geen stroom
Moderators: Goos, Woody, Teevee
geen stroom
Oke heb effe een probleempje met de Shadow.
Heb die een lange tijd niet gebruikt en met startkabels geprobeerd uhm te starten.
Das nie gelukt...andere accu er op gezet en er gebeurde totaal nix.
Normaal gaat het licht branden maar zelfs dat weigert die.
Krijg dus geen stroom,ik zelf denk dat er een relait is doorgebrand.
Iemand anders een idee?
Gr Mars
Heb die een lange tijd niet gebruikt en met startkabels geprobeerd uhm te starten.
Das nie gelukt...andere accu er op gezet en er gebeurde totaal nix.
Normaal gaat het licht branden maar zelfs dat weigert die.
Krijg dus geen stroom,ik zelf denk dat er een relait is doorgebrand.
Iemand anders een idee?
Gr Mars
Greetz ut Limbabwe
Heb je de sleutel wel omgedraaid naar 'start'
Versnelling in neutraal
Koppeling inknijpen
Accupolen even opschuren
Probeer eens de accu rechtstreeks op de startmotor
Koplamp stuk
Klap met (houten) hamertje op hoofdrelais
Dreigen met slopen
Doormeten met multimeter en/of accu-twee draadjes-lampje
Oja de plus en de min verkeerd om aansluiten kan rampzalige gevolgen hebben. Tis gelijkstroom, als de stroom van de verkeerde kant komt gaan met name condensators stuk.
Relais kunnen daar ook al niet goed tegen (denk ik).
Versnelling in neutraal
Koppeling inknijpen
Accupolen even opschuren
Probeer eens de accu rechtstreeks op de startmotor
Koplamp stuk
Klap met (houten) hamertje op hoofdrelais
Dreigen met slopen
Doormeten met multimeter en/of accu-twee draadjes-lampje
Oja de plus en de min verkeerd om aansluiten kan rampzalige gevolgen hebben. Tis gelijkstroom, als de stroom van de verkeerde kant komt gaan met name condensators stuk.
Relais kunnen daar ook al niet goed tegen (denk ik).
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Uiteraard heb ik de sleutel richting start gedraait,heb 2 ploffen gegeven en daarna niks meer,toen de XJ gepakt en startkabels eraan gehangen.Woody schreef: Heb je de sleutel wel omgedraaid naar 'start'
Versnelling in neutraal
Koppeling inknijpen
Accupolen even opschuren
Probeer eens de accu rechtstreeks op de startmotor
Koplamp stuk
Klap met (houten) hamertje op hoofdrelais
Dreigen met slopen
Doormeten met multimeter en/of accu-twee draadjes-lampje
Oja de plus en de min verkeerd om aansluiten kan rampzalige gevolgen hebben. Tis gelijkstroom, als de stroom van de verkeerde kant komt gaan met name condensators stuk.
Relais kunnen daar ook al niet goed tegen (denk ik).
Heb wel een vonk gezien toen ik me startkabel van de accu afhaalde maar dat was omdat die tegen het frame aan kwam.
Als ik me motor wegzet is het altijd in z,n neutraal en start hem met ingeknepen koppeling.
Dat doe ik altijd trouwens om er zeker van te zijn dat die niet in de versnelling staat en je motor slaat makelijker aan.
De accupolen zijn netjes schoon zonder corrosie.
Eerste keer starten gaf die koplamp wel licht al was het heel weinig.
Heb die relais een tik verkocht maar het is dat ik geen grotere hamer kon vinden ,anders was het nu een abstract kunstwerk geworden hahaha,is een hoop gepriegel op zo'n klein motorfietsje met die grote klauwen van me en heb uhm flink vervloekt en gedreigt met slopen....dat werkte ook niet

Multimeter heb ik dus niet dus kan dat niet nameten.
De accu is opnieuw opgeladen en is helemaal vol.
Is niet gesprongen.Goos schreef:Hoofdzekering?
Zijn mooi schoon en geen aanslag te zien.2strokerob schreef: Aanslag/corrosie op de zekeringen? kijk eens onder het kapje bij de stuurbevestiging.
Anders kom ik nog een keertje langs.
MZllls,Rob.
Wel een klote karwei om dat kapje er af te krijgen,was ook het eerste wat ik nagekeken heb.
Als jij er eens naar zou kunnen kijken graag,eletro op een motor is nog steeds niet me sterkste punt

Gr Mars
Greetz ut Limbabwe
Weet je zeker dat de accu ook vol water zit?
Als het water/zuur mengsel te laag staan tijdens het starten kunnen de platen krom trekken en als die elkaar raken heeft een accu inwendige sluiting.
Het lijkt dan of de accu vol zit (gewoon 12 Volt en een testlamp doet het), maar op het moment dat je veel stroom vraagt, duikt de spanning naar beneden tot wel 7,5 Volt en gebeurt er dus niks.
Probeer eens te starten met een testlamp over de accu heen. Als tijdens het starten de lamp (bijna) uit gaat is je accu echt naar de klote en moet je toch een nieuwe halen.
Als het water/zuur mengsel te laag staan tijdens het starten kunnen de platen krom trekken en als die elkaar raken heeft een accu inwendige sluiting.
Het lijkt dan of de accu vol zit (gewoon 12 Volt en een testlamp doet het), maar op het moment dat je veel stroom vraagt, duikt de spanning naar beneden tot wel 7,5 Volt en gebeurt er dus niks.
Probeer eens te starten met een testlamp over de accu heen. Als tijdens het starten de lamp (bijna) uit gaat is je accu echt naar de klote en moet je toch een nieuwe halen.
Olive is the New Black
Accu zit vol water en is goed,moet voor m,n werk zelf ook onderhoud aan accu's plegen dus daar twijfel ik niet aan.Dyrck schreef:Weet je zeker dat de accu ook vol water zit?
Als het water/zuur mengsel te laag staan tijdens het starten kunnen de platen krom trekken en als die elkaar raken heeft een accu inwendige sluiting.
Het lijkt dan of de accu vol zit (gewoon 12 Volt en een testlamp doet het), maar op het moment dat je veel stroom vraagt, duikt de spanning naar beneden tot wel 7,5 Volt en gebeurt er dus niks.
Probeer eens te starten met een testlamp over de accu heen. Als tijdens het starten de lamp (bijna) uit gaat is je accu echt naar de klote en moet je toch een nieuwe halen.
Heb een splinternieuwe accu erbij gehad en ook daarop trek die het niet.
Komt gewoon geen stroom verder dus denk relais of condensator ofzoiets.
Kan dat zelf niet meten omdat ik er geen gereedschap voor heb.
Gr Mars
Greetz ut Limbabwe
- Goos
- Bestuur Rat
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:27 pm
- Locatie: Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen ...
- Contacteer:
Ach... kwestie van onkunde... gewoon een paar keer je hoofdzekering opblazen door gekloot met startkabels ... dan maak je vanzelf uitgebreid kennis met de hoofdzekering.Mars schreef:ow er ken nu wel een slotje op![]()
en hulde aan Goosje had toch gelijk dat het die zekering zou zijn.
![]()
Gr Mars

Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