magna schreef:zo Dyrck, jij bent goed voorbereid op een natuurramp dan. Ook nog ergens een hout/olie/diesel/butaankachel voor verwarming?
Ik probeer inderdaad een beetje voorbereid te zijn op calamiteiten.
Ik heb een 2 KW generator van Kipor, die ik maandelijks ff laat draaien.
Zolang er gas is kan mijn CV dan blijven draaien en kunnen we koken.
Als er geen gas meer is heb ik nog 2 benzinebranders om op te koken.
'k Heb een jerrycan met 10 ltr. benzine in de garage staan voor de generator en benzinebranders.
En voor de rest zit de vriezer altijd vol en heb ik een kast met blikken en potten voedsel.
Ik ben nog steeds van plan om een keer een krat vol bronwater onder de vloer neer te zetten voor het geval er ook geen water meer uit de kraan komt.
En daarnaast had ik een rubber opblaasboot (tot zoonlief 'm gemold heeft), omdat wij 3,5 mtr. onder NAP leven in een polder.
Het lijkt misschien wat overdreven, maar de laatste jaren hoor ik net ff te vaak, dat de stroom ergens een paar dagen uit valt, dat er gebrekkig onderhoud is aan elektriciteitsnetwerken (om de directeuren een bonus te kunnen betalen). Daarnaast heb je (dreigende) dijkdoorbraken in Groningen, Limburg, Noord- en ZuidHolland en woon ik onder een aanvliegroute van Schiphol.
Hopelijk is het voor niks, maar als d'r wat gebeurt, dan ben ik liever voorbereid op een calamiteit.
Haha, de buren stonden wel verbaasd te kijken, dat bij ons gisteren wel licht in de huiskamer brande terwijl de rest v.d. straat zonder stroom zat,