leren broek
Moderators: Goos, Woody, Teevee
leren broek
mijn veterbroek is na zo'n 20 jaar wel aan vervanging toe eigenlijk, naden laten los, binnenvoering eruit enz. Kan allemaal gemaakt worden natuurlijk maarrrr.. de broek is absoluut niet waterdicht of bestendig en net een spons..
Ik hoor af en toe geluiden van "pas na 4 uur in de regen iets doorlekken" enzo. Dat is voldoende. En niet na 5 min. al kletsnat zijn zoals bij de mijne.
Ondanks invetten, vertroetelen, oliebaden enz.
Dusz.. wie weet een merk dat leren waterdichte/vaste broeken maakt??
Ik hoor af en toe geluiden van "pas na 4 uur in de regen iets doorlekken" enzo. Dat is voldoende. En niet na 5 min. al kletsnat zijn zoals bij de mijne.
Ondanks invetten, vertroetelen, oliebaden enz.
Re: leren broek
bestaat dat dan leren waterdichte broeken??????JPi schreef:
Groeten Eline-fasteddie.
- stitch
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Re: leren broek
Volgens mij niet , tenzij je de broek onder dompelt in frituurvet.fasteddie schreef:bestaat dat dan leren waterdichte broeken??????JPi schreef:

Maar echt waterdicht is er volgens mij niks. Mijn ervaring is dat na een paar uur water altijd wel ergens door weet te komen.
Lieslaarzen werken redelijk

Maar dan wordt je vaak van binnenuit weer nat.
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
Ik heb bij het Batsquaddertreffen een Duitser ontmoet die zijn leren broek met rundvet en varkensvet had ingevet
Hij beweerde dat deze absoluut waterdicht was,maar ik weet het niet.Wel ontmoetten hij veel honden die dan km achter hem aan renden
Leer gaat altijd lekken,ook al vet je het drie maal daags in.
Dus ik weet het niet.Ik vet mijn jasje en hesje in met leervet van de welkoop.

Hij beweerde dat deze absoluut waterdicht was,maar ik weet het niet.Wel ontmoetten hij veel honden die dan km achter hem aan renden

Leer gaat altijd lekken,ook al vet je het drie maal daags in.
Dus ik weet het niet.Ik vet mijn jasje en hesje in met leervet van de welkoop.
Tsja, dat is mien ok wat.......
-
- Rataplan Rat
i know i know.. rij pas een jaar of 30 hoor..
wil alleen niet bij elke regendruppel hoeven te stoppen als het ware.. ik dacht dat mijn broek ook wel dicht zou zijn na zoveel jaar van insmeren enzo.. en nu gaan de naden los dus huppatee..weg ermee
en voorrrrrrwaarrrds in de leer-ontwikkeling..
Kushitani heeft zo'n broek maar vinkniemooi.. Leertent ook en die vinkwelmooi(-er).. maar rijderservaringen zijn waardevoller dan die van een leverancier "jahoor meneer, hartstikke vochtvast" gedurende 10 min. hoor je 'm denken...
Dus.. hoe zijn jullie ervaringen in de regen met die broeken???

wil alleen niet bij elke regendruppel hoeven te stoppen als het ware.. ik dacht dat mijn broek ook wel dicht zou zijn na zoveel jaar van insmeren enzo.. en nu gaan de naden los dus huppatee..weg ermee

Kushitani heeft zo'n broek maar vinkniemooi.. Leertent ook en die vinkwelmooi(-er).. maar rijderservaringen zijn waardevoller dan die van een leverancier "jahoor meneer, hartstikke vochtvast" gedurende 10 min. hoor je 'm denken...

Dus.. hoe zijn jullie ervaringen in de regen met die broeken???
Ik had in de jaren 80 ook een leren broek,maar die lekte al toen hij nieuw was.Ondanks regelmatig invetten met ledervet.Daarna gewoon een spijkerbroek aan met een regenbroek,nu een goretex van het leger aan.Werkt voor mij prima.'S winters heb ik een gewatteerde nylon broek aan en die is ook waterdicht.Zelfs na uren rijden.
Mijn legerkisten vet ik voor iedere rit even in en dat gaat goed.Bijna nooit natte voeten.
Meer ervaringen heb ik niet voor je.Ondanks 30 jaar op de motor
Gr Redman.
Mijn legerkisten vet ik voor iedere rit even in en dat gaat goed.Bijna nooit natte voeten.
Meer ervaringen heb ik niet voor je.Ondanks 30 jaar op de motor

Gr Redman.
Tsja, dat is mien ok wat.......
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
ik heb jaren in een transformerpakje rondgelopen (racepak) maar ben voor het gebruiksgemak toch overgeschakeld naar kunststof voor de voordelen: waterdicht (ter
) lichter, frisser in de zomer, warmer in de winter en ook crash bestendig. maar hou m'n oude lederen broek toch ook maar in de kast hangen hoor 

Een hoop Amigo's!!!
Hmm dáár heb ik geen last van eigenlijk.. want flapje over de gulp.. goed detail om op te letten trouwens idd.Vleer schreef:Het grote nadeel van rijden met regen in een leren broek blijft toch wel de gulp! Benen droog, maar onderbroek zeiknat...... Daar hebben ze volgens mij nog niets voor gevonden?

Maarja.. koele noten zijn weer goed voor de kwaliteit van... uhh ja ok is goed zo.. hahaha