gisteren teruggekomen van vakantie:
hier voor alle 290 foto's
Korte samenvatting:
De planning was met de motor te gaan, maar vanwege een blessure aan e schouder van Susanne viel dat plan af, dan kies je maar voor met de auto gaan en toch een gezellige vakantie te hebben.
In 4 dagen binnendoor naar Rosas in Noord-Spanje, onderweg in leuke hotels gelogeerd:
la tourelle
en
le marronnier

, om daar te komen ga je OF door
de Gorges de la Bourne

, OF over
de col de rousset, deze laatste zijn we halverwege om moeten draaien vanwege wegafsluiting. Toen maar omgedraaid, omgereden en door de tronche gegereden.
De laatste nacht van de heenreis in een budgethotel á la F1 hotels gelogeerd en tijdens de heenreis nog in 2 grotten geweest:
bij la-balme-des-grottes

alleen de ingang omdat het te lang duurde voor de tour begon, maar bij
choranche zijn we wel compleet in geweest, mooooooooooooooooooooooooi

In Spanje hebben we lekker een weekje genoten en gerelaxed, een dagje in de Pyreneeën getoerd met de auto, Hierbij kwamen we over een bergweg waarbij ik het eigenlijk helemaal niet zo erg vond om met de auto te zijn ipv de motor

, erg slecht wegdek, en het gras kwam in het midden ruim omhoog groeien, wel prachtig uitzicht daar.

Verder hebben we diverse dingen bezocht zoals:
Een bottochtje langs de kust naar Cadaques,

Figueras en daar het
museum van Dali

Barcelona en daar
de Sagrada Familia

In rosas zelf ook nog naar
"het fort" geweest, hier heb ik als kind in de vakanties veel gespeeld, maar nu is het een museum geworden.

We zijn nog op zoek geweest naar een waterval welke ik nog kende uit m'n herinneringen, en na wat omzwervingen (en er finaal aan voorbij te zijn gereden) hebben we deze nog gevonden ook:

Verder iedere dag nog lekker in de middag
in het hotel

aan het zwembad gelegen en 's avonds lekker uit eten. De 1e 3 dagen hebben we nog wel in het Hotel gegeten, maar toen hadden we dat buffet ook wel gezien. Het was eetbaar, smaakte redelijk, maar een complete sfeer van vreetschuur/hal.
Na een heerlijk weekje de 1e en laatste dag over de snelweg gereden (je begint de stal te ruiken hé) en de andere 2 dagen binnendoor. Op de terugweg bij weer een ballantines gelogeerd waarbij we eigenlijk ook weer een soor F1 hotel verwachtten, maar verrast werden dat er een ontbijt en zelfs (erg goed en goedkoop) diner beschikbaar was, dat scheelde weer een restaurant zoeken.
Ook weer in colombotte gelogeerd en verder nog bij
two wheel moorings in Dun sur meuse, in de buurt van Verdun.
2 weken voornamelijk zon gehad, op de terugweg vrijwel niets gemerkt van e stakingen e.d. in Frankrijk, enkel druk bezette parkeerplaatsen met vrachtwagens aan de Frans/Spaanse grens. Een geslaagde vakantie gehad dus.
O ja, ik heb ook nog even motor geeden: