Muis
Moderators: Goos, Woody, Teevee
- Captain Krimson
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Martijn heeft nog voorvorken liggen van de Boldor diameter 40 mmmagna schreef:volgende tegenvaler, een breuk in de bovenste kroonplaat--> de klem om de rechter vorkpoot is gebroken. Gelukkig kunnen we aluminium lassen op het werk.
En ik heb hier nog licht beschadigde binnenpoten van de venture ook 40mm.
Als dat gegoten aluminium is zou dat nog wel eens erg moeilijk kunnen worden. Dat laat zich vaak erg slecht lassen.magna schreef:volgende tegenvaler, een breuk in de bovenste kroonplaat--> de klem om de rechter vorkpoot is gebroken. Gelukkig kunnen we aluminium lassen op het werk.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter
- magna
- Rataplan Rat
- Contacteer:
Zo, vandaag weer lekker geklusd, het hardtailen begint nu echt vorm te krijgen.
Vulbussen waar de nieuwe framebuizen de originele ontmoeten.

buisjeeeeeeeeee

En met de juiste bochten er in. Spul is nog best goed te buigen na roodgloeiend stoken, 28mm, 3mm wanddikte.

Laser om bij te houden of het spul mooi in lijn staat

ff lomp vasthechten (m'n lasapparaat is eigenlijk wat te licht
), uiteindelijk aflassen gaat met TIG gebeuren als ik toestemming krijg op het werk.

Onderste framebuis op lengte, ja deze moet een stukje doorsteken, de reden hiervoor wordt later nog duidelijk.

En de bovenste buizen ook. De rechter buis is helaas wat geknepen tijdens het buigen, maar dit is straks gelukkig niet meer zichtbaar.

Volgende week weer verder, als het goed is met hulp van m'n Pa erbij met een wat zwaarder (elektrode)lasapparaat. Ik vertrouw de lassen bij de achteras nog voor geen meter, m'n apparaatje gaf vrijwel 0 inbranding. Dat mot eerst wat steviger/zwaarder, ook al is het alleen nog maar vasthechten.
Vulbussen waar de nieuwe framebuizen de originele ontmoeten.

buisjeeeeeeeeee

En met de juiste bochten er in. Spul is nog best goed te buigen na roodgloeiend stoken, 28mm, 3mm wanddikte.

Laser om bij te houden of het spul mooi in lijn staat

ff lomp vasthechten (m'n lasapparaat is eigenlijk wat te licht

Onderste framebuis op lengte, ja deze moet een stukje doorsteken, de reden hiervoor wordt later nog duidelijk.

En de bovenste buizen ook. De rechter buis is helaas wat geknepen tijdens het buigen, maar dit is straks gelukkig niet meer zichtbaar.

Volgende week weer verder, als het goed is met hulp van m'n Pa erbij met een wat zwaarder (elektrode)lasapparaat. Ik vertrouw de lassen bij de achteras nog voor geen meter, m'n apparaatje gaf vrijwel 0 inbranding. Dat mot eerst wat steviger/zwaarder, ook al is het alleen nog maar vasthechten.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)