Wat heb je zoal gedaan vandaag?

Alls wat nergens iets mee te maken heeft

Moderators: Goos, Woody, Teevee

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Bericht door rADt » za aug 02, 2008 8:38 am

nachtmerrie schreef: Heb wel effe een proefrit gemaakt op een Ducatie Monster maar die schakelde voor mij veel te stug. :|

:
Wij hebben ook een Monster gehad. Schakelt inderdaad stugger. Noem het maar Italiaans. Je leert hier wel snel mee omgaan.
Een Jap is nu eenmaal altijd goed. Rijdt soepel, schakelt goed, etc.

Maar ... een vrouw op een Monster is wel heel erg mooi voor het mannelijk oog.
Radt, Ratter, Ratst.

nachtmerrie
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door nachtmerrie » za aug 02, 2008 12:25 pm

rADt schreef:
nachtmerrie schreef: Heb wel effe een proefrit gemaakt op een Ducatie Monster maar die schakelde voor mij veel te stug. :|

:
Wij hebben ook een Monster gehad. Schakelt inderdaad stugger. Noem het maar Italiaans. Je leert hier wel snel mee omgaan.

Nou, mijn volgende proefrit word waarschijnlijk op een Japanner, een Suzuki SV650. Kijken of die mij bevalt.
Ik zag gisteren ook nog een BMW K75 met verlaagde zit. Ik ben maar 1.67 m lang he.
En dan ook nog eens vergelijken met een Chopper, de Suzuki Intruder 800.
Moet gewoon effe het een en ander uitproberen. Anders wordt het uiteindelijk weer een Honda. Heb ik goeie ervaringen mee. :)
Laatst gewijzigd door nachtmerrie op za aug 02, 2008 12:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nightmare at the darkside off the moon

kaiman
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door kaiman » za aug 02, 2008 12:29 pm

nachtmerrie schreef:
rADt schreef:

:

Nou, mijn volgende proefrit word waarschijnlijk op een Japanner, een Suzuki SV650. Kijken of die mij bevalt. En dan ook nog eens vergelijken met een chopper, de Suzuki Intruder 800. :?
die trude is al verkocht

criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door criticz » za aug 02, 2008 2:51 pm

groepsbbq'tje in elkaar geknutseld. geen kruiwagen dit jaar, maar een ex-winkelwagentje :D

Afbeelding

en verder met de voorbereidingen die in volle gang zijn...
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Redpigeon
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door Redpigeon » za aug 02, 2008 3:51 pm

Hallo hiero, zonnige groetjes vanuit Moto Dordogne (motorcamping)
Het bevalt ons slecht hier, veels te weinig biere en weinig zon :wink: :wink: :wink: :wink:
daarom blijven we nog maar een weekje!

Ed en Redp.
gespannfahrer

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door JPi » za aug 02, 2008 5:09 pm

duur bbq-tje dit jaar dus :)

criticz
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door criticz » za aug 02, 2008 5:34 pm

ja chic hè?
:mrgreen:
*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -

Dyrck
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door Dyrck » zo aug 03, 2008 10:39 am

JPi schreef:duur bbq-tje dit jaar dus :)
Mwoah, kost maar 50 cent zo'n wagentje
Olive is the New Black

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door 2strokerob » zo aug 03, 2008 1:21 pm

@ Redp:
Wij hadden dezelfde ervaringen bij Moto 99 en Crest Redp.....kijk je uit dat je niet verbrandt...gebeurde mij zelfs :oops: ...tja lag zo lekker in de zon 8)
@CriticZ:
Heb je genoeg BBQ's Crit? Ik heb nog wel een opvouwbare en kan ook nog wel achterop :lol:
@nachtmerrie:
Bevalt de VT500 dan niet? ik ben er gewoon mee naar Frankrijk geweest.
Edan gelijk heel andere fietsen? Nou ben benieuwd wat het wordt.
MZllllls,Rob.
Fuel is what I burn!

rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Bericht door rADt » zo aug 03, 2008 1:34 pm

Dyrck schreef:
JPi schreef:duur bbq-tje dit jaar dus :)
Mwoah, kost maar 50 cent zo'n wagentje
Voor de eigenaar van de winkel kost deze meer dan 50 cent.
Radt, Ratter, Ratst.

nachtmerrie
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door nachtmerrie » zo aug 03, 2008 3:15 pm

2strokerob schreef: @nachtmerrie:
Bevalt de VT500 dan niet? ik ben er gewoon mee naar Frankrijk geweest.
Edan gelijk heel andere fietsen? Nou ben benieuwd wat het wordt.
MZllllls,Rob.
De VT500 bevalt heel goed hier op platte Nederlandse bodem en woon/werkverkeer. :D
Heb er een tijdje geleden een keer mee door de eiffel gereden en dan moet ik toch wel erg veel schakelen in vergelijking met b.v. een Boldore (die van Kaiman) :(
Heb na deze aantal kilometers toch het gevoel dat het vemogen wat meer mag zijn. Ik wil meer koppel bij een laag toerental zegt die Kaaiman.
Wil volgend jaar ook graag mee naar Guernsey. Moet dan toch een beetje mee over kunnen met de rest.

