Start niet meer zo soepel

Tips, vragen, problemen etc.

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
rADt
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 3060
Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
Locatie: 100% ZLD
Contacteer:

Start niet meer zo soepel

Bericht door rADt » di sep 08, 2009 8:31 am

Hallo. Mijn California start niet meer zo soepel. De elektrische starter werkt wel, maar reageert pas goed na circa 7 pogingen. Elke keer hoor je het klikje, maar geen reactie. De startmotor maakt geen draaiende beweging. Uiteindelijk doet hij het wel, maar het mag voor mij wel iets sneller.
Ik heb er verder nog geen aandacht aan besteed. Maar weet iemand toevallig direct wat er hier aan de hand is???

:?: :?: :?:
Radt, Ratter, Ratst.

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 5631
Lid geworden op: di sep 19, 2006 9:30 am

Bericht door JPi » di sep 08, 2009 8:39 am

slechte accu of accukontakten zo op den eersten blick

Gebruikersavatar
stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Berichten: 1495
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 6:51 pm
Locatie: ermelo
Contacteer:

Re: Start niet meer zo soepel

Bericht door stitch » di sep 08, 2009 8:41 am

rADt schreef:Hallo. Mijn California start niet meer zo soepel. De elektrische starter werkt wel, maar reageert pas goed na circa 7 pogingen. Elke keer hoor je het klikje, maar geen reactie. De startmotor maakt geen draaiende beweging. Uiteindelijk doet hij het wel, maar het mag voor mij wel iets sneller.
Ik heb er verder nog geen aandacht aan besteed. Maar weet iemand toevallig direct wat er hier aan de hand is???

:?: :?: :?:
De V50 politie uitvoering die ik gereden heb, had dit ook zo af en toe, Als de stratmotor van de Callie er net zo makkelijk af gaat als bij de V50 .

Demonteren, even alles schoonmaken lichtelijk opschuren,(collector, koolborstel /geleidersa) beetje olie op de juiste plekken(elektromagneet die hendel aantrekt) en weer een jaar probleemloos. Zo 11 jaar gereden .


succes

Stitch

ps als er voorop de startmotor een plastic dopje zit, kun je die er ook eerst afhalen . hierachter zit afstelling voor de hefboom. als je dat indrukt met schroevendraaier, doe je het als het ware handmatig. (ook vaak gebruikt)
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

Plaats reactie