We hebben hier volgens mij een leuke collectie creatieve out of the box denkers bij elkaar.
Om te beginnen, voor degenen die het gemist hebben, ik heb kans gezien mijn linker bicepspees af te scheuren. Dit heb ik gedaan bij het optillen van een BMW K75 die schuin op zijn valbeugel hing. Het is me nog steeds niet duidelijk wat er verkeerd gegaan is, maar ik loop nu, na een operatie twee weken geleden, met een mooi exo-skeleton aan mijn arm rond.

Die mag ik nog twee weken aan, dan nog 8 weken rust houden voor ik aan krachttraining mag gaan denken. Motor / zijspan / oldtimer rijden is over voor dit jaar. Dat doen we na de winter wel weer.
Maar dan komt het. Dit is totaal onverwacht gebeurd, zonder waarschuwing. Dat zou dus best nog een keer kunnen gebeuren. Daarbij is het de vraag of ik 100% van mijn kracht terug krijg en of ik mijn arm nog helemaal volledig zal kunnen strekken. Als dat al lukt, kan ik best een jaar verder zijn.
Wat ga ik nu doen? Wat doe ik als ik ergens onderweg onhandig afstap en die motor op zijn valbeugel neerleg? Kan / durf ik dat ding nog rechtop te zetten?
Thuis kan ik er gewoon de grote garagekrik onder schuiven.
Opties tot zover:
- Hulp zoeken van voorbijgangers.
- Andere motor gaan rijden, iets wat maar 100kg weegt en geen 250.
- Auto rijden. Of alleen zijspan of trike. Niets wat om kan vallen.
- Motor voorzien van hydraulisch/elektrisch self-righting-mechanism.
- Altijd een krik meenemen.
Opties 1 is niet altijd heel praktisch, 2 en 3 staan me niet aan.
4 lijkt me cool, maar ik heb nog geen duidelijke plannen hoe dan.
5 is reëel. Online best een leuke optie gevonden:

Heeft iemand nog een leuke suggestie?