Tip van de dag; Haal hem helemaal uit elkaar en zet een Guzzi-blok in.voodoo schreef:En ik heb vanmiddag m'n beemer gesloopt![]()
Startmotor stuk, misschien nog wel meer.
gr. voodoo, die knap chagrijnig is.
Wat heb je zoal gedaan vandaag?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Bezoek Rat
Mooi Dyrck, het voovorkje ziet er op de foto goed uut,Dyrck schreef:'k Heb vandaag de XSloper opgehaald bij Arie-Pieter.
Jullie moeten allen de groeten van 'm hebben.'k Heb 'm nog gevraagd of ons interview in het juni nummer kan komen (net voor de DHR) en dat zou ie proberen.
Thuisgekomen hebben we eerst geprobeerd met een 150A. starthulp of het blok vast zat. Dat was gelukkig niet het geval.
Toen geprobeerd of ie mischien wilde lopen op remmenreiniger en na een aantal voorzichtige plofjes braakte het blok een enorme wolk roet uit en kwam voor het eerst in 6 jaar tot leven !
Na een paar seconden was het echter weer over met de pret, maar het blok draait dus nog rond.
Daarna ben ik vanmiddag gaan strippen en zo staat ie d'r nu bij.
![]()
![]()
In de komende weken wordt de rest ontmanteld.
Dan wil ik toch eens kijken of het niet mogelijk is om die versnellingsbak te reviseren en dan het XSloopblok in Hephalump te transplanteren.
'k Heb ook al zitten denken om het oude kenteken weer op te vragen en dan mischien het frame ook te transplanteren, dit frame is namelijk geheel roestvrij en nog helemaal gaaf (en dat kun je van Hephalump niet zeggen).
Affijn 'k heb komende tijd wat te doen.....
kun je me even pm over die voorvork, kom hem graag ophalen
- Captain Krimson
- Bezoek Rat
- Contacteer:
mwa, of dat zal helpen?....rADt schreef:Tip van de dag; Haal hem helemaal uit elkaar en zet een Guzzi-blok in.voodoo schreef:En ik heb vanmiddag m'n beemer gesloopt![]()
[bluesbrother-mode] "are you a mechanic?" "no m'am, I'm a musician" [/bluesbrother-mode]
- Goos
- Bestuur Rat
- Contacteer:
Vandaag eindelijk weer tijd gehad om weer aan m'n remmen te werken.
Alle leidingen eens goed bekeken en lijken in orde. Koppelstukken ook. Alle afdichtringen vervangen door nieuwe. En gekozen voor de weg van de minste weerstand en ff met de locale motorboer afgesproken dat hij de voorpartij volgende week even voorziet van luchtvrije remvloeistof.
(Vind dat ik/wij dat inmiddels wel verdient hebben.)
Nu alles toch uit elkaar lag ook de remzuigers nog eens goed bekeken.
Blijkt er op de linker ook roestpunten te zitten.
Gelukkig heb ik nog 2 complete remklauwen liggen...dus niks aan het handje. Maar nu blijkt dat er bij die remzuigers hezelfde aan de hand is!
4 remzuigers in huis... 1 bruikbaar.
Gelukkig een hele poos gelden van Kai ook een achterremklauw met dubbele remcilinder gehad.
En die ouwe met enkele cilinder, die ik dus ook nog had liggen, past gewoon ook op de voorkant! Probleem toch nog opgelost.
Alle leidingen eens goed bekeken en lijken in orde. Koppelstukken ook. Alle afdichtringen vervangen door nieuwe. En gekozen voor de weg van de minste weerstand en ff met de locale motorboer afgesproken dat hij de voorpartij volgende week even voorziet van luchtvrije remvloeistof.
(Vind dat ik/wij dat inmiddels wel verdient hebben.)
Nu alles toch uit elkaar lag ook de remzuigers nog eens goed bekeken.
Blijkt er op de linker ook roestpunten te zitten.

Gelukkig heb ik nog 2 complete remklauwen liggen...dus niks aan het handje. Maar nu blijkt dat er bij die remzuigers hezelfde aan de hand is!

4 remzuigers in huis... 1 bruikbaar.

Gelukkig een hele poos gelden van Kai ook een achterremklauw met dubbele remcilinder gehad.
En die ouwe met enkele cilinder, die ik dus ook nog had liggen, past gewoon ook op de voorkant! Probleem toch nog opgelost.
Druk, druk, druk, vroem vroem, druk, druk, druk, .....☠
Goeie ervaring met guzzi, Krimmy?Captain Krimson schreef:mwa, of dat zal helpen?....rADt schreef:Tip van de dag; Haal hem helemaal uit elkaar en zet een Guzzi-blok in.voodoo schreef:En ik heb vanmiddag m'n beemer gesloopt![]()

Stop making sense
-
- Bezoek Rat
- Captain Krimson
- Bezoek Rat
- Contacteer: