BMW K75 RT
Moderators: Goos, Teevee, Woody
BMW K75 RT
Twee opties:
BMW K75 RT te koop, enkel voor onderdelen, waarbij je het blok kunt vergeten.
OF
Gezocht, een complete aandrijflijn voor een K75. Blok, koppeling, bak, swingarm. Cardanklok optioneel.
Het ding is officieel naar de gallemiezen.
Ik heb zo m'n twijfels over de tweede optie.
BMW K75 RT te koop, enkel voor onderdelen, waarbij je het blok kunt vergeten.
OF
Gezocht, een complete aandrijflijn voor een K75. Blok, koppeling, bak, swingarm. Cardanklok optioneel.
Het ding is officieel naar de gallemiezen.
Ik heb zo m'n twijfels over de tweede optie.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Nummertje 9
Volgens de BMW boer hier, zit daar de oorzaak van de pijnlijke rammel in mijn blok.
Het niet meer spelingsvrij lopen van de tandwielen tussen de krukas, balans-aandrijfas, en startmotor- en dynamo tandwielen.
Bij starten en onbelast lopen gaat het blok vreselijk tekeer. Zodra de aandrijflijn belasting levert is dat weg omdat je dan de spelingen er uit drukt.
Dit veroorzaakt enorme slijtage aan alle betrokken tandwielen, een mooie tijdbom dus.
Dit door de dealer op laten lossen kost 1200-1500 euro.
Tel daarbij op dat de koppeling wéér slipt als een dolle en dat ik twee nieuwe banden nodig heb en je zit zo op een kostenpost van boven de 2000 euro.
Zelf vervangen? Dan moet de aandrijfas die onder de krukas ligt, tussen koppeling en waterpomp er uit. Dat is geen feest op z'n zachtst gezegd
Bak er onderuit, koppeling helemaal, en de hele flens die daarachter zit. Met startmotor en dynamo etc. Dan de as en tandwielen. Als ik het goed heb blijft de krukas wel zitten.
Dat is niet iets waar ik aan wil beginnen.
Ik overweeg een complete blok/bakwissel maar met alle ellende die ik al met het ding gehad heb denk ik er ook sterk over het ding de deur uit te doen en iets Japans te kopen.
Volgens de BMW boer hier, zit daar de oorzaak van de pijnlijke rammel in mijn blok.
Het niet meer spelingsvrij lopen van de tandwielen tussen de krukas, balans-aandrijfas, en startmotor- en dynamo tandwielen.
Bij starten en onbelast lopen gaat het blok vreselijk tekeer. Zodra de aandrijflijn belasting levert is dat weg omdat je dan de spelingen er uit drukt.
Dit veroorzaakt enorme slijtage aan alle betrokken tandwielen, een mooie tijdbom dus.
Dit door de dealer op laten lossen kost 1200-1500 euro.
Tel daarbij op dat de koppeling wéér slipt als een dolle en dat ik twee nieuwe banden nodig heb en je zit zo op een kostenpost van boven de 2000 euro.
Zelf vervangen? Dan moet de aandrijfas die onder de krukas ligt, tussen koppeling en waterpomp er uit. Dat is geen feest op z'n zachtst gezegd
Bak er onderuit, koppeling helemaal, en de hele flens die daarachter zit. Met startmotor en dynamo etc. Dan de as en tandwielen. Als ik het goed heb blijft de krukas wel zitten.
Dat is niet iets waar ik aan wil beginnen.
Ik overweeg een complete blok/bakwissel maar met alle ellende die ik al met het ding gehad heb denk ik er ook sterk over het ding de deur uit te doen en iets Japans te kopen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7204
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Teevee schreef:Nummertje 9
Volgens de BMW boer hier, zit daar de oorzaak van de pijnlijke rammel in mijn blok.
Het niet meer spelingsvrij lopen van de tandwielen tussen de krukas, balans-aandrijfas, en startmotor- en dynamo tandwielen.
Bij starten en onbelast lopen gaat het blok vreselijk tekeer. Zodra de aandrijflijn belasting levert is dat weg omdat je dan de spelingen er uit drukt.
Dit veroorzaakt enorme slijtage aan alle betrokken tandwielen, een mooie tijdbom dus.
Dit door de dealer op laten lossen kost 1200-1500 euro.
Tel daarbij op dat de koppeling wéér slipt als een dolle en dat ik twee nieuwe banden nodig heb en je zit zo op een kostenpost van boven de 2000 euro.
Zelf vervangen? Dan moet de aandrijfas die onder de krukas ligt, tussen koppeling en waterpomp er uit. Dat is geen feest op z'n zachtst gezegd
Bak er onderuit, koppeling helemaal, en de hele flens die daarachter zit. Met startmotor en dynamo etc. Dan de as en tandwielen. Als ik het goed heb blijft de krukas wel zitten.
Dat is niet iets waar ik aan wil beginnen.
Ik overweeg een complete blok/bakwissel maar met alle ellende die ik al met het ding gehad heb denk ik er ook sterk over het ding de deur uit te doen en iets Japans te kopen.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Die is vanmiddag bij de BMW boer losgeweest.voodoo schreef:Wacht! Stop!
Heb je de rubberen geitenkeutels in je dynamo al gecontroleerd? Is vaak bron van gerammel. Nummer 9 niet.
Ik was daar voor kleppen stellen en "even luisteren naar het blok".
Zijn gok was ook de dynamo, dus die los, helaas. Dan is het volgens hem nummer 9.
We zijn maar niet meer aan de kleppen begonnen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3365
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Ik zou met de verwarming even wachten.voodoo schreef:Volgens mij hebben Rob en ik samen voor weinig alle spullen. Als je wilt kunnen we hier inDen Haag een sleuteldag houden en de boel ombouwen.
Zal ik de verwarming vast aanzetten in de garage?
Het plan na een nachtje rustig slapen:
Op MF wordt behoorlijk getwijfeld aan de mening van de BMW dealer.
Ik ga daar dus maar eens een second opinion over opzoeken.
Tot die tijd, twee banden (of wielen) scoren om met minimale investering op de weg te blijven.
Daarna de koppeling wisselen, kost niet veel, is alleen veel werk.
Als de bak er toch af ligt meteen naar de startkoppeling kijken.
Als gaandeweg blijkt dat het blok inderdaad niet te redden is ga ik een blokwisseling overwegen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Dat zeg ik: nummertje 9 gaat normaliter niet stuk.
Startkoppeling is ook niet het probleem van je gerammel, als die stuk is ben je slechts de overbrenging tussen startmotor en krukas kwijt. Maar dat rammelt niet. Is qua klus net zo qudt als het vervangen van nummertje 9 trouwens.
Verwarming weer lager gedraaid
Startkoppeling is ook niet het probleem van je gerammel, als die stuk is ben je slechts de overbrenging tussen startmotor en krukas kwijt. Maar dat rammelt niet. Is qua klus net zo qudt als het vervangen van nummertje 9 trouwens.
Verwarming weer lager gedraaid
Stop making sense