Dyrck schreef:Vanaf 17 maart is het weer motorweek bij de Lidl.
FF een kleine waarschuwing:
Volgens een test in één van de bladen (MotoPlus of Promotor was het), zijn de meeste spullen niet veel soeps, de helmen schijnen echt net aan de normen te voldoen en tijdens de test te splijten.
Tja, het mag dan goedkoop zijn, maar m'n hersentjes zijn nog wel iets meer waard dan 40 euries (ook al zijn het er niet veel

)
Sorry, maar dat is een gevalletje klepel en klok.
Ik heb zelf de promotor en de test met interesse gelezen.
Naar mijn mening is de "test" geschreven met als uitgangspunt van "zo deze helmen kunnen voor deze prijs onmogelijk aan de norm voldoen en dat gaan we à la Peter R is Vies ook ff aantonen ook.
De titel van het artikel allen al zeg:
"LIDL helmen: zuivere koffie?"
Er viel zeker wat aan te merken op de helmen, maar dat was voornamelijk geneuzel in de marge in de trant van "dit keurmerkje hier staat op een stickeretje, terwijl het officieel ingegraveerd moet staan" en "de vizieren hebben apart in een ander land de keuringstest ondergaan als de rest van de helm"
De helmen haalden WEL DEGELIJK de europese ECE keuringsnorm (oke, maar nét, maar haalden het wel), maar haalden niet de zwaardere Amerikaanse SNELL norm welke op een andere wijze getest wordt. En waar overigens (zo valt tussen de regels te lezen) diverse gerenommeerde merken mee door de mand zouden vallen.
En dit alles wordt dan in het eigen testcentrum van een (dure) helmfabrikant gedaan, welke terloops de gelegenheid wordt gegeven om zich op de borst te kloppen van "kijk, WIJ maken helmen die de volgens ons veel noodzakelijkere SNELL-norm wel halen"
Dan wordt er voor in het blad nog gesuggereed dat het artikel over de LIDL-motorspullen in het algemeen gaat en in het artikel wordt er 4 pagina's doorgezaagd over de ECE test op de helmen en hoe onvolledig deze test eigenlijk is en worden (een paar van) de overige artikelen in een halve pagina ff afgeraffeld.
We hadden het pas over gemanipuleer door de media, dit vind ik er ook een voorbeeld van.