carburateurs bevroren
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 3060
- Lid geworden op: zo dec 24, 2006 5:03 pm
- Locatie: 100% ZLD
- Contacteer:
carburateurs bevroren
Mijn Suzuki GSX loopt de laatste tijd waardeloos.
Boven de 4000 toeren zoemt hij gelukkig, maar eronder is het een drame. Stotteren en bokken. Bij een file of bij stoplichten valt de motor uit.
Blijkt (zieden ze bij de garage) dat de carburateurs, onder de 10 graden, moeite hebben en deels "bevriezen". Voor een zomerrijder natuurlijk geen probleem, maar wel als je mijn pekelmotor bent.
En wat blijkt; Net voor de carburateur van de GSX1200 is geen verwarmingsset leverbaar. Dat was het antwoord bij mijn garage. Punt.
Ik denk dan al snel aan carburateurs waar wel een verwarmingsset voor leverbaar is. En het blok is gewoon afgeleid van de oudere GSX1100R en de Bandit 1200.
Nu is eigenlijk de vraag; Zijn de carburateurs gewoon over te zetten?
Via google kwam ik wel deze informatie tegen op het motorforum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6535685
Boven de 4000 toeren zoemt hij gelukkig, maar eronder is het een drame. Stotteren en bokken. Bij een file of bij stoplichten valt de motor uit.
Blijkt (zieden ze bij de garage) dat de carburateurs, onder de 10 graden, moeite hebben en deels "bevriezen". Voor een zomerrijder natuurlijk geen probleem, maar wel als je mijn pekelmotor bent.
En wat blijkt; Net voor de carburateur van de GSX1200 is geen verwarmingsset leverbaar. Dat was het antwoord bij mijn garage. Punt.
Ik denk dan al snel aan carburateurs waar wel een verwarmingsset voor leverbaar is. En het blok is gewoon afgeleid van de oudere GSX1100R en de Bandit 1200.
Nu is eigenlijk de vraag; Zijn de carburateurs gewoon over te zetten?
Via google kwam ik wel deze informatie tegen op het motorforum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6535685
Radt, Ratter, Ratst.
-
- Rataplan Rat
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: vr dec 22, 2006 9:24 pm
- Locatie: Schiedam
Zou het aan Suzuki liggen? Maatje Dennis heeft ook problemen gehad met zijn RF600...we hadden toen het idee om flexibele aluminium luchtpijp te gebruiken..gemonteerd vanaf de uitlaatbochten en dan over of naast de cilinders richting carbs te leiden en misschien ook verder richting luchtfilter of de aanzuiging ervan..misschien is het een idee..
Succes,MZlllss,Rob.
Succes,MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
Ik heb weleens gehoord dat men een H4 lamp in het luchtfilter monteerde die de lucht dan net genoeg voor zou verwarmen om bevriezen te voorkomen.
Maar ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Je zou ook de buitenzijde van het carb.blok met een alu plaat oid af kunnen dichten zodat de lucht van de cylinders langs de carbs. gedwongen wordt.
Dat deed ik bij de gSX 400 op aanraden van meen ik Thunderflip.
Dat werkte wel.
Succes.
Gr Redman
Maar ik heb het zelf nooit geprobeerd.
Je zou ook de buitenzijde van het carb.blok met een alu plaat oid af kunnen dichten zodat de lucht van de cylinders langs de carbs. gedwongen wordt.
Dat deed ik bij de gSX 400 op aanraden van meen ik Thunderflip.
Dat werkte wel.
Succes.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Kijk eens op old skool suzuki, als die het niet weten...
http://oldskoolsuzuki.info/ maar moeilijk kan da nie zijn... 




Een hoop Amigo's!!!
Deze 'truuk' werkt. De lucht in het luchtfilter wordt verwarmt door de lamp en voorkomt zo het bevriezen van de carb's. Lampen met een gloeidraad hebben een hogere warmte- dan lichtopbrengst.redman schreef:Ik heb weleens gehoord dat men een H4 lamp in het luchtfilter monteerde die de lucht dan net genoeg voor zou verwarmen om bevriezen te voorkomen. Gr Redman
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 7:13 pm
- Locatie: Tussen hemel en aarde..... (B)
- Contacteer:
Warm water?Vleer schreef:nu nog een truc om je bevroren carbs te ontdooien als je wil starten na een ijkoud nachtje!
vleer heeft wel eens met een fohn bij z'n motor gestaan
Ik heb bijna al mijn rijlessen in de winter gedaan, standaard met een thermosfles warm water in de volgauto.
Onze Honda 250 Rebelletjes waren er nogal gevoelig voor.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
ik heb dit probleem ook eens gehad , niet onder het rijden maar wel met het starten , ik heb toen een iso jas om mijn blok gedaan , en toen starte hij wel
kun je geen pijpje via je uitlaat richting je inlaat van je cab doen
dan krijgt hij iets meer warmte , ik bedoel geen uitlaatgassen maar iets van een blikje of pijpje richting je luchtinlaat
en ander gewoon in de zomer gaan rijden
bikkel
mazzel : de wiets


kun je geen pijpje via je uitlaat richting je inlaat van je cab doen
dan krijgt hij iets meer warmte , ik bedoel geen uitlaatgassen maar iets van een blikje of pijpje richting je luchtinlaat
en ander gewoon in de zomer gaan rijden


bikkel

mazzel : de wiets


'k Heb ooit wel eens een benzineleiding via een koperen pijpje tussen de koelribben door laten lopen, om de benzine voor te verwarmen en zodoende bevriezing te voorkomen.
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken.....
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken.....

Olive is the New Black
-
- Bezoek Rat
- Berichten: 2583
- Lid geworden op: wo feb 14, 2007 3:43 pm
fluitje er op zetten?Dyrck schreef:'k Heb ooit wel eens een benzineleiding via een koperen pijpje tussen de koelribben door laten lopen, om de benzine voor te verwarmen en zodoende bevriezing te voorkomen.
Was geen succes overigens. Na een paar minuten stilstaan voor het stoplicht begon de benzine te koken.....
camperproleet