
eenmaal in berm geland en beide benen weer stevig op terra firma bleek er op onverklaarbare wijze olie te ontsnappen aan anders (redelijk) lekvaste duitse konstruktie , herkomst van glijmiddel was duister .
niet getreurd, we bevinden ons tenslotte in thuishaven van notoir bmwsleutelbedrijf dus mobiele praatpaal ter hand genomen en sos uitgezonden . resultaat: busje kump zoe . ondertussen was al duidelijk dat motorisch hart niks mis mee was maar aandrijving de boosdoener was . goed, fiets in bus , fietser in bus , en op naar genoemd bedrijf .
met de mededeling dat ie morgen klaar moest zijn, er garantie op zat en taxikosten tussen casa obergefreiter en werk adres 120 euro per dag zijn heb ik de heren achter moeten laten met raadselachtige achteruitrijdende pruis .
na telefoontje de volgende dag bleek dat er een deel van cardan was afgebroken , waardoor die instabiel werd . dientengevolge werd versnellingsbak op grundlicher weise van alle lagers ontdaan , welke zich akuut befreundetten met aanwezige tand en andere wielen , met als gevolg knarsetandend geluid . volgens sleutelboer was dit voor duitse fiets toch wel ongehoord en nog nooit eerder voorgekomen . heb ik weer .
maar de zooi was gründlich im Arsch , deutsch of niet .