Neen, dees:stitch schreef:Dit dus

Moderators: Goos, Woody, Teevee
In de loop der jaren zijn er scheuren onstaan in het (zelfbouw) buizenframe van het kuipje. De hele ophanging is gescheurd en zal dus vervangen moeten worden.Goos schreef:Waarom ben je 'm eigenlijk aan het terugbouwen Dirk?
LIjkt me een logisch plan!Dyrck schreef:In de loop der jaren zijn er scheuren onstaan in het (zelfbouw) buizenframe van het kuipje. De hele ophanging is gescheurd en zal dus vervangen moeten worden.Goos schreef:Waarom ben je 'm eigenlijk aan het terugbouwen Dirk?
Daarnaast zijn veel stekkerverbindingen aangetast door corrosie.
Hierdoor vallen lampen uit, grijpen startbeveiligingen in (dodemansknop, koppeling en vrijstand) waardoor ie soms niet wil starten (zoals in Spankeren) en zijn de voorvorkkeringen lek.
Kortom, hij doet het niet meer.
Om alles te repareren en te vervangen ben ik meer tijd kwijt dan als ik 'm terug bouwtot een orginele FJ.
Daarnaast is de zithouding vrij Spartaans zodat buitenlandse bezoeken niet te doen zijn.
De VStrom is al aan het evolueren tot een survivalbike, waarmee ik overal naar toe kan.
Die is zowel technisch als qua zithouding perfect, dat is dit jaar in Engeland en Zwitserland wel gebleken.
Die wil ik dan ook nog een lange tijd houden en wordt mijn volgende rat.
De FJ mag na 10 jaar als rat dus met pensioen en wordt vervangen door een jonger exemplaar
hey dyrkie sinds wanner is zithouding belangrijk voor jou?????Goos schreef:LIjkt me een logisch plan!Dyrck schreef:In de loop der jaren zijn er scheuren onstaan in het (zelfbouw) buizenframe van het kuipje. De hele ophanging is gescheurd en zal dus vervangen moeten worden.Goos schreef:Waarom ben je 'm eigenlijk aan het terugbouwen Dirk?
Daarnaast zijn veel stekkerverbindingen aangetast door corrosie.
Hierdoor vallen lampen uit, grijpen startbeveiligingen in (dodemansknop, koppeling en vrijstand) waardoor ie soms niet wil starten (zoals in Spankeren) en zijn de voorvorkkeringen lek.
Kortom, hij doet het niet meer.
Om alles te repareren en te vervangen ben ik meer tijd kwijt dan als ik 'm terug bouwtot een orginele FJ.
Daarnaast is de zithouding vrij Spartaans zodat buitenlandse bezoeken niet te doen zijn.
De VStrom is al aan het evolueren tot een survivalbike, waarmee ik overal naar toe kan.
Die is zowel technisch als qua zithouding perfect, dat is dit jaar in Engeland en Zwitserland wel gebleken.
Die wil ik dan ook nog een lange tijd houden en wordt mijn volgende rat.
De FJ mag na 10 jaar als rat dus met pensioen en wordt vervangen door een jonger exemplaar
Ik herken de situatie.
Een motor vinden om met de voeten aan de pedalen te kunnen waneer je zit is niet het probleem.Maar eentje vinden waar je met de voeten aan de grond geraakt bij het stilstaan dat is wel een probleem, ervaar ik zelf ook heel vaak.kaiman schreef:
hey dyrkie sinds wanner is zithouding belangrijk voor jou?????
bestaat er een motor waaR JIJ OP ZIT en teglijk de voetsteunen raakt??????
grapje
Klopt helemaal. Voor ik mijn K75 kocht heb ik nog staan kijken naar een R1100GS. Ik kan prima bij de voetsteunen, maar voor de grond mis ik toch een 20 tal centimeters.angel schreef:
Een motor vinden om met de voeten aan de pedalen te kunnen waneer je zit is niet het probleem.Maar eentje vinden waar je met de voeten aan de grond geraakt bij het stilstaan dat is wel een probleem, ervaar ik zelf ook heel vaak.
Daarvoor is een bakje naast je motor weer helemaal het van het
![]()
![]()
Zoeentje. Echt ideaal met dit weer.rADt schreef:Ik heb mezelf weer eens getrakteerd op een nieuw Husky pak voor deze winter.