Goedemorgen allemaal,
na vele jaren weer een motor aangeschaft,een klassieker, namelijk een Honda CB 550F uit 1976. De motor was niet in zo'n geweldige staat,maar volgens de vorige eigenaar waren de banden in orde,alsmede de ketting en tandwielen. Hij zou ook nog lopen werd mij verzekerd.
Hij heeft hem naar mijn woonplaats gebracht op een vrachtwagentje en daar heb ik hem in ontvangst genomen. En daar gaat ie:

Het kenteken was niet over te schrijven omdat ik niet het goede deel van het kentekenbewijs in bezit had. Deze motor stond op een handelsvoorraad van een garage en de eigenaar had het vrijwaringsbewijs van die garage aan mij gegeven en niet de tenaamstelling. Ik ben twee keer op het postkantoor geweest en beide keren kon het niet worden overgeschreven.

Dat betekent dat ik een motor in mijn bezit heb (of niet) die niet op mijn naam staat en waar ik dus ook geen nieuw kenteken voor kan aanvragen want ik ben formeel de eigenaar niet. In een contact met de garagehouder hebben we afgesproken dat hij een bewijs stuurt van de tenaamstelling van de motor in zijn handelsvoorraad en daar zal ik opnieuw gaan proberen deze bike op mijn naam te krijgen. En nu de fiets zelf:

Getracht te starten,maar alles blijft stil. Niets werkt,geen spanning op de diverse onderdelen,geen verlichting die werkt enfin compleet dood. Ik heb maar weinig kennis van techniek en ik zal proberen hem op een of andere manier aan de praat te krijgen. Lukt dat echt niet en kan ik ook het kenteken niet op mijn naam krijgen dan blijven alleen nog twee mogelijkheden: Of ik bied hem aan bij een sloperij en stuur de rest van het kenteken op,of kan ik iemand gelukkig maken met de onderdelen die er op zitten.
See you en ik hou jullie op de hoogte.