Wat heb je zoal gedaan vandaag?
Moderators: Goos, Woody, Teevee
-
- Rataplan Rat
-
- Rataplan Rat
Vandaag een Ride out meegereden van de Twin Brothers uit Moordrecht..toch nog wel opkomst van 115 motoren...tja meeste wel H-D..maar was wel leuk, afterparty met BBQ en band..
Heb aan een paar lui het begrip ratbike uitgelegd bleek dat er 1 dus al eentje had zonder dattie het wist
Wel veel yuppen bleek later...tussen terugkomst en BBQ stonden alleen onze 2 motoren er nog en de meesten kwamen terug op de fiets of auto en met een net ruitjesoverhemd en vers gedouched

MZlllss,Rob.
Heb aan een paar lui het begrip ratbike uitgelegd bleek dat er 1 dus al eentje had zonder dattie het wist

Wel veel yuppen bleek later...tussen terugkomst en BBQ stonden alleen onze 2 motoren er nog en de meesten kwamen terug op de fiets of auto en met een net ruitjesoverhemd en vers gedouched

MZlllss,Rob.
Fuel is what I burn!
Vandaag de voorvork van de CX gedemonteerd, ivm lekke voorvorkkeerring. Morgen met de poten en voorwiel naar de motorzaak.
Bij Roukama wat nieuwe onderdelen en een inbouw-12-v dinges gekocht zodat ik onderweg m'n telefoon kan opladen.
Druk bezig om de CX gereed te krijgen voor de rit naar Faro. Als het effe meezit ook de Kawa rijdende, als back-up voor m'n broer z'n motor die ineens een reis-fobie heeft ontwikkeld....ding wil niet meer starten....twee keer Faro in één motorleven is kennelijk teveel voor een EX-500...?
Bij Roukama wat nieuwe onderdelen en een inbouw-12-v dinges gekocht zodat ik onderweg m'n telefoon kan opladen.
Druk bezig om de CX gereed te krijgen voor de rit naar Faro. Als het effe meezit ook de Kawa rijdende, als back-up voor m'n broer z'n motor die ineens een reis-fobie heeft ontwikkeld....ding wil niet meer starten....twee keer Faro in één motorleven is kennelijk teveel voor een EX-500...?

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
Van alle giften die we hebben ontvangen op ons huwelijksfeest hebben we een nieuwe t.v. gekocht.
Zodat we weer zonder rare strepen en de 5x (of 6, of 7...) aan-uit knop moeten indrukken voordat er leven in het apparaat zit om eindelijk weer eens bijzonder verheffende programma's te zien....
Tadaaa!!!
[/URL]
Zodat we weer zonder rare strepen en de 5x (of 6, of 7...) aan-uit knop moeten indrukken voordat er leven in het apparaat zit om eindelijk weer eens bijzonder verheffende programma's te zien....
Tadaaa!!!

Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!
- Captain Krimson
- Bezoek Rat
- Contacteer:
vandaag heel de middag bezig geweest om ketting en tandwiel te vervangen.
Ging aardig voor een eerste keer. Ik had een ketting set besteld, alles eerst eraf gehaald. Achterwiel eruit, oude tandwiel eraf en nieuwe erop. Zij kant eraf gehaald om bij het kleine tandwiel te komen, na veel gehannes oude eraf en nieuwe erop. Tot zover allemaal redelijk "makkelijk" (ik heb kippekracht dus duurde ff voordat alle boutjes ed los waren) Oude ketting doorgeslepen, nieuwe om het kleine tandwiel. Zijkant weer vast. Er zat een sluiting voor de ketting, maar het bleek een klink sluiting te zijn. En niet 1 met een visje, zoals op de doos stond. Ik heb geen klink gereedschap, dus.......
M'n vader erbij geroepen, heeft hij samen met een maat van hem, en twee hamers de kettin vast geklonken. Achterwiel er terug in. Staat het wiel scheef, steepjes gelijk aan beiden kanten
Nu streepjes ongelijk aan elke kant, en volgens mij staat ie redelijk recht nu. Van de week ff goed uit proberen. Wat een gedoe, maar goed ik ben weer wat wijzer geworden over het een en ander. En het mooiste van alles is, wel heel erg smerige handen, maar.... geen nagel gebroken 
Ging aardig voor een eerste keer. Ik had een ketting set besteld, alles eerst eraf gehaald. Achterwiel eruit, oude tandwiel eraf en nieuwe erop. Zij kant eraf gehaald om bij het kleine tandwiel te komen, na veel gehannes oude eraf en nieuwe erop. Tot zover allemaal redelijk "makkelijk" (ik heb kippekracht dus duurde ff voordat alle boutjes ed los waren) Oude ketting doorgeslepen, nieuwe om het kleine tandwiel. Zijkant weer vast. Er zat een sluiting voor de ketting, maar het bleek een klink sluiting te zijn. En niet 1 met een visje, zoals op de doos stond. Ik heb geen klink gereedschap, dus.......
M'n vader erbij geroepen, heeft hij samen met een maat van hem, en twee hamers de kettin vast geklonken. Achterwiel er terug in. Staat het wiel scheef, steepjes gelijk aan beiden kanten

't zal allemaal wel.........
Het is mij ook nooit 100% duidelijk geweest waar die streepjes voor zijnmania schreef:vandaag heel de middag bezig geweest om ketting en tandwiel te vervangen.
M'n vader erbij geroepen, heeft hij samen met een maat van hem, en twee hamers de kettin vast geklonken. Achterwiel er terug in. Staat het wiel scheef, steepjes gelijk aan beiden kantenNu streepjes ongelijk aan elke kant, en volgens mij staat ie redelijk recht nu. Van de week ff goed uit proberen. Wat een gedoe, maar goed ik ben weer wat wijzer geworden over het een en ander. En het mooiste van alles is, wel heel erg smerige handen, maar.... geen nagel gebroken

Gewoon op het oog recht zetten.
Op de motor, op de motor, twee pond kaas en één ons boter