Koffiemolen (AGAIN!)
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
Tom, diezelfde temp.sensor verkopen ze ook bij automaterialenzaak . en minder prijzig dan wanneer er BMW opstaatTeevee schreef:Het kon ook niet goed blijven gaan.
Vanmorgen koelwater aftappen, op de plaats van de aftapplug zit bij de K75RT een temperatuursensor.
Die breekt af op met moment dat ik er mijn dopsleutel op zet. Ik heb nog niet eens kracht gezet.
Ik heb de restanten er uit kunnen krijgen door er een torx bit in te meppen en de plug daarmee los te draaien. Ik hoef dus in elk geval niet te gaan boren in mijn waterpomp. Da's toch iets.
Dat ding hebben ze bij de dealer niet op voorraad (los van de 35 euro die het ding kost). Ook de normale plug hebben ze niet maar dat is volgens mij gewoon M10x1 dus daar maak ik wel een boutje voor op maat denk ik zo.
camperproleet
-
- Bezoek Rat
hetzelfde geldt voor wiellagers , géén bmw stempel op SKF lager scheelt de helft van de prijsTeevee schreef:Goeie tip!der obergefreiter schreef: Tom, diezelfde temp.sensor verkopen ze ook bij automaterialenzaak . en minder prijzig dan wanneer er BMW opstaat
Hij zit ook in talloze volkswagens. 17 euro bij de automaterialenboer.

camperproleet
Ik heb weer bijna een complete motorfiets.
Luchtfilter, oliefilter, cardanklok, cardanas, cardanolie, versnellingsbakolie, motorolie, koelvloeistof, koelventilator, nokkenaskettinggeleiders, gaskabel, remvloeistof achter, remschijf achter, remblokken achter en bougies zijn vervangen.
Eén afgebroken bout uitgeboord en de kabel van de koelventilator verlengd.
Een kleine kilo aan zand, grind en andere zooi verwijderd.
Kosten, alles bij elkaar ca. 450 euro.
Uren, daar wil ik niet over nadenken.
Remvloeistof vóór, voorvorkolie en benzinefilter moet nog gebeuren maar éérst even op en neer naar Groningen. Mooi proefritje van 560 km.
Luchtfilter, oliefilter, cardanklok, cardanas, cardanolie, versnellingsbakolie, motorolie, koelvloeistof, koelventilator, nokkenaskettinggeleiders, gaskabel, remvloeistof achter, remschijf achter, remblokken achter en bougies zijn vervangen.
Eén afgebroken bout uitgeboord en de kabel van de koelventilator verlengd.
Een kleine kilo aan zand, grind en andere zooi verwijderd.
Kosten, alles bij elkaar ca. 450 euro.
Uren, daar wil ik niet over nadenken.
Remvloeistof vóór, voorvorkolie en benzinefilter moet nog gebeuren maar éérst even op en neer naar Groningen. Mooi proefritje van 560 km.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Met al die aandacht aan je motor en het verwijderen van de ballast zou ze een stuk beter moeten rijden dan voor je geknutsel.
Wees blij dat je alles zelf kunt doen, anders ben 3x zoveel kwijt. Bij mijn lokale werkplaats is het werkplaatstarief iets van 50 eur p/u, Motorport is duurder.
Evengoed, motorrrijden is zo niet bepaald een goedkope hobby. Maar voor ons een levensstijl toch?
Zie je zaterdag!

Wees blij dat je alles zelf kunt doen, anders ben 3x zoveel kwijt. Bij mijn lokale werkplaats is het werkplaatstarief iets van 50 eur p/u, Motorport is duurder.

Evengoed, motorrrijden is zo niet bepaald een goedkope hobby. Maar voor ons een levensstijl toch?

Zie je zaterdag!
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Als ik dit bij de dealer had moeten laten doen, inclusief de dealerprijzen voor een nieuwe cardanklok e.d. hebben we het gewoon over totall loss.Woody schreef:Wees blij dat je alles zelf kunt doen, anders ben 3x zoveel kwijt. Bij mijn lokale werkplaats is het werkplaatstarief iets van 50 eur p/u, Motorport is duurder.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter