Alls wat nergens iets mee te maken heeft
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
Rat
- Bezoek Rat

-
Contacteer:
Bericht
door Rat » zo aug 03, 2008 10:45 pm
Woody schreef:Zo lekker wezen knutselen: kuipruit van sloper overgezet naar Honda CX, linker voetstoen van de CX was krom en is nu weer recht, linkerspiegel van de CX zat los, ingesmeerd met Bisonkit en lijmklemmen erop.
Nog wat meubeltjes weggebracht en opgehaald.
Oja en de slijterij even bezocht:

Lekkere grote .75 literfles....staat mooi te wezen in de koelkast...komt wel op

75 ltr???

Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast
-
Woody
- Bestuur Rat

Bericht
door Woody » zo aug 03, 2008 11:16 pm
berend botje schreef:75 ltr???

Er staat
.75 oftwel 0,75. LEZEN heet dat, da's wat anders dan KIJKEN. Brilletje nodig of anders je beeldscherm instellen op grotere letter (dan naar configuratiescherm - beeldscherminstellingen).

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
-
Rat
- Bezoek Rat

-
Contacteer:
Bericht
door Rat » zo aug 03, 2008 11:18 pm
Woody schreef:berend botje schreef:75 ltr???

Er staat
.75 oftwel 0,75. LEZEN heet dat, da's wat anders dan KIJKEN. Brilletje nodig of anders je beeldscherm instellen op grotere letter (dan naar configuratiescherm - beeldscherminstellingen).

sorry hoor was maar een vraag
Wat niet spoort komt uut Noord en Wat niet past word gelast
-
nachtmerrie
- Bezoek Rat

Bericht
door nachtmerrie » zo aug 03, 2008 11:45 pm
Woody schreef:Ik rijd nu zo af en toe op Carla d'r CB450, een 2-cilinder dus. Heel wat anders dan de 4-cilinders waar ik normaal op rijd (XJ900, GT550, CB750, allemaal vierpitters). Maar bevalt best wel.
Je kunt er lekker mee stoeien, want licht in gewicht en zolang je lekker doortrekt in de hoge toeren haal ik er hoogst illegale snelheden mee.
Maar goed, dit is meer een sportmotor, ook doordat er al clip-on achtige stuurhelften op zitten. En een 6-bak. En bij 9.500 tpm het rode gebied...
Maar inderdaad, bij lichte motoren schakel je je soms helemaal suf om bergop te komen. Bij grote motoren iets minder omdat je meestal (supersports daargelaten) een 5-bak hebt.
Bij 'lichte' motoren is het optimale toerenbereik meestal kleiner, dus krijg je er een versnelling bij zodat je toch lekker 'mee kunt komen'.
Wil je snel van je plek, dan is ben ik het helemaal met Rob eens, een grotere 2 cilinder heeft meer koppel (althans zou dat moeten hebben) dan een 4-cilinder.
Oja koop alsjeblief geen Virago of Magna. Rampendingen tenzij je echt hartstochtelijk van sleutelen houdt.
Woody, ook jij bedankt voor het meedenken. Zo kom ik er wel.
En nee, ik wil niet sleutelen maar rijden dus graag een motortje dat net zo betrouwbaar is als ik nu al heb.

Gas erop

Nightmare at the darkside off the moon
-
criticz
- Bezoek Rat

Bericht
door criticz » ma aug 04, 2008 1:29 am
@CriticZ:
Heb je genoeg BBQ's Crit? Ik heb nog wel een opvouwbare en kan ook nog wel achterop
@Rob: nou, voor nog een bbq erbij hou ik me graag aanbevolen, kan geen kwaad denk ik...
tentje gecontroleerd en aangevuld, gisteren houdbare gedeelte van de boodschappen gedaan en autootje geregeld voor don-avond, aan het brommertje geprutst, kortom, alles gaat lekker z'n gangetje.
en Sam en ik zijn druk bezig met experimenten voor de bommencontest

*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
-
JPi
- Bezoek Rat

Bericht
door JPi » ma aug 04, 2008 9:58 am
Magna's rampedingen he.. jaaaa zo maak je vrienden..

