Mooi! Houdt je wel het oliepeil in de gaten? Ze heeft nogal last van 'territoriumdrift' zoals dat heet.
Kunnen lekkende klepdeksels zijn of wat lager gelegen pakkingen.
Oh ja, voorband is nu een Avon, maar er zou een Dunlop omheen moeten die wat hoger is. Helaas afwijkende maat (120/80/17", alleen Dunlop maakt ze nog met de voorgeschreven hoogte) dus waarschijnlijk moet je die bestellen bij je bandenboer of motorzaak. De mijne had 'm niet in voorraad, vandaar die Avon (met korting want winkeldochter, 120/70/17").
Teller is in mijlen, dus 30 mph = 50 km p/u enz. Geen reservekraan op benzinetank! Volle tank is ± 240 mijl, 384 km. Je kunt er best wel een stukkie mee rijden! (door de kleinere voorband klopt er echter geen hout meer van!

)
Als je een teller in km wilt, op naar de sloperij, de Canadezen doen wel alles in km. Of bestellen (gebruikt) in Canada, maar ze zijn zeldzaam dus duur.
Er is een actieve
PC800 club met forum en onderdelengedoe. Er schijnt een lid van deze club te zijn die uitlaten van RVS maakt maar of die nog actief is weet ik niet. Gebleken is dat die RVS dingen na wat jaren toch gaan scheuren...
Ik heb het achterwiel er een jaar geleden uit gehad (nieuwe achterband), het opnieuw invetten van de cardankrans zou niet verkeerd zijn.
De gehele cardanklok + krans zijn 2 jaar geleden vervangen (Roukama sloperij) omdat ik ineens niet meer vooruit kwam bij een stoplicht.
Houdt achterbrug en monoshock in de gaten. De achterbrug is gevoelig voor roest. Vervangen is een zen-klus, alles past maar net.
Bij doorroesten krijg je een 'meesturend achterwiel' dus dat merk je vanzelf.
Uitlaatcollector is het Grote Probleem van dit ding: origineel is zeldzaam, gebruikt vaak erg... gebruikt.
Ebay USA 125 US$, of bij Hans Motor Parts, een collector (die altijd als eerste doorroest) voor 'slechts' 700 pleuro. De bochten roesten vrijwel nooit door.
Maar verder probleemloze machines, knipperlicht schakelt vanzelf uit na een bocht (of als-ie te lang knippert), zuinig met benzine, voldoende koppel want 45º 2 cilinder in lijn geplaatst, geen kantelmoment.
Ander zwak punt naast de collector: dynamo. Als die stuk is moet het blok er uit. Ook één van de oorzaken dat ze gesloopt worden, naast het schade-rijden.
Veel plezier met de PC800! Ik heb er met veel plezier op gereden!