
Sidewing opknapbeurt
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Zoiets heb ik volgens mij vorig jaar op Harbach bij een "ander lid" ook al gezienTeevee schreef:Koppeling gedemonteerd. Eigenlijk zonder problemen.
Enig puntje is dat je eigenlijk 0,5 mm te kort komt tussen frame en blok om de koppeling tussendoor te wurmen.
Met dank aan de slijptol heb ik nu 1,5 mm over.
Voering is totaal niet meer aanwezig, maar dat is geen verrassing.
ik ben er inmiddels wel achter dat door 15 jaar zijspan rijden mijn frame niet meer 100% de vorm heeft die meneer Honda bedacht had. Dat gaat nog leuk worden om daar een nieuwe framebuis tussen te krijgen.

Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Het begint weer ergens op te lijken.
Koppeling zit weer in elkaar, alleen de koppelingskabel nog niet.
Framebuis zit weer op zijn plaats. Beetje spelen met de plaats van de krik, wel of niet onder het blok of juist het frame, links, rechts, beetje hameren en zo voort. Geen grof geweld nodig gehad.
Nu even wachten tot de motorzaak terug is van vakantie, dan gaan ze daar de carburateurs reviseren, distributieriemen vervangen en de boel afstellen.
Daarna volgt de remrevisie en de kleppendekselpakking.
Komende week de uitlaten nog monteren.

Koppeling zit weer in elkaar, alleen de koppelingskabel nog niet.
Framebuis zit weer op zijn plaats. Beetje spelen met de plaats van de krik, wel of niet onder het blok of juist het frame, links, rechts, beetje hameren en zo voort. Geen grof geweld nodig gehad.
Nu even wachten tot de motorzaak terug is van vakantie, dan gaan ze daar de carburateurs reviseren, distributieriemen vervangen en de boel afstellen.
Daarna volgt de remrevisie en de kleppendekselpakking.
Komende week de uitlaten nog monteren.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Zo. Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om het ding af te bouwen. Vorig weekend alleen de uitlaten dichtgelast.
Vandaag de koppelingskabel gemonteerd en de uitlaten er weer onder gezet.
Hij staat weer op drie wielen en de eerste 15 km zitten er al weer op.
Met dichte uitlaten en een nieuw luchtfilter loopt het blok weer op alle 4 de cilinders, maar stationair nog zeker niet netjes. Hij slaat dan makkelijk af of klimt tot 2000 toeren als je minimaal gas bij geeft.
Maar dat zal wel verbeteren nadat de carburateurs onder handen zijn genomen.
Vandaag de koppelingskabel gemonteerd en de uitlaten er weer onder gezet.
Hij staat weer op drie wielen en de eerste 15 km zitten er al weer op.
Met dichte uitlaten en een nieuw luchtfilter loopt het blok weer op alle 4 de cilinders, maar stationair nog zeker niet netjes. Hij slaat dan makkelijk af of klimt tot 2000 toeren als je minimaal gas bij geeft.
Maar dat zal wel verbeteren nadat de carburateurs onder handen zijn genomen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Sidewing weer thuis.
Loopt fantastisch, stinkt niet meer, start gewoon, loopt gewoon stationair, is niet meer incontinent.
Zolang ik voordelen op blijf noemen denk ik niet na over de kosten
Choke werkt normaal, distributie riemen kunnen weer 25.000 km mee, nieuwe brandstofkraan, filter en slangen...

Loopt fantastisch, stinkt niet meer, start gewoon, loopt gewoon stationair, is niet meer incontinent.
Zolang ik voordelen op blijf noemen denk ik niet na over de kosten
Choke werkt normaal, distributie riemen kunnen weer 25.000 km mee, nieuwe brandstofkraan, filter en slangen...

Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Teevee schreef:Sidewing weer thuis.
Loopt fantastisch, stinkt niet meer, start gewoon, loopt gewoon stationair, is niet meer incontinent.
Zolang ik voordelen op blijf noemen denk ik niet na over de kosten
Choke werkt normaal, distributie riemen kunnen weer 25.000 km mee, nieuwe brandstofkraan, filter en slangen...

Maar ik word zo toch wel nieuwsgierig hoeveel je af mocht/moest tikken.
Ik ben "groot" onderhoud aan het plegen aan de div. Nieuwe balhoofdlagers, verse olie + filter, remklauwen voor en achter compleet reviseren( blokken + seals) en ik ben puur aan onderdelen al €250 verder

Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
627 euros
160 voor materiaal, zo'n choce kabel kost zomaar 35 euro. Distributieriemen 60 per twee.
Verder heel veel uren. Om de distributie deksels los te kunnen halen moet de zijspanbak los en om van mijn carburateurs weer iets werkends te maken was ook niet echt een feestje.
160 voor materiaal, zo'n choce kabel kost zomaar 35 euro. Distributieriemen 60 per twee.
Verder heel veel uren. Om de distributie deksels los te kunnen halen moet de zijspanbak los en om van mijn carburateurs weer iets werkends te maken was ook niet echt een feestje.

Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter