crossband van de CB750 sloper afrossen en er een afgesleten voorband omheen zetten, rolt-ie wat makkelijker en een spuitbusje WD40 in de cilinders van de Rat leegspuiten, wellicht dat er dan toch nog beweging in komt.....Wat een hobby......
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Effe een updeet: ben donderdagmiddag voor overleg naar de motorzaak geweest, advies is om (gv de gv) de carb's er weer af te halen want de choke moet goed werken en dat kan je alleen goed bekijken als die krengen eraf zijn!
Fijne jongens die Japanners!
Ondertussen is het februari.....omdat ik hoopte dat dat niet hoefde, heb Xjeetje op de sleutelplek geparkeerd en ben begonnen de uitlaten te verwijderen, waarbij uiteraard de moertje van de roosjes vastzitten. Dus staat de de Kutkawa een beetje ongelukkig om de de boel te slopen.
Heb nu dus twee 'projecten' onder handen, naast het proberen 'los' te maken van de vastgelopen blok van de rat, en de Rooie die vanochtend in staking is gegaan, ook lieve woordjes werkten niet, evenmin als de twee (bijna) nieuwe bougies die ze vanavond kreeg (er moeten er 4 in, maar ik ga niet in het donker de twee middelste eruit draaien, ben nog net niet helemaal doorgedraaid).
En bij dit alles blijven denken aan die spreuk uit "Zen en kunst van het Motoronderhoud": het repareren van een japanse motorfiets vergt een onbezwaard gemoed.
Heeft iets met Japanse filosofie te maken. Geloof ik.
Fijne jongens die Japanners!
Ondertussen is het februari.....omdat ik hoopte dat dat niet hoefde, heb Xjeetje op de sleutelplek geparkeerd en ben begonnen de uitlaten te verwijderen, waarbij uiteraard de moertje van de roosjes vastzitten. Dus staat de de Kutkawa een beetje ongelukkig om de de boel te slopen.
Heb nu dus twee 'projecten' onder handen, naast het proberen 'los' te maken van de vastgelopen blok van de rat, en de Rooie die vanochtend in staking is gegaan, ook lieve woordjes werkten niet, evenmin als de twee (bijna) nieuwe bougies die ze vanavond kreeg (er moeten er 4 in, maar ik ga niet in het donker de twee middelste eruit draaien, ben nog net niet helemaal doorgedraaid).
En bij dit alles blijven denken aan die spreuk uit "Zen en kunst van het Motoronderhoud": het repareren van een japanse motorfiets vergt een onbezwaard gemoed.
Heeft iets met Japanse filosofie te maken. Geloof ik.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!