Het Weer
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Het Weer
Statistisch is het bekend dat 1/3 van de onzinnige gesprekken over het weer gaan. Bij deze. Kunnen we eindelijk klagen over de regen, dat het te warm is, etc.
En ja, ik begin. Gisteren precies midden in een hoosbui gereden. De eerste 30 kilometer hield mijn broek het dapper vol, daarna leek het wel of het met 1 liter tegelijk naar binnen kwam. Gevolg een vies, ranzig en vooral vochtig gevoel nabij mijn kruis.
En ja, ik begin. Gisteren precies midden in een hoosbui gereden. De eerste 30 kilometer hield mijn broek het dapper vol, daarna leek het wel of het met 1 liter tegelijk naar binnen kwam. Gevolg een vies, ranzig en vooral vochtig gevoel nabij mijn kruis.
Radt, Ratter, Ratst.
Re: Het Weer
Schot voor open doel hè ...... vul de opmerking zelf maar in.... hahaharADt schreef:Gevolg een vies, ranzig en vooral vochtig gevoel nabij mijn kruis.

Olive is the New Black
Ik rij dagelijks met mijn motor. (gebruik hem ook voor woon werk)
En dus ook rgelmatig flinke buien.
Ik heb ooit een regenbroek van een maat gehad die het behoorlijk goed doet. Jas daar in tegen gaat ook op den duur doorlekken.
Ik heb zelf een camo-jas van keflar zeg maar. (geen idee hoe je dit schrijft) Ik heb de naden nu ingesmeerd met leervet.
En dan werkt perfect.
Oja, zondag wordt het mooi droog weer en ga ik eens een lange rit maken.
Denk dat ik in EDE een bakkie ga doen. TAPPERIJ THE JUG!!!
Als er mensen zijn die eventueel ook gaan, dan hoor ik dit wel.
Ik vertrek zelf uit de richting van Rotterdam/Dordrecht.
grtzz Cooperboy
En dus ook rgelmatig flinke buien.
Ik heb ooit een regenbroek van een maat gehad die het behoorlijk goed doet. Jas daar in tegen gaat ook op den duur doorlekken.
Ik heb zelf een camo-jas van keflar zeg maar. (geen idee hoe je dit schrijft) Ik heb de naden nu ingesmeerd met leervet.
En dan werkt perfect.
Oja, zondag wordt het mooi droog weer en ga ik eens een lange rit maken.
Denk dat ik in EDE een bakkie ga doen. TAPPERIJ THE JUG!!!
Als er mensen zijn die eventueel ook gaan, dan hoor ik dit wel.
Ik vertrek zelf uit de richting van Rotterdam/Dordrecht.
grtzz Cooperboy
Jas van mij is soort van kuststof en waterdicht.Broek is leger regenbroek van goretex en ook waterdicht,maar mijn kistjes niet echt na 100 km.
Naar mijn werk trek ik mijn oude motorjas aan en die is al zo oud dat hij overal lekt.Maar voor het door de dubbele voering is ben ik op het werk en hang hem voor de kachel.Mijn leren jackie is matig dicht mits ik hem invet.
Gr Redman
Naar mijn werk trek ik mijn oude motorjas aan en die is al zo oud dat hij overal lekt.Maar voor het door de dubbele voering is ben ik op het werk en hang hem voor de kachel.Mijn leren jackie is matig dicht mits ik hem invet.
Gr Redman
Tsja, dat is mien ok wat.......
-
- Rataplan Rat
Het is nu waanzinnig lekker weer
, maar voor als het moet zijn mijn motorkleren redelijk waterdicht. Heb wel een aantal types kleding
: als het echt koud is heb ik een overbroek met uitneembare binnenvoering in tuinpakmodel. Maar meestal draag ik in de herfst/winter een textielbroek in spijkerbroekmodel. Nadat ik die heb behandeld met tentenspray issie behoorlijk waterdicht. Dan heb ik voor het warmere weer een Giali motorspijkerbroek en voor echt zomer een dunnere Icon motorspijkerbroek.
Heb ook een aantal motorjassen voor diverse weertypes:Hein Gericke voor echt koud weer, camo voor nat en niet te koud en een korte Bering voor de zomer.Heb ook nog een korte leren Richa maar daar kan je niks in kwijt.
En natuurlijk altijd kisten voor het voetenwerk..als je die regelmatig invet met Rapide leercreme echt waterdicht.
Hier heb ik mijn camo aan bij de FRB Limburg samen met wat vage bekenden

En dit mijn Giali met Bering jas tijdens stop in Frankrijk met 30 graden:

Heb ook een aantal motorjassen voor diverse weertypes:Hein Gericke voor echt koud weer, camo voor nat en niet te koud en een korte Bering voor de zomer.Heb ook nog een korte leren Richa maar daar kan je niks in kwijt.
En natuurlijk altijd kisten voor het voetenwerk..als je die regelmatig invet met Rapide leercreme echt waterdicht.
Hier heb ik mijn camo aan bij de FRB Limburg samen met wat vage bekenden

En dit mijn Giali met Bering jas tijdens stop in Frankrijk met 30 graden:

Fuel is what I burn!
-
- Rataplan Rat
Ach, moet die rooie maar geen bierglas (halfvol of halfleeg) voor zun snuit houwen.2strokerob schreef:Haha maar het was wel erg gezellig met die vage bekenden. Hoop dat er weer snel zo'n gezellig samenzijn komt...als het goed is eind van de maand,mzzzls,Rob.(en natuurlijk zijn het geen vage bekenden
![]()
![]()
)
gr. voodoo
Stop making sense
- RoadWarrior
- Bezoek Rat
- Contacteer: