Remklauwen GPz400
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Remklauwen GPz400
Ik word er helemaal gek van. Dit is nu al de derde keer dat m'n klauwen het niet goed doen. Klauwen zijn vroeger nagekeken bij een motorzaak en volgens hun zouden ze nu goed moeten zijn. Een paar duizend kilometers verder bleek dat niet waar te zijn. Dus een maat van mij legt er nieuwe blokjes op en nieuwe schijven...en nu zijn we bijna 2000 km verder en ik hoor weer het o zo bekende geluid van metaal op metaal.
Is er hier een remklauw-expert of heeft iemand toevallig een setje klauwen liggen (of van mij part een complete voorvork die past)?
Is er hier een remklauw-expert of heeft iemand toevallig een setje klauwen liggen (of van mij part een complete voorvork die past)?
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever
Welk merk remblokjes gebruik je? Er zijn nl super-stoppers in de handel, heel goed geschikt voor op het circuit, maar die dingen slijten met een jezusgang.
Dan is 2.000 km met remblokjes doen geen wonder.
Ik gebruik zelf blokkies van SBS, en die remmen goed + slijten niet hard.
Dan is 2.000 km met remblokjes doen geen wonder.
Ik gebruik zelf blokkies van SBS, en die remmen goed + slijten niet hard.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Ik weet zo ff niet welke blokjs er op liggen.
Maar voor mijn gevoel bleef de voorrem vaak (of misschien wel continu) aanlopen en is dat de reden waarom ze zo hard slijten. En waardoor de schijven worden kromgetrokken en dat de aan de binnekant zittende blokjes aanmerkelijk harder slijten dan de buitenste.
Maar voor mijn gevoel bleef de voorrem vaak (of misschien wel continu) aanlopen en is dat de reden waarom ze zo hard slijten. En waardoor de schijven worden kromgetrokken en dat de aan de binnekant zittende blokjes aanmerkelijk harder slijten dan de buitenste.
Live to ride, ride to live. Too wild to be tamed forever
Oh, de klauwen, nou die dus helemaal uitelkaar peuteren, cuppies eruit, de keerringen eruit, alles schoonmaken, ook de keerringen, dat witte harde spul wat erop zit eraf schrapen met je nagels, geen mes oid gebruiken, want dan beschadig je de keerringen en kan je nieuwe kopen.
De handel weer inelkaar prutsen, nieuwe remvloeistof, uitluchten en dan zouden ze het beter moeten doen.
Heb ik met de remklauwen van Kutkawa gedaan en die remt abnormaal hard tegenwoordig.
De handel weer inelkaar prutsen, nieuwe remvloeistof, uitluchten en dan zouden ze het beter moeten doen.
Heb ik met de remklauwen van Kutkawa gedaan en die remt abnormaal hard tegenwoordig.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Bezoek Rat
Inderdaad een mooi stukkie Chris, gisteren ook "even bezig" geweest met de remmen van het span, leidingen mooi/makelijk gevuld met een injectiespuit vol met remvloeistof maar geen druk
Bleek dat die mooi glimmende rempomp defect is
even een andere rempomp "geleend" van de motor van Anita
(zat ook een savage rempomp op)
en ja hoor binnen 2 minuten gepiept

Bleek dat die mooi glimmende rempomp defect is

even een andere rempomp "geleend" van de motor van Anita
(zat ook een savage rempomp op)
en ja hoor binnen 2 minuten gepiept

-
- Bezoek Rat
euhm ik heb ook een probleem met mijn achterrem
daar zitten twee ijzeren staafjes in, en de een is helemaal vastgecorrodeerd met de remklauw. wat is de beste manier om die daaruit te halen? ik probeerde met hamer en doorslag, maar aangezien de kissak veel te vastgeroest zit plooide het metaal wat over. ik wil hem niet zodanig forceren dat ik die staaf der helemaal nie meer uit krijg.
ideëen iemand?
mrci!

ideëen iemand?
mrci!
Fast and loud, punk and proud!
- ash
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Re: Remklauwen GPz400
beetje olie op doenSardaukar schreef:Ik word er helemaal gek van. Dit is nu al de derde keer dat m'n klauwen het niet goed doen. Klauwen zijn vroeger nagekeken bij een motorzaak en volgens hun zouden ze nu goed moeten zijn. Een paar duizend kilometers verder bleek dat niet waar te zijn. Dus een maat van mij legt er nieuwe blokjes op en nieuwe schijven...en nu zijn we bijna 2000 km verder en ik hoor weer het o zo bekende geluid van metaal op metaal.