Sidewing carburateurs
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Re: Sidewing carburateurs
Doettiehetal?
Re: Sidewing carburateurs
Dát weet ik morgen.
Hij is wel soort van klaar. Er hangt nog wat elektra los, carterontluchting gaat nergens heen, dat soort dingen, maar in grote lijnen zijn we startklaar.
Morgen verse benzine halen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Sidewing carburateurs
Verse alcoholvrije 102 octaan erin.
Starten en lopen!
En gaat als de modderfokking brandweer
Voorlopig twee keer de blok rond geweest, dus nog geen serieuze rijtest. Eerst de elektra verder fatsoeneren. Er hangen nu nog zekeringen en een startrelais te zwieren en dat vind ik niet zo'n prettig idee.
Starten en lopen!
En gaat als de modderfokking brandweer

Voorlopig twee keer de blok rond geweest, dus nog geen serieuze rijtest. Eerst de elektra verder fatsoeneren. Er hangen nu nog zekeringen en een startrelais te zwieren en dat vind ik niet zo'n prettig idee.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Sidewing carburateurs
Mooi projekt en heel mooi dat het meteen goed lijkt te werken!
Re: Sidewing carburateurs
Dat valt inderdaad helemaal niet tegen. De basis afstelling is best okee.
Nu kijken hoe dit bij langere afstanden loopt.
Nu kijken hoe dit bij langere afstanden loopt.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Sidewing carburateurs
I.p. zitten er 2 'afstandstreffens' aan te komen; eind augustus als dat doorgaat en Ratland begin spetember
Om te testen natuurlijk

Om te testen natuurlijk

- magna
- Rataplan Rat
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: do dec 21, 2006 11:30 pm
- Locatie: land van maas en waal
- Contacteer:
Re: Sidewing carburateurs
speciale reden dat je er 102 in hebt gegooid? Ik neem niet aan dat je 'm hier altijd mee vol gaat goooien, gezien het historisch verbruik van de ratwing.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
Re: Sidewing carburateurs
Hij heeft altijd al beter gelopen op 98 dan 95. En ik heb de voorkeur voor alcoholvrij voor de oldtimers. 102 hebben ze hier twee staten verderop. Voor 98 moet ik naar de andere kant van de stad.
Maar het spul kost twee euro per liter dus meestal rijd ik wat verder voor gewoon 98.
Maar het spul kost twee euro per liter dus meestal rijd ik wat verder voor gewoon 98.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Sidewing carburateurs
Mijn Yam loopt ook merkbaar beter en zuiniger op super als in 5% ethanol dan 10%. 102 heb ik nog niet geprobeerd.
Ouwe beestjes he.
Ouwe beestjes he.
Re: Sidewing carburateurs
Enenen....???
Re: Sidewing carburateurs
Langere afstanden valt wat tegen. Gasreactie vanuit stationair is belabberd. Heel beheerst gasgeven tot er pakweg 2000 toeren zijn en daarna gaat alles prima.
Voorlopig nog wat spelen met afstelling en zo.
Voorlopig nog wat spelen met afstelling en zo.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Sidewing carburateurs
Tja.. het is geen plug and play idd.
Re: Sidewing carburateurs
Nou, voor een heel groot gedeelte eigenlijk wel. Uit de doos er op schroeven en het loopt. En je kunt rijden.
Het kan béter, maar de basis werkt gewoon.
Het kan béter, maar de basis werkt gewoon.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
Re: Sidewing carburateurs
Weekje vakantie vanwege Graspop en DHR. Die gaan beide niet door, dus ineens een hoop vrije tijd. Dus dan de zijspan maar eens uit het stof gehaald.
Nieuwe carterontluchting met vochtafscheider gemaakt, want die zat geïntegreerd in het oude luchtfilterhuis en dat is weg. Walm uit het blok stijgt nu niet meer op van onder de tank, maar gaat netjes het luchtfilter in.
Luchtfilter aangepast, wat gerommeld met de afstelling en het beestje loopt eigenlijk best lekker nu.
Eerste 50 km zit er op. Er zit nog een kleine dip in het vermogen tussen de 1000 en 2000 toeren. Als ik heel rustig optrek gaat het prima, heel hard gaat ook prima, want dan krijgt de acceleratiepomp een schop, maar daartussen zit niet veel leven. Boven de 2000 toeren rijdt het geweldig!
Binnenkort dus nog maar eens naar de afstelling kijken, of de afstelling van de acceleratiepomp zelf misschien.
Maar tot zover ben ik dik tevreden.
Eén ding zou ik nog moeten testen en dat is langdurig file rijden. Dat kostte altijd bougies (2 cilinders verzopen dan). Maar dat zijn nou niet direct omstandigheden die ik graag bewust opzoek. Dat kom ik vanzelf een keer tegen.
Nieuwe carterontluchting met vochtafscheider gemaakt, want die zat geïntegreerd in het oude luchtfilterhuis en dat is weg. Walm uit het blok stijgt nu niet meer op van onder de tank, maar gaat netjes het luchtfilter in.
Luchtfilter aangepast, wat gerommeld met de afstelling en het beestje loopt eigenlijk best lekker nu.

Binnenkort dus nog maar eens naar de afstelling kijken, of de afstelling van de acceleratiepomp zelf misschien.
Maar tot zover ben ik dik tevreden.
Eén ding zou ik nog moeten testen en dat is langdurig file rijden. Dat kostte altijd bougies (2 cilinders verzopen dan). Maar dat zijn nou niet direct omstandigheden die ik graag bewust opzoek. Dat kom ik vanzelf een keer tegen.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter