Pagina 102 van 499

Geplaatst: do mei 29, 2008 7:14 pm
door rADt
Ikkwam laatst iemand tegen met een Guzzi met 150 op de teller. Zijn motor was echt op. Zelfs voor onderdelen was het een eind gebeurd.
En nee, dan moet je niet zeggen; Maar dat is een Guzzi. Die motoren kunnen best wat hebben.

Geplaatst: do mei 29, 2008 7:33 pm
door JPi
kvind het al knap dat ik met swamp (of magna 1100) de ton gehaald heb.. 5 jaar terug had ik 'm al weggezet/opgegeven ivm olieblazerij en verbruik..
Maar als rat is ie herboren. :-**
En dan mag het.. :mrgreen:

Geplaatst: vr mei 30, 2008 1:21 am
door der obergefreiter
koop gerust een beemer , zolang ie niet van mij geweest is . normaal blijven die krengen lopen , ook na een tonnetje .
mais merde , ce sonts jamais le mien. :evil:

Geplaatst: vr mei 30, 2008 4:10 am
door criticz
gisteren membraampje opgehaald, vandaag naar het reparatie-jongetje gebracht. brommertje zou het zeer binnenkort weer moeten doen....


(behalve als ie wat anders verzint dat stuk kan gaan)

Geplaatst: vr mei 30, 2008 8:29 am
door de vlieger
Mijn vorige moto (cb sevenfifty met span) heeft er ondertussen 210.000 km opzitten en loopt nogsteeds als een trein, blok volledig origineel en nul olie verbruik!!!

Geplaatst: vr mei 30, 2008 8:47 am
door Woody
Da's het verschil tussen een Magna en de CB750 (enkele nokkenas): Magna's horen de 100.000 km net aan te halen, de CB750 300.000 km.
Dan reviseer je het blok en ga je vrolijk verder.
Geleerd van m'n lokale motorzaak: alles met een natuurramp in de naam gaat heel duur stuk.

Geplaatst: vr mei 30, 2008 8:59 am
door voodoo
mijn beemer staat op 135.000km and still going strong (met het tweede motorblok)

Geplaatst: vr mei 30, 2008 9:02 am
door JPi
Woody schreef:Da's het verschil tussen een Magna en de CB750 (enkele nokkenas): Magna's horen de 100.000 km net aan te halen, de CB750 300.000 km.
Dan reviseer je het blok en ga je vrolijk verder.
Geleerd van m'n lokale motorzaak: alles met een natuurramp in de naam gaat heel duur stuk.
hahaha

revisie van de magna, met 400K garantie!!, 4500 euro.... Ja DOEIIII.. :!:

Geplaatst: vr mei 30, 2008 10:52 am
door de vlieger
Woody schreef:Da's het verschil tussen een Magna en de CB750 (enkele nokkenas): Magna's horen de 100.000 km net aan te halen, de CB750 300.000 km.
Dan reviseer je het blok en ga je vrolijk verder.
Geleerd van m'n lokale motorzaak: alles met een natuurramp in de naam gaat heel duur stuk.
Was een laatste model 1998 cb750. (16 klepper, dubbele nok) maar goei olie en altijd zorg (ahum...) voor gedragen helpt...

Geplaatst: vr mei 30, 2008 11:22 am
door 2strokerob
Vandaag naar Pinkpop :-** ..ff wat spulletjes bij elkaar zoeken en wachten op VFRat Maarten die uit Leeuwarden komt en dan op naar Limburgia.Blijf vanavond ook in Limburg slapen dus wel relaxt.
MZllls,Rob.

Geplaatst: vr mei 30, 2008 11:51 am
door JPi
Have fun (én goed weer) :!:

Geplaatst: vr mei 30, 2008 12:27 pm
door Woody
JPi schreef:revisie van de magna, met 400K garantie!!, 4500 euro.... Ja DOEIIII.. :!:
Ziehier standaardprobleem van de Magna:
Marktplaats schreef: Honda Magna VF 750C Bouwjaar: 1986 KM.stand: ong. 40.000 km
Achterste nokkenas en tuimelaar zijn ingesleten en de 5e en 6e versnelling doet het niet. Hij staat al ruim een half jaar stil en ik kom er niet aan toe!
En da's een dure reparatie....nieuwe kop, nieuwe nokkenas+tuimelaar.
Of kan je alles van de voorste cilinderkop ook op de achterste zetten Jpi? Dan kun je wel het één en ander bij de sloop scoren. Als je daar zin in hebt.

Geplaatst: vr mei 30, 2008 12:30 pm
door JPi
Nah.. nix voor mij. slopen en verkopen dat spul.. wat wél goed is.

Geplaatst: vr mei 30, 2008 2:17 pm
door magna
mijn 1e magna 750 was een uitzondering op de regel 160K miles en still going strong (het blok dan, wiellagers, schijven, achterremtrommel, balhoofdlagers, radiator e.d. waren wel versleten, was niet meer economisch om nog rijdend te houden, zeker in die pre-internettijd waarbij onderdelen iets verder dan 1 muisklik ver weg waren)

Geplaatst: za mei 31, 2008 7:21 am
door magna
over een uurtje in de auto stappen, op weg naar spanje op ons dooie gemak in 4 dagen over de binnenwegen.
De planning was met de motor, maar om gezondheidsredenen (schouderblessure) is het de auto geworden.