Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).
Ik heb ledjes als lichten gestoken en denk dat als ik elke dag de autobatterij aan de druppellader hang ik dan genoeg stroom moet hebben om een dagje rond te tuffen.
Wie kan me helpen? (Liefst regio Oost-Vlaanderen)
Autobatterij gezocht
Moderators: Goos, Woody, Teevee
Autobatterij gezocht
Fuck chrome, rats survive!
- stitch
- Bezoek Rat
- Contacteer:
Re: Autobatterij gezocht
he stofkenstofken schreef:Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).
Ik heb ledjes als lichten gestoken en denk dat als ik elke dag de autobatterij aan de druppellader hang ik dan genoeg stroom moet hebben om een dagje rond te tuffen.
Een accu van een schroefboormachine gaat ook goed.En omdat jet LEDs gebruikt kun je elke sterkte gebruiken,
zelfs op een paar penlite batteriijen branden LEDs uren.
greets stitch
Greets Wim aka Stitch
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."
Ural 650 zijspan
stitch schreef:he stofkenstofken schreef:Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).
Een accu van een schroefboormachine gaat ook goed.En omdat jet LEDs gebruikt kun je elke sterkte gebruiken,
Hey Stitch!
bedankt voor de info... maar het zou ook de bedoeling zijn om te kunnen starten vanop de batterij. Mijn ratje heeft geen kickstart en in gang lopen zie ik niet echt zitten![]()
greets stitch
Fuck chrome, rats survive!
- magna
- Rataplan Rat
- Contacteer:
Lijkt mij alleen dat deze 2 oplossingen niet genoeg/ lang genoeg vermogen kunnen leveren voor de vonkjes. dit slurpt stiekem toch ook nog wel wat.stitch schreef:he stofkenstofken schreef:Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).
greets stitch
Om een :hele dag" te rijden heb je volgens mij toch al een behoorlijke auto-accu nodig en deze krijg je met een druppellader in een nachtje ook niet voldoende bijgeladen. daar heb je naar mijn mening een volwaardige lader voor nodig.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)
mmmm... lijkt me een beetje risky. Als de accu leeg is kom je niet meer weg, al met al slurpt een bike best stroom.
En wat als je verder weg wilt, 2 of 3 dagen weg?
Ik zou toch die laad installatie proberen te repareren of vervangen. Nog beter: Kijk ook 's naar de mogelijkheden van een auto dynamo
Heb wel 's constructies gezien dat ze die met een tandwieltje op de ketting mee laten draaien. Werkt perfect!!
Spanningsregelaar er achter (ook van een auto) moet 't doen
EDIT: hier een foto

Ik zou toch die laad installatie proberen te repareren of vervangen. Nog beter: Kijk ook 's naar de mogelijkheden van een auto dynamo

Heb wel 's constructies gezien dat ze die met een tandwieltje op de ketting mee laten draaien. Werkt perfect!!

EDIT: hier een foto