Sinds een paar dagen liep hij ontzettend slecht. Geen vermogen, top van 90 km/uur, afslaan onder de 2000 toeren, luidkeels jankende brandstofpomp.
Na enig puzzelwerk bleek de brandstofdruk op te lopen tot ca. 2 keer de normale waarde van 2,5 bar (schatting, gebaseerd op het met de hand inknijpen van een slang, bij gebrek aan manometer), waardoor ook de ingespoten hoeveelheid benzine verdubbelt. Met een totaal verzopen blok tot gevolg.
Het ding zit vast met één moer en twee slangenklemmen. Zo gepiept dus. Beetje jammer alleen dat hij achter het luchtfilterhuis zit. Om het luchtfilterhuis weg te halen moet de rechter onderkuip er af. En de tank. En om de slangen van de tank los te kunnen maken moet de linker onderkuip er af.

Dus 5 uur schroeven verder loopt alles weer zoals het hoort. Andere regelaar, drie nieuwe bougies en meteen de remblokken aan de voorkant en het luchtfilter vervangen. Als je dan toch bezig bent.