Benzinetank
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo nov 15, 2009 11:53 am
- Locatie: eindhoven
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
Dan ben je er nog niet! Metaal is in zekere mate poreus en neemt gassen en vloeistoffen op in het metaalrooster. Als je dan droog gaat flexen/lassen oid komen die dampen, door de warmte, vrij en boem.der obergefreiter schreef:eerst fles rustig vol laten lopen met water en ff staan laten . dit idd om gas resten er uit te drijven .
Zoveel mogelijk water erin laten staan en net boven de vloeistoflaag gaan flexen

Yep dat heet met een mooi woord 'intermoleculaire ruimte'.
Je denkt dat iets helemaal dicht is, en toch gaat ut lekken....kijk maar naar je plastic fles met zonnebloemolie.
Is afgesloten en toch verdwijnt dat spul...
Bij metaal is dat een stuk minder, maar er gaat toch wat benzine de ruimte's opvullen. En benzinedamp + zuurstof + hittebron/vonken + kleine ruimte = grote boem.
Niet voor niets dat veel conservenblikken aan de binnenkant geverfd zijn...maar dat heeft weer met zuren en zouten te maken geloof ik.
Je denkt dat iets helemaal dicht is, en toch gaat ut lekken....kijk maar naar je plastic fles met zonnebloemolie.
Is afgesloten en toch verdwijnt dat spul...
Bij metaal is dat een stuk minder, maar er gaat toch wat benzine de ruimte's opvullen. En benzinedamp + zuurstof + hittebron/vonken + kleine ruimte = grote boem.
Niet voor niets dat veel conservenblikken aan de binnenkant geverfd zijn...maar dat heeft weer met zuren en zouten te maken geloof ik.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Da's ook meteen het "leuke" van waterstofgas wat ze als alternatieve energie voor auto's willen gebruiken. De moleculen daarvan zijn zo klein, dat ze OVERAL doorheen lekken, zelfs glas (nou zie ik het ook niet zo zitten met een glazen brandstoftank rond te rijden, maar dat terzijde)
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Ik heb dat even opgezocht (daar hebben we het www voor) maar het verschil is in mijn ogen moleculair klein....JPi schreef:Inter of intra-moleculaire ruimte.. zit verschil tussen n.l.Woody schreef:Yep dat heet met een mooi woord 'intermoleculaire ruimte'.

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
misschien een tip !!!!! kijk of je een brandblusser kan regelen
en spoel hem goed en doe er dan een goedje in die een tank kan dichten
vraag me niet hoe het heet , maar het werkt goed
heb het zelf ook gebruikt , ik weet nog niet of het werkt , maar denk het wel , heb het bij mijn vorigetank ook gebruikt !! toen werkte het goed
heb zelf een tank gelast en afgedicht (denk ik )met dat goedje
mazzel : de wiets

en spoel hem goed en doe er dan een goedje in die een tank kan dichten
vraag me niet hoe het heet , maar het werkt goed
heb het zelf ook gebruikt , ik weet nog niet of het werkt , maar denk het wel , heb het bij mijn vorigetank ook gebruikt !! toen werkte het goed
heb zelf een tank gelast en afgedicht (denk ik )met dat goedje
mazzel : de wiets


-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
een brandblusser werkt goed, heb er zelf ook 1 gemaakt van een schuimblusser, houdt er wel rekening mee dat deze gecoat is van binnen en dat dit spul loslaat als je gaat lassen/ slijpen of boren.
zelf heb ik deze toen doordemidden geslepen en in een vuurton gegooid om deze coating eruit te branden. daarna de boel weer dicht lassen.
even 2 componenten van tank cure erin (ik dacht rond de 30 euro)
dit heb ik zelf bij Ten Kate opgehaald dus zal wel overal te krijgen zijn.
de spuitlans heb ik er af geknipt en de slang voorzien van een paar gaatjes met de kleinste boor die ik kon vinden voor ontluchting.
de slang van boven heb ik dicht gemaakt door er een dop van een merkstift in te drukken.
let wel op dat je geen fietsventiel of iets dergelijks gebruikt voor ontluchten; de ontluchting moet 2 kanten op kunnen.
als je motor in de zon staat wordt zo'n zwarte tank best warm en moet er dus ook lucht uit kunnen!
anders ga je druk opbouwen.
veel succes ermee!
zelf heb ik deze toen doordemidden geslepen en in een vuurton gegooid om deze coating eruit te branden. daarna de boel weer dicht lassen.
even 2 componenten van tank cure erin (ik dacht rond de 30 euro)
dit heb ik zelf bij Ten Kate opgehaald dus zal wel overal te krijgen zijn.
de spuitlans heb ik er af geknipt en de slang voorzien van een paar gaatjes met de kleinste boor die ik kon vinden voor ontluchting.
de slang van boven heb ik dicht gemaakt door er een dop van een merkstift in te drukken.
let wel op dat je geen fietsventiel of iets dergelijks gebruikt voor ontluchten; de ontluchting moet 2 kanten op kunnen.
als je motor in de zon staat wordt zo'n zwarte tank best warm en moet er dus ook lucht uit kunnen!
anders ga je druk opbouwen.
veel succes ermee!
groeten uit mooi Dedemsvaart....