Goed. De afgelopen dagen mijn donorblok opgeknapt. Voorzien van nieuwe keerringen en koppeling. Draadeindjes van de uitlaatbochten vervangen. Alles netjes schoongemaakt.
Vanmorgen mijn eigen blok gedemonteerd. Alleen de dynamo nog even overzetten naar het nieuwe blok. Bij losmaken van de dynamo komt er een hand vol stukken rubber en stukken aluminium rotor tussen uit gevallen. De dempingsrubbers en de schoepen in de rotor zijn compleet aan gort.
Startmotor gemonteerd, accu erbij, blok klinkt weer zoals een blok hoort te klinken. Geen enkel raar bijgeluidje.
Vervolgens met de dynamo en rubbers naar de BMW dealer gereden. Of ze me even uit konden leggen wat ze precies bedoelden met: "Er is niets mis met de dynamo rubbers, dus het spantandwiel is kapot, gaat zeker 1500 euro kosten".
Ze hebben me een andere K75 aangeboden, een ander blok kon ook nog wel geregeld worden, maar werk in de mijne steken was verspilde moeite. Zeker aangezien er een koppeling vervangen moest worden en eigenlijk ook twee bandjes. Totaal minimaal 2200 euro. Voor 2000 had ik een andere.
Veel meer reactie als: "ow... dan hebben we ons vergist. Vervelend." kwam er niet uit.
Mofra uit Rijen, bedankt! >:)
Morgen dus fijn beginnen met het opbouwen van mijn K75. Mét het donorblok want anders gaat het nog meer tijd en geld kosten aan keerringen en weer wisselen van een koppeling.