XS1100: De Tank
Moderators: Goos, Woody, Teevee
XS1100: De Tank
Ik ga waarschijnlijk dinsdag aan het eind vd dag in Amsterdam kijken naar een Yammie XS1100 met zijspan.
Waar moet ik eigenlijk op letten bij de aanschaf van een zijspan (behalve de gebruikelijke zaken die je checkt bij een solo-motor).
Ik heb namelijk eigenlijk geen bal verstand van zijspannen (nog maagd eigenlijk, haha), dus alle tips/ hulp is welkom.
Waar moet ik eigenlijk op letten bij de aanschaf van een zijspan (behalve de gebruikelijke zaken die je checkt bij een solo-motor).
Ik heb namelijk eigenlijk geen bal verstand van zijspannen (nog maagd eigenlijk, haha), dus alle tips/ hulp is welkom.
Laatst gewijzigd door Dyrck op ma jun 22, 2009 3:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
kijk even op de site van zijspanclub het 3e wiel , of hier http://zijspan.startpagina.nl/
camperproleet
- stitch
- Bezoek Rat
- Contacteer:
he dirk
is het die blauwe?. Is het een oficielle VD Bor(N) combinatie?
XS 1100 perfecte powermachines, Verbruik in relatie tot vermogen 1 op 8/9 gemiddeld.
als combi is het prima,
greets stitch
is het die blauwe?. Is het een oficielle VD Bor(N) combinatie?
XS 1100 perfecte powermachines, Verbruik in relatie tot vermogen 1 op 8/9 gemiddeld.
als combi is het prima,
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
- Bill-BMW
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Letten op volgende zaken:
- Vering, achter, voor en het zijspan
- heeft ie een schommelvork (toch wel belanrijk als je confortabel wil sturen) en ombou achteraf kost al snel 1000 €
- Speling op Balhoofd, op zijspanwiel, op voor en achteras (zien hard af tijdens bochtenwerk)
- Staat ie op autovelgen en banden (motorbanden slijten als de pest met zijspan)
Zo dit schiet mij zo direct te binnen, ma de andere Survival-Rats zullen ook nog wel wa posten
- Vering, achter, voor en het zijspan
- heeft ie een schommelvork (toch wel belanrijk als je confortabel wil sturen) en ombou achteraf kost al snel 1000 €
- Speling op Balhoofd, op zijspanwiel, op voor en achteras (zien hard af tijdens bochtenwerk)
- Staat ie op autovelgen en banden (motorbanden slijten als de pest met zijspan)
Zo dit schiet mij zo direct te binnen, ma de andere Survival-Rats zullen ook nog wel wa posten
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Yep!stitch schreef:is het die blauwe?. Is het een oficielle VD Bor(N) combinatie?
Of ie oorspronkelijk ook hier uit 'het dorp' komt weet ik niet, maar mocht ik 'm kopen, dan ga ik dat natuurlijk meteen uitzoeken. Bouwer in de buurt is altijd handig voor onderdelen e.d.
Bedankt voor de tips mannen, 'k ga morgenavond kijken.
wordt vervolgd.....
Olive is the New Black
'k Ben gisteren wezen kijken.
Het is wel duidelijk dat ie 30 jaar oud is en de meeste tijd buiten heeft gebivakeerd, maar het blok loopt (afgezien van tikkende kleppen) goed.
Een proefrit in dikke mist en in het donker heb ik toch maar van afgezien.
Zeker omdat ik geen zijspan ervaring heb, wil ik dat liever overdag doen.
Ik ga zaterdag een proefrit maken.
De kans zit er dus dik in dat er weer een driewieler bij komt....
En nu maar eens gaan brainstormen over een thema, nieuwe kleur, enz.
@ Woody:
Hij stond wel heel verbaasd te kijken, toen ik zei dat ik wist dat de kop een keer vervangen was, hahaha....
Het is wel duidelijk dat ie 30 jaar oud is en de meeste tijd buiten heeft gebivakeerd, maar het blok loopt (afgezien van tikkende kleppen) goed.
@ Woody:
Hij stond wel heel verbaasd te kijken, toen ik zei dat ik wist dat de kop een keer vervangen was, hahaha....
Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- magna
- Rataplan Rat
- Contacteer:
Zaterdag??????Dyrck schreef:'k Ben gisteren wezen kijken.
@ Woody:
Dan hoor je in Grubbenvorst te zijn
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
-
- Bezoek Rat