Autobatterij gezocht

Motoren en onderdelen handel

Moderators: Goos, Woody, Teevee

Plaats reactie
stofken
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Autobatterij gezocht

Bericht door stofken » di jun 19, 2007 7:01 am

Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).
Ik heb ledjes als lichten gestoken en denk dat als ik elke dag de autobatterij aan de druppellader hang ik dan genoeg stroom moet hebben om een dagje rond te tuffen.

Wie kan me helpen? (Liefst regio Oost-Vlaanderen)
Fuck chrome, rats survive!

Woody
Bestuur Rat
Bestuur Rat

Bericht door Woody » di jun 19, 2007 12:37 pm

Probeer je lokale autosloper, de mijne verkoopt tweedehands accu's voor 15 eur.
Geen beter seizoen dan het knutselseizoen...totdat er weer gereden gaat worden!

stitch
Bezoek Rat
Bezoek Rat
Contacteer:

Re: Autobatterij gezocht

Bericht door stitch » di jun 19, 2007 12:40 pm

stofken schreef:Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).
Ik heb ledjes als lichten gestoken en denk dat als ik elke dag de autobatterij aan de druppellader hang ik dan genoeg stroom moet hebben om een dagje rond te tuffen.

he stofken

Een accu van een schroefboormachine gaat ook goed.En omdat jet LEDs gebruikt kun je elke sterkte gebruiken,
zelfs op een paar penlite batteriijen branden LEDs uren.

greets stitch
Greets Wim aka Stitch

"Als het niet wil zoals het moet,
dan moet het maar zoals het wil."

Ural 650 zijspan

stofken
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door stofken » di jun 19, 2007 2:01 pm

stitch schreef:
stofken schreef:Omdat m'n ratje's alternator stuk is en het te veel kost om een nieuwe te plaatsen ben ik op zoek naar een (liefst gratis) batterij van een auto (van bijv. een ongeval).

he stofken

Een accu van een schroefboormachine gaat ook goed.En omdat jet LEDs gebruikt kun je elke sterkte gebruiken,

Hey Stitch!

bedankt voor de info... maar het zou ook de bedoeling zijn om te kunnen starten vanop de batterij. Mijn ratje heeft geen kickstart en in gang lopen zie ik niet echt zitten :wink:

greets stitch
Fuck chrome, rats survive!

magna
Rataplan Rat
Rataplan Rat
Contacteer:

Bericht door magna » di jun 19, 2007 4:26 pm

stitch schreef:

he stofken

greets stitch
Lijkt mij alleen dat deze 2 oplossingen niet genoeg/ lang genoeg vermogen kunnen leveren voor de vonkjes. dit slurpt stiekem toch ook nog wel wat.
Om een :hele dag" te rijden heb je volgens mij toch al een behoorlijke auto-accu nodig en deze krijg je met een druppellader in een nachtje ook niet voldoende bijgeladen. daar heb je naar mijn mening een volwaardige lader voor nodig.
Op het toilet: (>_<) - (¤_¤) - (0_0) - (^_^)

floris
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door floris » di jun 19, 2007 5:31 pm

mmmm... lijkt me een beetje risky. Als de accu leeg is kom je niet meer weg, al met al slurpt een bike best stroom. :shock: En wat als je verder weg wilt, 2 of 3 dagen weg?

Ik zou toch die laad installatie proberen te repareren of vervangen. Nog beter: Kijk ook 's naar de mogelijkheden van een auto dynamo :wink:
Heb wel 's constructies gezien dat ze die met een tandwieltje op de ketting mee laten draaien. Werkt perfect!! :twisted: :twisted: Spanningsregelaar er achter (ook van een auto) moet 't doen :lol:

EDIT: hier een foto :wink:

Afbeelding

JPi
Bezoek Rat
Bezoek Rat

Bericht door JPi » di jun 19, 2007 6:39 pm

Blijft een mooi ding!.. yep.. komt u maar.. :-**

Plaats reactie