project kansloos
Moderators: Goos, Woody, Teevee
project kansloos
In het forum algemeen heb ik mij al voorgesteldhttp://www.rataplan-ratbikeclub.nl/foru ... php?t=2288 en een paar foto's van mijn fiets laten zien.
Hier wil ik eigenlijk een beetje de voortgang laten zien. Misschien leuk voor anderen.
De achterkant is ingekort en weer verstevigd met een brugje.
Uit een afvalcontainer heb ik een stuk plaatwerk gehaald en daar ben ik nu een sidemount van te maken.
Het volgende deel wordt een nieuwe 4 in 1 collector voor de uitlaat lassen. Ik heb nog een eind steigerbuis liggen dus die moet verzaagd en verlast worden.
Uiteindelijk moet er een handversnelling en een voetkoppeling op komen.
maar zover ben ik nog niet.
wordt vervolgd.
Hier wil ik eigenlijk een beetje de voortgang laten zien. Misschien leuk voor anderen.
De achterkant is ingekort en weer verstevigd met een brugje.
Uit een afvalcontainer heb ik een stuk plaatwerk gehaald en daar ben ik nu een sidemount van te maken.
Het volgende deel wordt een nieuwe 4 in 1 collector voor de uitlaat lassen. Ik heb nog een eind steigerbuis liggen dus die moet verzaagd en verlast worden.
Uiteindelijk moet er een handversnelling en een voetkoppeling op komen.
maar zover ben ik nog niet.
wordt vervolgd.
There's no budget like no budget
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Ik heb vandaag even boodschappen gedaan bij de oud ijzerboer.
Daar vond ik weer een boel inspiratie (13 kg €2,60 )
Ook vond ik iets dikkere plaat, 2mm dat last iets beter. Ik heb dus toch maar een nieuwe sidemount gemaakt want de eerste schaam ik me toch te erg voor. Deze is ook iets sterker.
Ach ja, het blijft Croma
Daar vond ik weer een boel inspiratie (13 kg €2,60 )
Ook vond ik iets dikkere plaat, 2mm dat last iets beter. Ik heb dus toch maar een nieuwe sidemount gemaakt want de eerste schaam ik me toch te erg voor. Deze is ook iets sterker.
Ach ja, het blijft Croma
There's no budget like no budget
Ik zei een beetje denigrerend oudijzerboer maar eigenlijk is het een keurig recyclebedrijf in Assen.
Gisteren ben ik nog even bezig geweest met de schakelaars op het stuur en ik zeg dit niet gauw van mijzelf maar ik ben geniaal.
Omdat ik zo weing mogelijk schakelaars op het stuur wil hebben heb ik het binnenwerk van de richtingaanwijzer schakelaar overgezet van de linker naar de rechterstuurschakelaar op de plaats van de lichtschakelaar. De dodemansknop wordt nu de grootlichtschakelaar en de startknop wordt de claxon.
De rest komt onder het zadel.
Vandaag weer verder gegaan. De nieuwe sidemount gemonteerd en beugels in het frame gelast om de accu wat verder naar de links te kunnen hangen,
dan is er rechts ruimte voor het electrisch geneuzel.
Gisteren ben ik nog even bezig geweest met de schakelaars op het stuur en ik zeg dit niet gauw van mijzelf maar ik ben geniaal.
Omdat ik zo weing mogelijk schakelaars op het stuur wil hebben heb ik het binnenwerk van de richtingaanwijzer schakelaar overgezet van de linker naar de rechterstuurschakelaar op de plaats van de lichtschakelaar. De dodemansknop wordt nu de grootlichtschakelaar en de startknop wordt de claxon.
De rest komt onder het zadel.
Vandaag weer verder gegaan. De nieuwe sidemount gemonteerd en beugels in het frame gelast om de accu wat verder naar de links te kunnen hangen,
dan is er rechts ruimte voor het electrisch geneuzel.
There's no budget like no budget
Zit die kentekenplaathouder met één of twee bouten vast? Of heb je iets van een halve-maan-stuk wat om de achterbrug heen valt?
Die achterbrug gaat behoorlijk tekeer op oneffen wegen en je zult niet de eerste zijn die een vastgeboute kentekenplaathouder verliest.....
De mijne zit vastgelast aan de achterbrug, dusdanig dat de as er uiteraard wel uit kan.
Die achterbrug gaat behoorlijk tekeer op oneffen wegen en je zult niet de eerste zijn die een vastgeboute kentekenplaathouder verliest.....
De mijne zit vastgelast aan de achterbrug, dusdanig dat de as er uiteraard wel uit kan.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Gisteren even naar Hardenberg geweest, boodschappen gedaan.
vier luchtfiltertjes voor een euro per stuk, een stuur voor een tientje en nog wat klein spul.
Maar wat was het koud. wel een paar mooie ratten op de parkeerplaats gezien.
Vandaag weer verder geklust. Het stuur gemonteerd, het balhoofd weer soepel gemaakt en de carbs met de nieuwe luchtfilters gemonteerd.
Waarschijnlijk is mijn hoofdremcilinder lek want ik krijg de voorrem niet op druk. Ook niet na het ontluchten.
Wel jammer dat ik er nu achter kom want ik heb er gisteren heel veel gezien in Hardenberg. : (
Het spul moet natuurlijk nog een keer uit elkaar voor "The paintjob" Maar ik wilde even kijken of het wat wordt.
Wat spuiten jullie trouwens op de cilinders en op de uitlaat? toch geen Actionverf. Of is dat redelijk warmte bestendig?
De kabels zijn net lang genoeg voor dit stuur.
Oh ja, de plannen voor de handversnelling en de voetkoppeling gaan even in de ijskast. Mijn dochters gaan graag mee achterop de Jandrama en ik ben bang dat ik mij ga vergissen in de bediening, Dus toch maar beide motoren gewone bediening houden.
Die houten lat is meetproef voor de voetsteunen.
vier luchtfiltertjes voor een euro per stuk, een stuur voor een tientje en nog wat klein spul.
Maar wat was het koud. wel een paar mooie ratten op de parkeerplaats gezien.
Vandaag weer verder geklust. Het stuur gemonteerd, het balhoofd weer soepel gemaakt en de carbs met de nieuwe luchtfilters gemonteerd.
Waarschijnlijk is mijn hoofdremcilinder lek want ik krijg de voorrem niet op druk. Ook niet na het ontluchten.
Wel jammer dat ik er nu achter kom want ik heb er gisteren heel veel gezien in Hardenberg. : (
Het spul moet natuurlijk nog een keer uit elkaar voor "The paintjob" Maar ik wilde even kijken of het wat wordt.
Wat spuiten jullie trouwens op de cilinders en op de uitlaat? toch geen Actionverf. Of is dat redelijk warmte bestendig?
De kabels zijn net lang genoeg voor dit stuur.
Oh ja, de plannen voor de handversnelling en de voetkoppeling gaan even in de ijskast. Mijn dochters gaan graag mee achterop de Jandrama en ik ben bang dat ik mij ga vergissen in de bediening, Dus toch maar beide motoren gewone bediening houden.
Die houten lat is meetproef voor de voetsteunen.
There's no budget like no budget