Heb vanmorgen voor de 1e keer (na 4800 km) olie gepeild. Geen druppel verbruikt. Ook de bougies effe nagekeken. Zagen er prima uit volgens Kai. Gewoon een heel goed motortje. Jammer om weg te doen. :cry:
Maar ja, kan maar op 1 motor tegelijk rijden dus geen 2 aan de deur. Da's veel te duur en nergens goed voor.

Kijk op m'n gemak rond naar een andere motor en een beetje proefrijden. Als ik niks naar m'n zin kan vinden wordt de VT500 volgend voorjaar helemaal verbouwd en gaat ie MATZWART, Mooiiiii 8)
Heb er veel zin in maar :) .... geduld is een schone zaak. Ja ik ben zelf ook heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Heb zelf echt nog geen idee :?: :?: :?:

2strokerob
Rataplan Rat
Rataplan Rat

Bericht door 2strokerob » zo aug 03, 2008 7:29 pm

Ik weet het wel hoor Merrie...moest ook aardig gasgeven om Kaiman in Engeland bij te houden..in Frankrijk had ik ook wel wat meer power willen hebben..
Om meer koppel te hebben bij lage toeren zou ik het bij een 2 cilinder houden . Misschien de VT 700/750 ,zijn niet veel groter dan de 500.SV650's schijnen ook heel goed te zijn..en om cruiser/chopper te blijven Yamaha's Dragster en Suzuki's Intruder.
BMW zijn vaak wat duurder maar houden hun waarde..En Ducati's...ja Monster is mooi, maar zijn onderhoudsgevoelig en ik hoorde in deze vakantie dat er toch weleens wat kapot gaat :roll:
Succes met zoeken,MZllllsss,Rob.
Fuel is what I burn!

nachtmerrie
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door nachtmerrie » zo aug 03, 2008 10:13 pm

2strokerob schreef:Ik weet het wel hoor Merrie...moest ook aardig gasgeven om Kaiman in Engeland bij te houden..in Frankrijk had ik ook wel wat meer power willen hebben..
Om meer koppel te hebben bij lage toeren zou ik het bij een 2 cilinder houden . Misschien de VT 700/750 ,zijn niet veel groter dan de 500. SV650's schijnen ook heel goed te zijn..en om cruiser/chopper te blijven Yamaha's Dragster en Suzuki's Intruder.
BMW zijn vaak wat duurder maar houden hun waarde..
Succes met zoeken,MZllllsss,Rob.
Ik vind de Dragstar en zeker de Intruder ook mooie motors. Alleen jammer van al dat chroom, zelfs de cilinderkop blinkt. :-*
Was deze week effe in een Harley shop om naar de sportster te kijken. Harley heeft het begrepen en springt er optijd in. Ziet daar echt heel veel (mat) zwart, en dan niet alleen het frame en tank maar ook het motorblok. Duurt denk ik wel enkele jaren voordat de overige merken daarop inspringen.
Tja en voor die dan weer 2e hands genoeg zijn dat ik die kan betalen. :( Kan ik nie op wachten. Zal zelf aan de gang moeten met de spuitbus. :twisted:
Maar goed, eerst maar eens kijken wat het gaat worden :?: :?: :?:

Bedankt voor het meedenken. :idea: is altijd welkom :!:

Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat

Bericht door Woody » zo aug 03, 2008 10:31 pm

Ik rijd nu zo af en toe op Carla d'r CB450, een 2-cilinder dus. Heel wat anders dan de 4-cilinders waar ik normaal op rijd (XJ900, GT550, CB750, allemaal vierpitters). Maar bevalt best wel.
Je kunt er lekker mee stoeien, want licht in gewicht en zolang je lekker doortrekt in de hoge toeren haal ik er hoogst illegale snelheden mee.
Maar goed, dit is meer een sportmotor, ook doordat er al clip-on achtige stuurhelften op zitten. En een 6-bak. En bij 9.500 tpm het rode gebied... :lol:
Maar inderdaad, bij lichte motoren schakel je je soms helemaal suf om bergop te komen. Bij grote motoren iets minder omdat je meestal (supersports daargelaten) een 5-bak hebt.
Bij 'lichte' motoren is het optimale toerenbereik meestal kleiner, dus krijg je er een versnelling bij zodat je toch lekker 'mee kunt komen'.
Wil je snel van je plek, dan is ben ik het helemaal met Rob eens, een grotere 2 cilinder heeft meer koppel (althans zou dat moeten hebben) dan een 4-cilinder (heb eens een 1.240 cc H-D eruit gereden bij met een stoplichtsprintje met m'n XJ900...de eerste 100 meter gingen we gelijk op, toen kwam ik boven de 6.000 toeren en tja, 90 pk aan het achterwiel...doei! Niet zo blije glimbakberijder in m'n spiegel...) ;D
Oja koop alsjeblief geen Virago of Magna. Rampendingen tenzij je echt hartstochtelijk van sleutelen houdt.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat

Bericht door Woody » zo aug 03, 2008 10:40 pm

Zo lekker wezen knutselen: kuipruit van sloper overgezet naar Honda CX, linker voetstoen van de CX was krom en is nu weer recht, linkerspiegel van de CX zat los, ingesmeerd met Bisonkit en lijmklemmen erop.
Nog wat meubeltjes weggebracht en opgehaald.
Oja en de slijterij even bezocht:

Afbeelding
Lekkere grote .75 literfles....staat mooi te wezen in de koelkast...komt wel op :-/ :-/ :-/
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

Gesloten