Ik stel me voor; Dub
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Ik stel me voor; Dub
Mijn naam is Frits, woonachtig te Alkmaar, roepnaam "Dub" 52 jaar en sinds mijn 20e motoren verbouwd voor mezelf en voor / met vrienden.
Na jaren niets meer met motoren gedaan te hebben door tijdgebrek heb ik een maand geleden deze hardtail gekocht;
Belangrijk voor mij was een hardtail met eigenbouw kenteken zonder restricties.
Blok is een Zephyr 550.
Omdat het een 6 bak is met weinig koppel heb ik met als eis; een luchtgekoeld ketting motorblok, een sloop Yamaha FJ1200 erbij gekocht.
Het 1200 blok met meer dan 100Nm koppel bouw ik na de zomer in.
Ik wil ook een autoband / velg achterin en een druppeltank, (aanwezige tank met 5ltr. is te klein, ik tank me gek.
Bovenstaande foto; draadboom verbeterd, dit zijn de overblijfselen.
Bovenstaande foto; uitlaten verbouwd naar 4-2 en verlengd zodat de herrie achter me is.
Ik zal proberen in IJsselstein te zijn de 22e om indrukken op te doen en mijn kop te laten zien.
Voor zover, Groet => Dub
Na jaren niets meer met motoren gedaan te hebben door tijdgebrek heb ik een maand geleden deze hardtail gekocht;
Belangrijk voor mij was een hardtail met eigenbouw kenteken zonder restricties.
Blok is een Zephyr 550.
Omdat het een 6 bak is met weinig koppel heb ik met als eis; een luchtgekoeld ketting motorblok, een sloop Yamaha FJ1200 erbij gekocht.
Het 1200 blok met meer dan 100Nm koppel bouw ik na de zomer in.
Ik wil ook een autoband / velg achterin en een druppeltank, (aanwezige tank met 5ltr. is te klein, ik tank me gek.
Bovenstaande foto; draadboom verbeterd, dit zijn de overblijfselen.
Bovenstaande foto; uitlaten verbouwd naar 4-2 en verlengd zodat de herrie achter me is.
Ik zal proberen in IJsselstein te zijn de 22e om indrukken op te doen en mijn kop te laten zien.
Voor zover, Groet => Dub
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Bruut ding en ook grappig met de ongewone blokkeuze..op zich niet verkeerd lijkt me..maar een FJ heeft nogal iets meer pit ja..las ergens in een blaadje ook over een hardtail FJ..dat gaat flink af
Kom vooral naar DHR het is er leuk en je kan idd ook wat opsteken en ideeen opdoen...en ik wil jou fiets wel in het echt bekijken .
Mzzzlllss,Rob.
Kom vooral naar DHR het is er leuk en je kan idd ook wat opsteken en ideeen opdoen...en ik wil jou fiets wel in het echt bekijken .
Mzzzlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
Ja, op het kenteken staat het aantal CC's en cilinders.
Wijzigen van papieren / keuring ivm ander blok gebeurt bij lokaal keuringsstation.
Omdat mijn merk eigenbouw is heb ik geen restricties van motorvermogen passend bij het frame.
Bouwjaar is ook bepalend voor het kunnen wijzigen.
Dus blok netjes monteren en een fatsoenlijke liefst originele uitlaat en luchtfilter.
Ik krijg nog bericht van het RDW over specifieke eisen en kosten, ik zal het hier posten.
Met een originele fabrieksmotor gaat dit niet lukken omdat bijv. Yamaha, Kawasaki enz. geen garantie geeft dat hun frames geschikt zijn.
In de jaren 80' wel geprobeerd met bijv. langere vorkpoten, helaas pindakaas.
.
Wijzigen van papieren / keuring ivm ander blok gebeurt bij lokaal keuringsstation.
Omdat mijn merk eigenbouw is heb ik geen restricties van motorvermogen passend bij het frame.
Bouwjaar is ook bepalend voor het kunnen wijzigen.
Dus blok netjes monteren en een fatsoenlijke liefst originele uitlaat en luchtfilter.
Ik krijg nog bericht van het RDW over specifieke eisen en kosten, ik zal het hier posten.
Met een originele fabrieksmotor gaat dit niet lukken omdat bijv. Yamaha, Kawasaki enz. geen garantie geeft dat hun frames geschikt zijn.
In de jaren 80' wel geprobeerd met bijv. langere vorkpoten, helaas pindakaas.
.
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: zo jun 15, 2008 12:51 pm
- Locatie: Belguim Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
welkom , dapper van jou op 52jarige leeftijd nog een hartail te kopen en daar mee te willen rijden.
Ik heb op mijn 18de leren rijden met hartail, eerst achterop bij profiteur daarna dus zelf rijden.
Maar vind mijn rug nu toch wel daar niet meer aan toe tenzij we net even rond de kerk rijden.
Gelukkig voor jou zijn de banen in Nederland iets vlakker, dan bij ons hier in België.
Veel plezier er mee, en hopen dat jou rug het volhoud.
Je hebt gelukkig wel vering onder het zadel zitten dat had ik niet.
Ik heb op mijn 18de leren rijden met hartail, eerst achterop bij profiteur daarna dus zelf rijden.
Maar vind mijn rug nu toch wel daar niet meer aan toe tenzij we net even rond de kerk rijden.
Gelukkig voor jou zijn de banen in Nederland iets vlakker, dan bij ons hier in België.
Veel plezier er mee, en hopen dat jou rug het volhoud.
Je hebt gelukkig wel vering onder het zadel zitten dat had ik niet.
Think Pink
Ik heb in een ander topic het antwoord gezet van het RDW.
@voodoo; ik heb ook mijn voorkeur maar kan creaties van anderen zeer waarderen, dat is het mooie van merk ongebonden zijn.
@Angel;
Ik ben meer verwonderd over mensen die hun achterveren vervangen door een stang of een stuk hardtail frame plaatsen ipv van de achterbrug.
Beter dan de fabriek zal het meestal nooit worden maar het gaat natuurlijk om de looks.
Toch is er door hardtail bouwers wel nagedacht over het feit dat je rug gesloopt word.
Voor mij belangrijk zaken;
De achterband;
Deze vangt de eerste klap op en moet dus zachte wangen hebben en een lage spanning wat gelijk inhoud dat je niet hard kunt rijden door vervormen van de band.
Moderne motor banden zijn gemaakt om weinig te vervormen.
Ook een rotonde pakken met 120 wordt hem niet want dan hangt de band naast je velg.
Dus ik plaats een autoband met zachte wangen!
Voorvering;
Ik heb met springer, girder en natuurlijk telescoop gereden en mijn voorkeur gaat uit naar telescoop door de langere en soepelere veerweg.
Bij opwaartse druk in het achterwiel veert de voorvork in door het kantel principe.
Zitplaats voor het achterwiel scheelt ook aanzienlijk (arme duo passagier)
Dit verhaal is geen promotie voor het rijden van hardtail maar lukraak de achterbrug vast zetten en verder niets wijzigen zou ik nooit doen.
Leuke dingen om te bespreken tijdens meeting, ben benieuwd hoe men tegen zaken aankijkt en welke eventuele oplossingen zijn bedacht.
@voodoo; ik heb ook mijn voorkeur maar kan creaties van anderen zeer waarderen, dat is het mooie van merk ongebonden zijn.
@Angel;
Ik ben meer verwonderd over mensen die hun achterveren vervangen door een stang of een stuk hardtail frame plaatsen ipv van de achterbrug.
Beter dan de fabriek zal het meestal nooit worden maar het gaat natuurlijk om de looks.
Toch is er door hardtail bouwers wel nagedacht over het feit dat je rug gesloopt word.
Voor mij belangrijk zaken;
De achterband;
Deze vangt de eerste klap op en moet dus zachte wangen hebben en een lage spanning wat gelijk inhoud dat je niet hard kunt rijden door vervormen van de band.
Moderne motor banden zijn gemaakt om weinig te vervormen.
Ook een rotonde pakken met 120 wordt hem niet want dan hangt de band naast je velg.
Dus ik plaats een autoband met zachte wangen!
Voorvering;
Ik heb met springer, girder en natuurlijk telescoop gereden en mijn voorkeur gaat uit naar telescoop door de langere en soepelere veerweg.
Bij opwaartse druk in het achterwiel veert de voorvork in door het kantel principe.
Zitplaats voor het achterwiel scheelt ook aanzienlijk (arme duo passagier)
Dit verhaal is geen promotie voor het rijden van hardtail maar lukraak de achterbrug vast zetten en verder niets wijzigen zou ik nooit doen.
Leuke dingen om te bespreken tijdens meeting, ben benieuwd hoe men tegen zaken aankijkt en welke eventuele oplossingen zijn bedacht.
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Hey Dub, als je motor het doet en je hebt goede zin, wellicht strak plan om om 9 november naar de RatBikeRally te rijden?
Woon zelf in P'end en dat ligt toch op de route vanaf A'maar.
Moet alleen nog 'even' m'n choppertje aan de praat krijgen (alweer):
En het zadel vastzetten, dat rijdt wat veiliger.
Woon zelf in P'end en dat ligt toch op de route vanaf A'maar.
Moet alleen nog 'even' m'n choppertje aan de praat krijgen (alweer):
En het zadel vastzetten, dat rijdt wat veiliger.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!