-
der obergefreiter
- Bezoek Rat

Bericht
door der obergefreiter » ma aug 04, 2008 11:25 am
zo weer terug van toertje , leuke mensen ontmoet , vrienden gemaakt , spullen gevonden .
frisse wind door bovenkamer laten waaien . nog geen zin om aan het werk te gaan , eerst thuis ook eens even boel op orde maken . (en alle deurwaarders tevreden stellen

)
camperproleet
-
Woody
- Bestuur Rat

Bericht
door Woody » ma aug 04, 2008 12:48 pm
JPi schreef:Magna's rampedingen he.. jaaaa zo maak je vrienden..

Ja dat weet je zelluf ook wel, als zo'n ding de 100.000 km haalt mag je in je handen klappen. Kijk JIJ bent zo verstandig geweest om een extra olieleidinkie aan te leggen. En vervolgens gaat-ie
niet stuk.
Keek net even op Marktplaats, staan er zat te koop met belachelijk lage km-standen...nog geen 2.000 km per jaar.....zitten die dingen niet lekker of zo?

-
JPi
- Bezoek Rat

Bericht
door JPi » ma aug 04, 2008 5:14 pm
Zijn ook geen makkelijke/goedkope apparaten als je zelf niet kunt/wilt/mag sleutelen. Maar zijn fantastische lopende motoren als je er wél mee om kunt gaan of de onhebbelijkheden oplost. Zelfs voor een yamaha liefhebber als ik....
En nee.. ze zitten niet lekker, zuipen, rel. duur in onderhoud, zwaar en nog wat van die zaken maarja.. dat V4 blok en vermogen maakt e.e.a. toch wel heel acceptabel..lol
1e magna 130K en Swamp nu rond de 120K. De derde magna staat stof te vangen met 20K.. is voor 'later'

-
Woody
- Bestuur Rat

Bericht
door Woody » ma aug 04, 2008 10:40 pm
Vastgesteld dat de bij de Aldi gekochte boorstandaard niet tegen een AEG boormachine kan...de beugel die de boormachine vast moet houden is afgebroken...waar is het bonnetje, ik heb 3 jaar garantie. Dus GELD TERUG!
Ga ik bij de bouwmarkt iets leukers voor terugkopen...en duurder helaas...

-
Rat
- Bezoek Rat

-
Contacteer:
Bericht
door Rat » di aug 05, 2008 10:58 pm
is een kolomboormachine niet wat ? ik heb ook al eens een gehad maar ik vond ze wat snel draaien ook wanneer je die Vsnaar verzet,maar dat is al een jaar of wat geleden en een goedkoop ding,ze zijn vind ik niet al te duur,vrijdag ga ik naar Duitsland zal daar ook even kijken want ik wil wel weer één hebben ,
Heb jij al wat nieuws gekocht?
jA met zo'n dikke boormachine is de kans ook groot dat ie afknapt
Weten zij veel,gewoon je eurotjes terug .
BB
-
Woody
- Bestuur Rat

Bericht
door Woody » wo aug 06, 2008 12:15 pm
Ik ga ook op zoek naar een tafelmodel kolomboor. Deze was toch wel erg handig met gaten boren in metaal.
Maakt alleen een teringherrie omdat de boormachine pas 30 jaar oud is... Maar ja, is gebruikt in een staalconstructiebedrijf, die kochten kwaliteit en dus weigert dat ding stuk te gaan.

-
criticz
- Bezoek Rat

Bericht
door criticz » wo aug 06, 2008 1:43 pm
druk druk druk...
maar wel bijna alles van m'n To Do Lijstje klaar

*LabRat*
Karretje - Roest, My Mental Disorder, My Curse en Plakbak in memoriam -
-
Dyrck
- Rataplan Rat

Bericht
door Dyrck » wo aug 06, 2008 8:15 pm
Vandaag in 3,5 uur tijd ca. 10 m2 mtr. oude parketvloer van het beton gebikt.
Pfff nog zo'n 20 m2 te gaan, dan nog alle lijmresten verwijderen en een stroomkabel verleggen voordat de leidingen voor de vloerverwarming gefreesd kunnen worden....
Maar met een biertje er bij branden die plankjes van zo'n eiken parketvloer best goed

Olive is the New Black