ipv iedere keer in "wa hedde vandaag weer uitgevrete" te posten, hier maar een eigen topic voor de CB350.
05-09-2010(Motor-Forum)
Yupz, MM start ook weer een keer een topic in brikken (een klassieker wil ik het niet meer noemen :X)
Vorige week heb ik van een mede-rataplanner een CB350F gekregen om er wat leuks van te maken. Ik heb genoeg wilde plannen, wat daarvan ook de eindstreep haalt zien we nog wel, 1 ding is iig zeker: het wordt een hardtail.
Door vandalisme bij de vorige eigenaar is de CB niet meer direct berijdbaar en hebben we 'm op een aanhanger mee naar z'n tijdelijke stalling genomen.


Wat mankeert er in elk geval aan:
hij zweet olie, geen idee hoeveel precies, het blok is al jaren niet schoongemaakt, dus geen idee van hoe lang de aanslag precies is, dus hoe groot de lekkage/zweten of van waar precies.

Minstens 1 bougiekabel is nogal gaar, bij vochtig weer dansten de vonkjes vrolijk vertelde de vorige eigenaar. hier zet ik wel nieuwe kabels aan

Door vandalisme ontbreekt er wat waardoor de motor een beetje arm loopt waarschijnlijk :+

Het filterhuis is nog wel aanwezig, maar het filter zelf ontbreekt ook weer. Dat wordt dus ergens een spruitstuk op de kop tikken. Heeft iemand nog wat rondslingeren?
De vorkkeerringen zijn ook lek.
De banden zijn behoorlijk slap door het lange stil staan, maar volgens mij niet lek.
Accu is natuurlijk leeg en wellicht dood, nog niet gecheckt.
benzine zit er ook al ruim een jaar in en zal ik ook maar vervangen.
De motor is met benzinekraan dicht weggezet, dus hoeveelheid gom zal (hopelijk) meevallen in de carbs, we zullen zien.
Momenteel staat ie geparkeerd bij m'n ouders in de tuin, netjes onder een motorhoes, te wachten tot ik binnenkort de ruimte heb om 'n hierheen te halen. De planning is om dat rijdend te doen, dus prioriteit is om 'm redelijk te laten lopen en dan demonteren, enigszins reinigen en dan verbouwennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn *O* *O*
16-10-2010
[s]Vandaag[/s] gisteren begonnen met de CB weer tot leven wekken.
De carbs eruit halen was een peuleschil zonder luchtfilterhuis en spruitstuk :+
Alles weer terugplaatsen NIET

Los rekje:

erg kaal zo

en zonder vlotterbakjes

Gezien het gegeven dat de motor al minimaal een jaar stil stond zagen ze er nog netjes uit vanbinnen, geen aanslag, enkel wat losse troep onderin de vlotterbakken. Waarom moet het toch altijd zo zijn dat de o-ringen van de vlotterbak-afdichting nooit fatsoenlijk terug passen maar ruim te groot zijn geworden



Hier gaat echt geen mooie vonk meer van komen :N nieuwe bougiekabel is inmiddels aangeschaft, nu v/d week wat hobbyen om ze er aan te maken*O*. En dan volgende week het grote moment, startie of startie niet

De oude peut is ook al afgetapt (en gewoon in de tank van m'n gebruiksmotor bijgedonderd, hij heeft nog geen slag verkeerd geslagen.
16-10-2010
dat vind ik niet gek als 3 van de 4 bougiekabel-aansluitingen op de bobineer zo uit zienCaptain Krimson schreef:Ik duim hard mee.
Vandaag was ik bij de crematie van de vader van Criticz, maakte veel indruk op me. Vanavond speelde ik in een klein theater in Arnhem. Zo was ik de hele dag (ben net thuis) onderweg met Plato (zo is de suz gedoopt) en ik kwam met brede glimlach en soppend in mijn laarzen thuis. Plato heeft geen slag verkeerd geslagen en onderscheidt zichzelf daarmee aanzienlijk van King Hulsson die bij enkele spatjes water al werk weigerde.
Dus Woody, nogmaals bedankt en gut wat is Plato een prettige motor!


klusje voor v/d week


17-10-2010
vanmiddag "ff" nieuwe bougiekabels aan de bobines gezet.Dyrck schreef:'k Heb ook nog 2 boubines liggen met z'n aansluiting (stuk dus).
Hoe maak je zo iets?


een bougiedop is toch wel aan vervanging toe :+

weer lekker aan elkaar gesoldeerd

ook de laagspanningsaansluitingen hadden wat soldeerwerk nodig


Zo eentje klaar, weer lekker dichtgeplakt met hotglue

en klaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

24-10-2010
Gisteren de CB naar huis gehaald, op de aanhanger -O- , hij startte dus niet.
Eerst een tijd weer bezig geweest met de carbs, met het open draaien van de benzinekraan (klopt het dat deze alleen in de middelste stand benzine doorlaat


carbs er maar weer tussenuit gevrot en weer op de werkbank. vlotterpennen hebben allevier slijtagesporen en zijn "dus" aan vervanging toe. Maar na het nog eens extra gereinigd te hebben lekte het (voor nu) iig niet meer.
Als ik de carbs op z'n kop zet, staan niet allevier de vlotters even hoog i.e. sommigen zakken wat verder door. Als ik ze echter een voor een zo houd dat ze de vlotterpen NET raken, staan ze wel allemaal mooi parallel met het pasvlak van het carburateurhuis. Is dat normaal

Daarna weer met veel moeite het spruitstuk op de carbs vast gekregen (goed genoeg naar m'n zin voor een testritje iig)
De bougies ff bekeken natuurlijk, de kleurtjes waren niet verkeerd, maar wel 3 DRIE!! verschillende bougies _O-:

Aankicken: no effect, aan de starthulp(auto) hangen: no effect -O- , na snelle contole: geen vonk. Dan maar op de aanhanger mee naar huis.
Vandaag ff wat tests gedaan/zaken gecontroleerd:
Compressie: allevier zo rond de 8bar bij koude motor, dit moet volgens m'n Peters 12 bar zijn, maar normaal dan toch bij warme motor gemeten. Geen idee of 8bar koud nog acceptabel is (beestje heeft 77K gelopen en hoeft van mij niet in topconditie te raken, maar toch wel netjes lopen.
Bougies allevier (klets)nat van de benzine, benzine krijgt ie dus wel :+
Bobines op continuïteit gecontroleerd:
linker Bobine, primair:

Secundair:

rechtse bobine, primair:

secundair:

Nou heb ik geen kloot verstand van elektronica of multimeter aflezen en weet derhalve ook niet hoeveel Ohm de weerstanden nou precies zijn en of ze goed zijn, maar er is iig continuïteit, dat weet ik dan nog net

(kan iemand anders me dat vertellen, please, in de handboeken worden ook geen waardes vermeld.)
Dat wordt dus nog wat verder zoeken waarom ik geen vonk heb, volgende punt worden dan de contactpunten

Ook viel me op dat bij de linker bobineaansluitingen 1 "loze aansluiting" overbleef


de overige, wel aangesloten draden zijn Geel, Zwart/Wit en Lichtblauw. Ik heb het el. schema nog niet nauwkeurig bekeken, maar met ff snel kijken kon ik 'm zo niet herleiden -O-
Iemand?
p.s. let niet op de blauwe draad, dit is een nieuw aangesoldeerde draad aan de bobine, geel had ik momenteel niet, maar wordt nog aangepast.