welkom hellracer!
Moderators: Goos, Woody, Teevee
welkom hellracer!
en leuk je bij de DHR gezien te hebben!
(check voor Lauwe BBQ Treffen de treffens en zo)
(check voor Lauwe BBQ Treffen de treffens en zo)
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Das nog eens welkom geheten worden, een voorstel topic dat je zelf niet hoeft te starten!!
Nou ik ben dus Reinier, ik heb een langzaam aan verrattende CB750 KZ waarmee ik op de DHR geweest ben. Voor de 2e keer trouwens, de eerste keer was in 2004, toen was het nog gewoon een nette fiets.
Hier krijgt ie weer eens een blok revisie:

Nu:

Daarnaast heb ik ook nog een GSX1100 uit 83 die ik behoorlijk verbouwd heb en die momenteel met een gebroken krukas staat.
Een GS 1000 blok met een Wiseco bigbore kitje staat klaar voor inbouw maar niet voor ik daar een Garrett M27 turbo op geknoeid heb. Een leuk projectje dus.
Mijn nickname komt van deze fiets aangezien ik er (toen ik hem net gebouwd had) een collega die een nieuwe Aprilia RSV Mille had fiks de oren mee gewassen heb. Hij hield me op geen enkel vlak bij

Toen we terugkwamen van het ritje sprak hij de legendarische woorden: "Das geen motorfiets maar een Hellracer!"
Niet zo heel verwonderlijk: de Snavelfiets (zo wordt ie ook wel genoemd) had in z'n vorige setting dik 120pk aan't achterwiel en 115Nm koppel. Das best een hoop op een 130 achterbandje.
De doorgelaste krukas heeft het hiermee een jaar of 5 volgehouden maar toen was het toch echt teveel en tijdens een rijdende burnout liep bij 70km/h met 1 klap de krukas vast. Ik maakte een beste smakkerd moet ik zeggen.
Ik heb hem als verzameling onderdelen gekocht en ben een beetje aan knutselen gegaan.
Zo zag hij er eerst uit:


Na een getordeerde krukas door een wat onoplettende terugschakel actie, heb ik die laten richten en doorlassen bij Jan Smit in Wormerveer, daar heb ik ook een Wiseco kitje gescoord (1280cc) en een geflowde kop met vergrote kleppen, een ander uitlaatje en een setje achtelijk grote smoothbore carbs zorgden voor een lomp sterk blok in een licht en verzaagd frame. Alles bij elkaar weegt het 190kg.
De dubbele koplamp was bij een wheely kapot geklapt en ik had nog een stuk tranenplaat liggen: Tada! De snavelfiets was geboren:


Na een weekje op een zilveren fiets te hebben gereden was mijn broek aan de binnenkant ook zilver en de tank weer zwart, tijd voor een ander kleurtje, gelijk ook maar een uitlaatje ingekort:


Met mijn lelijke kop erbij:

Verder heb ik ook nog een Suzuki GS850GL waar mijn vrouw voornamelijk op rijdt (een lelijke canadese nepchopper), en een Suzuki LS 650 Savage als sleutelfietsje.
Voor dagelijks woonwerk en lange afstand fiets heb ik ook nog een BMW K1100RS met een chippie dus dat loopt dik 250 zonder 1 moment van spanning. Saai ding, doet het altijd.

De Honda staat trouwens te koop/geef voor de liefhebber! Uiteraard gebruikt hij veel olie en benzine en de accu is zo dood als een pier maar hij start eigenlijk vrij gemakkelijk, tis jammer dat er geen kick op zit.
Loud pipes save lives
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 8:34 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
M-F pas sinds kort en niet erg actief. Teveel geblabla daar. Daarvoor heel actief op BikePower maar dat is zo goed als ter ziele.2strokerob schreef:Hey de foto's van de 1100 en later dus snavelfiets heb ik idd vaker gezien...M-F waarschijnlijk? Gaaf ding trouwens.
Welkom hier , wij hebben nog gebabbeld op DHR.
MZlllls,Rob.
Loud pipes save lives