Wat heb je zoal gedaan vandaag?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
Intrudertje loopt nog steeds lekker, ook met dit weer. Moet alleen de cardanolie ff verversen, zit er al meer dan een jaar in. Blokolie en filter ook maar ff doen, hoewel dat redelijk zelfregulerend is bij stevig doorrijden2strokerob schreef:Was erg frisjes idd..had wel wintervoering in jas gedaan maar geen winterhandschoenen...motor liep ook niet echt lekker..misschien maar eens een winterbeurtje geven,mzzzls,Rob.

Heb sinds kort een olietempmeter ipv de vuldop. Bij welke temperatuur is de motor warm genoeg? Met normaal rijden komt ie rond de 60 graden en een keer stevig doorrijden gaat ie richting 80. Hoger komt ie niet.
Is toch wel erg laag die temp. Boven de 70 grd kan de waterdamp uit de olie wegdampen (anders mayonaisevorming). Olietemp kan makkelijk tot boven 100 grd zonder problemen. Een motor die niet op temp komt, zeker nu, slijt veel sneller, verbruikt meer olie en benzine.
Bij Swamp heb ik de koeling van het blok nu beperkt en dat scheelt zeker 20 km rijden om boven de 70 grd (olietemp) te komen. Dus de radiator houdt e.e.a. nu op zo'n 85-90 grd. En dat werkt en bevalt uitstekend!
Hoe sneller een blok op bedrijfstemp. is hoe beter
Bij Swamp heb ik de koeling van het blok nu beperkt en dat scheelt zeker 20 km rijden om boven de 70 grd (olietemp) te komen. Dus de radiator houdt e.e.a. nu op zo'n 85-90 grd. En dat werkt en bevalt uitstekend!

Ik denk dat je aan die waardes van mijn metertje niet teveel kan hangen. Het zit boven in het blok (vuldop) en heeft een sensortje van een cm lang die er onder uit komt. Deze meet dus geen olie, maar slechts de olienevel/lucht in het blok (boven de koppelingskorf zeg maar) En of dat nou representatief genoeg is????? Misschien ga ik ff een stuk van de radiator afplakken en kijken wat dat voor verschil maakt.JPi schreef:Is toch wel erg laag die temp. Boven de 70 grd kan de waterdamp uit de olie wegdampen (anders mayonaisevorming). Olietemp kan makkelijk tot boven 100 grd zonder problemen. Een motor die niet op temp komt, zeker nu, slijt veel sneller, verbruikt meer olie en benzine.
En mijn remblokken piepen net voordat ik tot stilstand kom. Er zit wel genoeg kopervet op de achterkant, dat heb ik laatst al gedaan. Kunnen de blokkies verglaasd zijn?
klopt helemaal en je zijdeksel wordt door de wind natuurlijk stevig gekoeld dus ook de sensor in dit geval. Ik heb mijn sensor tussen 2 externe olieleidingen zitten en winddicht afgesloten met.. kit natuurlijk
Remblokjes gewoon eruit halen en met een ijzerzaag wat groeven inzagen.. ben je meteen van het gepiep af en de waterafvoer, in de regen, wordt ook meteen beter. Of zachtere blokken erin.
maarja.. da's weer kassa 

Remblokjes gewoon eruit halen en met een ijzerzaag wat groeven inzagen.. ben je meteen van het gepiep af en de waterafvoer, in de regen, wordt ook meteen beter. Of zachtere blokken erin.

-
- Bezoek Rat
-
- Bezoek Rat
-
- Rataplan Rat
Vanochtend was het een stuk minder fris dan gister..had bijna geen dikkere handschoenen aan hoeven te doen...en.. maar weer eens de MZ gepakt. Startte in twee trapjes en rijd ook weer redelijk goed in het lage toerengebied..heeft iig goed geholpen dat ultrasoon beurtje van de carb.
Vanmiddag ff het oliepeil van versnellingsbak checken en kijken of ik ergens een zijstandaardje kwijt kan..als ik nog tijd over heb de knipperlichten proberen te maken...waaaaattt
,mzzzzls,Rob.
Vanmiddag ff het oliepeil van versnellingsbak checken en kijken of ik ergens een zijstandaardje kwijt kan..als ik nog tijd over heb de knipperlichten proberen te maken...waaaaattt

Fuel is what I burn!
- de vlieger
- Bezoek Rat
- Contacteer:
-
- Bezoek Rat